beantwoord

Opmerkelijk reisadvies

  • 17 August 2023
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 3

Bij een reis van Maastricht naar Rotterdam op 19 augustus stuurt de NS reisplanner mij via België. Het is vreemd dat voor een treinreis tussen 2 binnenlandse stations er een route via het buitenland uitkomt, ook al is dat op dat moment de snelste route. Kan daar iets aan gedaan worden zodat mensen niet in de verkeerde trein stappen? Ik meldde dit overigens een jaar geleden ook en toen is er blijkbaar niks mee gedaan.

 

icon

Beste antwoord door Edwin 17 August 2023, 21:45

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Dat is wel apart inderdaad, maar komt natuurlijk door de werkzaamheden rond Weert.

Je zou verwachten dat je via Roermond naar Venlo gestuurd wordt, en al helemaal geen Thalys vanaf Antwerpen.

Zet (als workaround) de treinen met reservering uit bij Reisopties en je krijgt de zinnige opties (omreizen met Arriva via Venlo of de bus Roermond - Eindhoven).

Let op dat als je via Venlo reist dat tot extra kosten kan leiden, maar van Maastricht naar Rotterdam scheelt het 41 cent en scheelt je een half uur reistijd om via Venlo te reizen.

Busvervoer Roermond - Eindhoven is -laat ik het voorzichtig zeggen- niet bepaald snel 😥

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind dit zinnetje dan wel weer interessant: Ik meldde dit overigens een jaar geleden ook en toen is er blijkbaar niks mee gedaan

 

Ben benieuwd wat er in België gebeurd op het moment dat iemand daadwerkelijk deze reis met een E-ticket gaat uitvoeren. 

Reputatie 7
Badge

Dat is op z'n zachtst gezegd inderdaad opmerkelijk. Ik heb 'm gemeld bij de reisinformatie.

Reputatie 7
Badge +2

De richting die de planner vermeld is ook wel opmerkelijk, je kunt lang zoeken naar een Thalys richting “Hazeldonk (Gr)” in Antwerpen...

Badge +3

Dat is op z'n zachtst gezegd inderdaad opmerkelijk. Ik heb 'm gemeld bij de reisinformatie.

Och ja, uit een archief-topic:

Is het echt 6 uur reizen van Den Haag naar Groningen komende zondag?

Tuurlijk… 

Ja, met name de iPhone app is in de war.

Je kunt met de trein tot 't Harde en dan naar Zwolle (of Meppel) met een bus.

Via Duitsland vooral NIET doen, want daar zijn NL vervoersbewijzen niet geldig.

Gebruik de planner op www.ns.nl/reisplanner totdat het opgelost is (is al dagen bekend, en wordt ergens aan gewerkt dus..)

Ik lees al berichten dat de Android app ook al adviezen geeft via Duitsland. Sloop die er uit alsjeblieft!

Het juiste advies (website planner gaf die wel) 

 

Reputatie 7
Badge

Dit was een fout in de planner meen ik me te herinneren. Dit (zo heb ik net gehoord) niet want snelste route.

Heb nu nog even de vraag uitstaan of onze tickets dan bij de SNCB geldig zijn (gesteld dat je een plaats in Thalys weet te bemachtigen).

Badge +3

Dit was een fout in de planner meen ik me te herinneren. Dit (zo heb ik net gehoord) niet want snelste route.

Heb nu nog even de vraag uitstaan of onze tickets dan bij de SNCB geldig zijn (gesteld dat je een plaats in Thalys weet te bemachtigen).

Ja, en dat andere topic was juni 2018 en redelijk snel opgelost. Wel ‘grappig’ 

 

Reageer