Dit is niet plotseling, 9 juni is een Europees afgesproken datum voor tussentijdse wijzigingen in de dienstregeling. Alleen had de NS er wel iets meer ruchtbaarheid aan mogen geven. Normaal gesproken zijn deze tussentijdse wijzigingen veel kleiner van omvang.
Is er enig ander land in Europa dat zo ad hoc de dienstregeling wijzigt?
Goede vraag, ga eens wat reizen in Deutschland en je hebt het antwoord.
Dit is niet plotseling, 9 juni is een Europees afgesproken datum voor tussentijdse wijzigingen in de dienstregeling. Alleen had de NS er wel iets meer ruchtbaarheid aan mogen geven. Normaal gesproken zijn deze tussentijdse wijzigingen veel kleiner van omvang.
Wat mij dan ook opvalt is dat de Webcare van NS dus weer compleet "stommetje” speelt. Antwoorden in de trend van: Ja ik zie het ook en nee de oude treinen komen niet meer terug. Ja kan dan toch zeggen dat op 9 juni een grote wijziging heeft plaatsgevonden?? Wordt dit ook op de gele vertrekstaten aangepast??
Dat webcare geen weet heeft van het proces rondom dienstregelingen is helaas al vaker gebleken. Alle data met tussentijdse wijzigingen zijn t/m 2026 te vinden maar de klantenservice is daar meestal niet van op de hoogte. En zoals je op die link ook kan zien is er een editorial deadline circa 8 weken voor de wijzigingen ingaan, dus deze wijzigingen waren ook al lang en breed bekend.
Maar wie leest dat?? De klanten echt niet en dus wordt er flink geklaagd op X. Worden de gele vertrekstaten ook aangepakt of is dat al gebeurd?? Ik vind het onbegrijpelijk dat Webcare blijkbaar al jaren niets van dit soort wijzigingen meekrijgt. Dit lijkt mij voor een klantenservice toch wel zeer essentiële informatie.
En in dat nieuwsbericht wordt ook geen exacte datum genoemd, alleen ‘juni’.
Vroeger werd het overigens omgeroepen op de stations en hingen er posters met ‘Vanaf (datum) zijn kleine wijzigingen in de dienstregeling. Bekijk de reisplanner wat dit voor uw reis betekent.” of zoiets. Geen idee of men dat nog steeds doet, ik reis niet dagelijks met de trein meer.
Dat webcare geen weet heeft van het proces rondom dienstregelingen is helaas al vaker gebleken. Alle data met tussentijdse wijzigingen zijn t/m 2026 te vinden maar de klantenservice is daar meestal niet van op de hoogte. En zoals je op die link ook kan zien is er een editorial deadline circa 8 weken voor de wijzigingen ingaan, dus deze wijzigingen waren ook al lang en breed bekend.
Webcare weet sowieso vrij weinig.
Reizigers die al een reservering hadden met Eurostar of een Early Bird ticket voor de IC Brussel zijn op de hoogte gesteld van de vervroegingen.
Reizigers die al een reservering hadden met Eurostar of een Early Bird ticket voor de IC Brussel zijn op de hoogte gesteld van de vervroegingen.
Dat zijn er natuurlijk maar een beperkt aantal. Morgen zullen er ook wel weer de nodige klachten op X verschijnen van diegene die een lang weekend gehad hebben.
En in dat nieuwsbericht wordt ook geen exacte datum genoemd, alleen ‘juni’.
Vroeger werd het overigens omgeroepen op de stations en hingen er posters met ‘Vanaf (datum) zijn kleine wijzigingen in de dienstregeling. Bekijk de reisplanner wat dit voor uw reis betekent.” of zoiets. Geen idee of men dat nog steeds doet, ik reis niet dagelijks met de trein meer.
De digitale vertrekstaten zijn in ieder geval aangepast, zoals https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/BD-1.pdf (herdruk/reprint 09-06-2024).
Nu de gele (en vooral de Reisplanner) nog. De vertrekstaten kan je overigens inzien via https://www.ns.nl/stationsinformatie en dan helemaal onderaan de pagina van het betreffende station.
En in dat nieuwsbericht wordt ook geen exacte datum genoemd, alleen ‘juni’.
Vroeger werd het overigens omgeroepen op de stations en hingen er posters met ‘Vanaf (datum) zijn kleine wijzigingen in de dienstregeling. Bekijk de reisplanner wat dit voor uw reis betekent.” of zoiets. Geen idee of men dat nog steeds doet, ik reis niet dagelijks met de trein meer.
De digitale vertrekstaten zijn in ieder geval aangepast, zoals https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/BD-1.pdf (herdruk/reprint 09-06-2024).
Nu de gele (en vooral de Reisplanner) nog. De vertrekstaten kan je overigens inzien via https://www.ns.nl/stationsinformatie en dan helemaal onderaan de pagina van het betreffende station.
Het valt op dat niet alle rechtstreekse Intercity Direct Amsterdam - Breda (serie 900) via HSL wordt aangegeven. Maar deels via Den Haag of Den Bosch. Merkwaardig.
En in dat nieuwsbericht wordt ook geen exacte datum genoemd, alleen ‘juni’.
Vroeger werd het overigens omgeroepen op de stations en hingen er posters met ‘Vanaf (datum) zijn kleine wijzigingen in de dienstregeling. Bekijk de reisplanner wat dit voor uw reis betekent.” of zoiets. Geen idee of men dat nog steeds doet, ik reis niet dagelijks met de trein meer.
De digitale vertrekstaten zijn in ieder geval aangepast, zoals https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/BD-1.pdf (herdruk/reprint 09-06-2024).
Nu de gele (en vooral de Reisplanner) nog. De vertrekstaten kan je overigens inzien via https://www.ns.nl/stationsinformatie en dan helemaal onderaan de pagina van het betreffende station.
Het valt op dat niet alle rechtstreekse Intercity Direct Amsterdam - Breda (serie 900) via HSL wordt aangegeven. Maar deels via Den Haag of Den Bosch. Merkwaardig.
Dan is het geen rechtstreekse Intercity meer en is natuurlijk ook de toeslag niet verschuldigd.
Het valt op dat niet alle rechtstreekse Intercity Direct Amsterdam - Breda (serie 900) via HSL wordt aangegeven. Maar deels via Den Haag of Den Bosch. Merkwaardig.
Waar zie je dat? Op de link van de vertrekstaat zie ik gewoon alle treinen uit de 900 serie staan.
Het valt op dat niet alle rechtstreekse Intercity Direct Amsterdam - Breda (serie 900) via HSL wordt aangegeven. Maar deels via Den Haag of Den Bosch. Merkwaardig.
Waar zie je dat? Op de link van de vertrekstaat zie ik gewoon alle treinen uit de 900 serie staan.
Keek gisteren naar adviezen op NS Reisplanner.