Skip to main content

Onlangs heb ik gemerkt dat de treinen bij Ravenstein over een bepaald stuk van het traject nog steeds/weer heel erg sloom rijden. Ik weet nog dat er een aantal maanden gelden problemen waren met bevers die een hol hadden gegraven bij het spoor oid, waardoor treinen langzaam moesten rijden. Is dat nog steeds de reden van het langzaam rijden bij Ravenstein, of is er nu weer iets anders?

Er zitten geen bevers maar dassen. Vanwege het geboorteseizoen mag er tot na de zomer niets aan gebeuren, daarna kan de boel onderzocht worden en kan er een plan worden gemaakt. Wanneer er dan eindelijk iets gebeurt is onduidelijk.

Stuur die beesten toch gewoon weg! Ze zijn helemaal niet meer zeldzaam of bedreigd en er zijn bovendien genoeg andere plaatsen om een nest te bouwen zonder overlast te veroorzaken. 

Ik herinner me trouwens dat er een tijd geleden ook een paar in de buurt van Boxtel zaten. Ik meen dat ze toen wel binnen een paar weken weggehaald waren. Dus het kan wel.

Stuur die beesten toch gewoon weg! Ze zijn helemaal niet meer zeldzaam of bedreigd en er zijn bovendien genoeg andere plaatsen om een nest te bouwen zonder overlast te veroorzaken. 

Ik herinner me trouwens dat er een tijd geleden ook een paar in de buurt van Boxtel zaten. Ik meen dat ze toen wel binnen een paar weken weggehaald waren. Dus het kan wel.

Ik, ik, ik en de rest kan…

Denk ook niet dat jij blij bent als jij uit je huis wordt weggejaagd omdat 1 of andere rijke vent een mega villa op de plek waar jouw huis staat wilt bouwen.

Wij veroorzaken overlast voor hun, niet andersom. Wij hebben hun hele leefomgeving geruïneerd.

Geboorteseizoen, dat is het verschil met Boxtel, wat @Tamzin overigens ook al aangaf.

Eh, volgens mij zijn dassen nog steeds een beschermde diersoort hoor.

Al was ie niet beschermd je gaat gewoon normaal om met die beestjes en houd rekening met ze.

Al was ie niet beschermd je gaat gewoon normaal om met die beestjes en houd rekening met ze.

Ik vind dat helemaal niet ‘normaal omgaan’ met die beesten als je ze heilig verklaart en als schoothondjes vertroetelt. Natuur is keihard en alleen de best aangepasten overleven. Leuk dat die beesten een hol willen bouwen, maar kan ook op genoeg andere plaatsen zonder vitale infrastructuur te ondermijnen.  

Ja, formeel wel. Dat is erin gekomen toen ze hier daadwerkelijk zeldzaam waren, maar de populatie is zodanig gegroeid dat dat predicaat er beter afgehaald kan worden.

Ik vind dat helemaal niet ‘normaal omgaan’ met die beesten als je ze heilig verklaart en als schoothondjes vertroetelt. Natuur is keihard en alleen de best aangepasten overleven. Leuk dat die beesten een hol willen bouwen, maar kan ook op genoeg andere plaatsen zonder vitale infrastructuur te ondermijnen.  

Vitale infrastructuur voor ons ja, Mafketel.

De natuur is inderdaad hard, want jouw trein rijdt nu met vertraging door hare natuur. 1-0 🙃

Je trein rijdt nog, ik snap het punt niet helemaal.

Overigens heeft de reiziger er in dit specifieke geval weinig overlast van omdat de dienstregeling tussen Nijmegen en Den Bosch vrij ruim is zodat het niet tot vertragingen leidt.

Ik heb gelezen dat de snelheidsbeperking bij Ravenstein vanaf afgelopen woensdag voorbij is.

Klopt, niet meer in de lijst met beperkingen te vinden. 

Fijn dat alle snelheidsbeperkingen langzamerhand verdwijnen 😅.

Klopt, niet meer in de lijst met beperkingen te vinden. 

Vreemd want er zijn bij mijn weten geen werkzaamheden geweest om de dassenburcht te verwijderen. Het was inderdaad wel voor deze week (de herfstvakantie in de regio) gepland om het probleem definitief op te lossen.

er zijn bij mijn weten geen werkzaamheden geweest om de dassenburcht te verwijderen.

Er is kennelijk wel het een en ander gedaan.

er zijn bij mijn weten geen werkzaamheden geweest om de dassenburcht te verwijderen.

Er is kennelijk wel het een en ander gedaan.

Wellicht kon het talud worden hersteld zonder het treinverkeer (langere tijd) stil te leggen.

Reageer