beantwoord

Overstap Roosendaal

  • 12 December 2023
  • 11 reacties
  • 351 Bekeken

Reputatie 2

Omdat de rails in Zeeland hersteld wordt, moet ik overstappen van BoZ naar Leiden en terug in Roosendaal.

Heen gaat prima, 6 minuten om van 4a naar 4b te lopen. 

Terug is minder: je komt om :01 of :31 aan en de trein naar Vlissingen vertrekt om :00 of :30, dat betekent dus dat je 29 minuten moet wachten in Roosendaal, waarom??? Vorige week vertrok de trein om :06 of :36 en wachtte deze een paar minuten als de trein uit Dordrecht vertraging had.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 12 December 2023, 20:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

gelukkig trok het treinpersoneel van de trein naar Vlissingen zich niks aan van de dienstregeling en vertrok de trein naar Vlissingen om 20:08 om de overstappers de tijd te geven, hulde!

Droogjes over de intercom: ‘we hebben gewacht op de vertraagde trein, waar sommige mensen vast heel blij mee zijn. De conducteur zal zo met de pet rondgaan’ 😁

Reputatie 6
Badge +2

Hey jako

Dit is inderdaad niet een hele fijne overstap. Wel fijn dat er zo mee omgegaan wordt voor de overstappers! Mocht je morgen ook nog reizen, hoop ik voor je dat het net zo verloopt. Vanaf donderdag zou de overstap helemaal niet meer nodig zijn. Ik zal in ieder geval jouw feedback doorzetten.

Reputatie 2

Dag Lorrena,

Wat mij vooral verbaast is dat het deze week aangepast is naar een onmogelijke overstap, terwijl er vorige week wel rekening gehouden werd met de overstap.

Reputatie 2

vandaag heeft de NS het ook mooi opgelost in Roosendaal: alle treinen die om :00 en :30 naar BoZ/Vlissingen vertrekken hebben standaard 8 minuten ‘vertraging’ zodat de reizigers uit Dordrecht de overstap halen.

Blijkbaar is dat makkelijker dan de vertrektijd op :08 en :38 zetten 😇

 

Wat mij vooral verbaast is dat het deze week aangepast is naar een onmogelijke overstap, terwijl er vorige week wel rekening gehouden werd met de overstap.

Dat laatste kan ook gewoon toeval zijn.

Badge +3

Dat laatste kan ook gewoon toeval zijn.

Dat was het niet, kijk maar op https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-12-13/roosendaal daar staat voor de 28700 overal +8 (of meer) en gisteren nog een ‘rijdt niet’ voor de 6100 van .00 en .30

Een overstap kan ‘onmogelijk‘ worden door vertraging in de aankomst op je overstapstation, maar een ‘onmogelijke overstap’ wordt (in de planner) niet ineens mogelijk door (ingecalculeerde) vertraging in de vertrektijd van je aansluitende trein, dus daar ging het mis.

Als ik plan voor morgen (donderdag) dan is het aangepast naar .08 en .38 en daarmee is het opgelost.

Reputatie 2

Vandaag vertrekken de treinen naar BoZ/Vlissingen inderdaad officieel om :08 en :38

Reputatie 4

(...) Vanaf donderdag zou de overstap helemaal niet meer nodig zijn. Ik zal in ieder geval jouw feedback doorzetten.

Dus de doorgaande verbindingen zoals die nu (don 14 dec.) vanaf 19 u in de reisplanner getoond worden, zijn reëel? Dat is een interessante verbetering.

 

Edit: Maar niet heus. Zeker niet als dit schema nog weken zo blijft. Voor de reizigers vanuit Zeeuws-Vlaanderen betekent het nl. slechts dat de 1e mogelijke vertraging van een half uur (Roosendaal krappe overstap) is opgelost, maar de 2e zekere vertraging - die 27 minuten en in de avond zelfs 57 minuten kost (Goes niet-aansluiting), is gewoon gebleven.

Edit: excuus, verwarring met een verdwaalde “spits-Intercity” van 19:10 vertrek Vlissingen. Daarna is het schema voor vertrek Vlissingen in de avond: hh:21 en hh:51 , waarbij de overstap in Goes 10 minuten speling heeft. Benieuwd hoe planning voor morgen overdag uitpakt.

Reputatie 4

Update 14 dec. avond: de voor vanavond geplande directe treinen zijn alweer geschrapt. We zijn terug op het schema stopper tussen Vlissingen en Roosendaal, duimen dat de overstap ri. Breda en ri. Rotterdam lukt en verplicht 25 minuten wachten vanwege niet-aansluiting in Goes voor de reizigers naar het wingewest Zeeuws-Vlaanderen.

Reputatie 2

Bij mijn weten is er 3 weken uitgetrokken voor reparatie van het Zeeuwse spoor, daarvan zijn er nu bijna twee voorbij. Die opmerking van @Lorena NS was dus ietwat optimistisch…

Ook vandaag weer gewoon :08 en :38 in Roosendaal

Reputatie 2

Sinds vandaag rijdt de trein weer normaal, geen overstap meer in R’daal, hoera!

Reageer