Skip to main content

Stoptreinstations áltijd de dupe!!!!!

 

Door 'logistieke beperkingen' trein steeds later...en uiteindelijk worden de kleine stations overgeslagen! Wat een schijtbeleid is dat vd NS! Je laat de reizigers stikken! En waarom? Betalen we minder soms!?

Verklaar je later ipv gewoon maar te roepetoeteren; want met zo/n klacht kunnen we niets!…..

Het mag wel iets vriendelijker en duidelijker met je klacht over wat er aan de hand is, dus ik zou maar een beetje inbinden….

 


Dit komt maar op zeer beperkte schaal voor en heeft te maken met de krapte op het spoor op desbetreffende trajecten. Bij een te grote vertraging moet de sprinter dan vanuit Prorail inderdaad station overslaan om te voorkomen dat de vertraging doorslaat op vele andere trajecten en treinen.

Dit is dus geen reiziger pesten maar ter voorkoming van een hele grote olievlek die nog meer andere reizigers dupeert.  Leuk is anders als je op zo’n station moet uitstappen of staat te wachten maar de andere optie zou zijn de sprinter te schrappen uit de dienstregeling en dan dupeer je nog meer reizigers.


Betalen we minder soms!?

Dat zou zomaar kunnen. Als je door het overslaan een vertraging oploopt van 30 minuten of meer, heb je recht op Geld terug bij vertraging.


Als het ter plekke goed uitgelegd wordt scheelt dat al veel. Alleen op een scherm melden 'door logistieke beperkingen" zegt veel mensen nog niets en roept vraagtekens op.


Dit komt maar op zeer beperkte schaal voor en heeft te maken met de krapte op het spoor op desbetreffende trajecten.

Je kunt toch moeilijk ontkennen dat NS een hekel heeft aan sprinters en sprinterreizigers. Al vele jaren zit alle groei bij het sprintervervoer maar NS loopt alleen maar te drammen dat er nog meer (inmiddels vaak grotendeels lege) intercity's moeten komen. 


Betalen we minder soms!?

Dat zou zomaar kunnen. Als je door het overslaan een vertraging oploopt van 30 minuten of meer, heb je recht op Geld terug bij vertraging.

Mensen gaan naar het station om vervoerd te worden, niet om geld terug te krijgen.


Dit komt maar op zeer beperkte schaal voor en heeft te maken met de krapte op het spoor op desbetreffende trajecten.

Je kunt toch moeilijk ontkennen dat NS een hekel heeft aan sprinters en sprinterreizigers. Al vele jaren zit alle groei bij het sprintervervoer maar NS loopt alleen maar te drammen dat er nog meer (inmiddels vaak grotendeels lege) intercity's moeten komen. 

Ik ken toch echt genoeg IC trajecten waar veel reizigers zijn of was het nu dat de NS daar te weinig materieel inzet ?  En sprinters die zijn ook niet overal even druk, daar zijn genoeg trajecten die juist heel rustig zijn.  Dit verschilt dus heel erg per traject door het hele land zowel voor sprinters als IC's.


Ik ken toch echt genoeg IC trajecten waar veel reizigers zijn of was het nu dat de NS daar te weinig materieel inzet ?  En sprinters die zijn ook niet overal even druk, daar zijn genoeg trajecten die juist heel rustig zijn.  Dit verschilt dus heel erg per traject door het hele land zowel voor sprinters als IC's.

Het is zaak om het materieel dus veel beter af te stemmen op de vraag. Dat gebeurt niet altijd goed. De intercity’s naar het oosten en noorden komen er vaak bekaaid vanaf in lengte om van de frequentie van bepaalde sprinters in het weekend maar niet te spreken. Verder rijdt er een overdaad per uur aan zeer lange en vaak half tot driekwart lege intercity's tussen Rotterdam en Breda, tegenwoordig echt niet meer nodig. Jammer dat die treinen niet te splitsen zijn.

Wat Sprinters betreft is het bijvoorbeeld in de Sprinter tussen Den Bosch en Breda vaak veel drukker dan in de intercity op hetzelfde traject. Toch rijdt deze maar 2x per uur  (misschien omdat er zoveel intercity’s rijden tussen Tilburg en Breda en het dubbelspoor gewoon te druk is met ook nog eens vele goederentreinen?) en vaak ook nog eens als los treinstel. 

Je zou een frequente (overdag 4x per uur) " Brabantse stedenrij- Sprinter" moeten hebben van Eindhoven naar Breda v.v. En een Sprinter van Breda naar Den Haag CS v.v, zoals destijds. Veel aantrekkelijker dan de huidige situatie.


Je zou een frequente (overdag 4x per uur) " Brabantse stedenrij- Sprinter" moeten hebben van Eindhoven naar Breda v.v. En een Sprinter van Breda naar Den Haag CS v.v, zoals destijds. Veel aantrekkelijker dan de huidige situatie.

Die sprinters Eindhoven - Breda zijn er al min of meer (tot Tilburg Universiteit)

Voor rechtstreeks naar Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen zal wel te weinig animo zijn, dus kan je gewoon in Tilburg overstappen op de sprinter Nijmegen - Dordrecht.

Hoor/lees daar in ieder geval een stuk minder klachten over dan de (intercity) overstap van Venlo - Eindhoven richting Breda.


Meer dan eens. NS minacht hun klanten. Vandaag ook weer. Hun software is even incompetent als de rest van hun bedrijf. Dus planningssysteem uit de lucht en treinen van het spoor. Bel je KS dan krijg je te horen; geen vervangende bussen want we zijn een spoorbedrijf en geen busbedrijf. Nee, je bent ook geen spoorbedrijf maar een bende die ten onrechte door vriendjespolitiek en aan criminaliteit grensende fraude steeds maar weer (landelijke) concessies krijgt. In opdracht kreeg ik vanmiddag van de telefoniste een verbale middelvinger. Bij deze krijgt NS die terug.


@Andreas lacht om Roger

Dat het bij NS momenteel een onbeschrijflijk zootje is klopt maar het heeft weinig zin je daar zo over op te winden. Vanavond gaat de zon gewoon op tijd weer onder en morgenochtend gaat hij ook op tijd weer op.


@Andreas lacht om Roger

Dat het bij NS momenteel een onbeschrijflijk zootje is klopt maar het heeft weinig zin je daar zo over op te winden. Vanavond gaat de zon gewoon op tijd weer onder en morgenochtend gaat hij ook op tijd weer op.

Klopt de zon is  een even vast staand gegeven als een falende NS. Mooie metafoor. 


Reageer