beantwoord

Onkosten door fout advies; what to do?

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Afgelopen woensdag!

Ik kwam na lange reis woensdagavond 24/8 op Schiphol aan. Het blijkt stakingsdag te zijn. Ik moest naar Assen. Schiphol NS informatie vertelde dat er een mogelijkheid was: via Amersfoort, Zwolle, Emmen en bus naar Assen. Dit deed ik via een digitaal ticket (€ 37,00). 

Vervolgens stopte de reis in Amersfoort; de reis naar Zwolle was gestaakt. Ik moest nu een hotelovernachting (€111) boeken. Om vervolgens donderdagochtend verder te reizen (en te laat voor ziekenhuisbezoek van mijn dochter) te komen. 

Ik heb 100% gereageerd op advies van de NS medewerker. Het heeft mij €149 en veel ellende gekost. 

Dus ik probeer contact te krijgen met de NS. Telefonisch lukt niet. De chatbot is een farce. Ook als je een medewerker krijgt. 

 

Hoe zou ik NS kunnen contacten? 

Groet, 

Hans Derks

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 August 2022, 17:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Ze hebben het ongelooflijk druk en er doorheen komen is een hele uitdaging. Maar in hoeverre is de chatbox een farce? Uw emailadres kunt u beter verwijderen. Niemand van NS zal contact met u opnemen vrees ik.

Daarnaast is het de vraag of het advies op dat moment wel juist was maar er later iets is veranderd (uitvallen trein of dat u een latere trein had) waardoor u de eindbestemming niet heeft gehaald.

Het beste is toch de klantenservice via 1 van de kanalen (niet deze) te benaderen en te zien wat u vergoed kunt krijgen.  Hou er rekening mee dat dit slechts Euro 25,- gaat zijn wat de maximale vergoeding is vanwege de stakingen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf een bepaalde tijd (ik weet niet meer hoe laat) was al aangegeven in de reisplanner en terug te vinden op bv Treinposities dat er in de avond nog wel treinen vanuit het noorden naar Rotterdam gingen maar niet meer van Rotterdam naar het noorden. Die treinen naar Rotterdam zullen met Rotterdams personeel hebben gereden (of van een andere standplaats buiten het noorden) die zelf nog terug naar hun standplaats moesten. Het is nu niet te zeggen of op het moment dat de medewerker dat advies gaf er inderdaad nog een mogelijkheid was die later is komen te vervallen. Wel zou ik verwachten dat een medewerker op zo'n stakingsdag waarop maar een beperkt aantal treinen naar het noorden rijden zo'n advies met de nodige voorzichtigheid geeft en erbij vermeld dat die mogelijk ook heel goed zou kunnen vervallen. 

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend dat jij niet op jouw eind -bestemming kon komen door het uitvallen van de trein. Heb jij toen je strandde nog geprobeerd om in contact te komen met een NS medewerker ter plaatse of via de klantenservice? Dan staat je sterker om het hele bedrag terug te krijgen. Nu kun je in ieder geval gebruik maken van de geldterugbijvertraging-regeling en zo €37 van de reis terug krijgen. Je kunt jouw hotelovernachting proberen te declareren, maar reken er op dat je niet alles terug krijgt.

 

Reageer