Skip to main content

Hi! We zijn nu een aantal weken bezig met die proef voor een evt. nieuwe 10-minuten dienstregeling tussen Dordrecht en Lelystad.

Ik wilde het eerst afwachten, maar merk nu toch echt dat deze proef de aansluitingen moeilijker maakt om van het sprinterverkeer over te stappen op de IC's. Doordat het schema van de IC's is veranderd (vroeger vertrekken) mist men bij het minste of geringste oponthoud van de sprinter al de aansluiting. Zo reis ik zelf vanuit Breda-Prinsenbeek met de sprinter naar Dordrecht en merk ik dat iedereen uit die sprinter moet rennen om binnen 2 min. de overstap te halen.

Uiteindelijk vertrekt de trein dan een stuk leger, waarna de overblijvende mensenmassa zich allemaal in de sprinter richting Rotterdam moet wurmen omdat het te lang duurt voordat de volgende IC arriveert.

Dus hoop dat jullie dit meenemen in de overweging voor de proef, anders gaat dit mensen structureel enorm veel extra reistijd kosten. Iets wat volgens mij haaks staat op wat jullie hopen te bereiken met deze proef. 

Hallo, ik was benieuwd waarom de sprinter niet meer iedere 10 minuten rijdt? Ik kan hier niet zo snel iets over terug vinden. Nu zijn er 'gaten' van 20 minuten wachttijd in de dienstregeling. Vóór de 10 min-dienstregeling ging er tenminste een trein ieder kwartier. 

 


Een deel van de treinen rijdt tijdelijk niet vanwege personeelstekort door coronamaatregelen. De sprinter Rotterdam Centraal-Dordrecht gaat begin april weer rijden.


De aansluiting tussen de sprinter uit Breda en IC naar Rotterdam is makkelijk te herstellen door de aankomstsporen van de sprinters uit Roosendaal en Breda om te wisselen. Als de IC dan op 2b stopt is een cross-platform overstap in beide richtingen.

Het lijkt wel of NS bewust niet voor een klantvriendelijke oplossing heeft gekozen puur om het aantal GTBV aanvragen te beperken.

Ik lees graag dat ik ongelijk heb.


Reageer