beantwoord

Rechtstreekse IC Amersfoort Schothorst-Den Haag rijdt niet in januari 2024

  • 16 January 2024
  • 4 reacties
  • 307 Bekeken

Ik zag dat de intercity tussen Amersfoort Schothorst en Den Haag van .32 vertrek in de maand januari 2024 niet meer rechtstreeks rijdt. Op de reisplanner staat dat vanaf 8 februari deze intercity wel weer rechtstreeks rijdt.

Ik heb gekeken of er een aangepaste dienstregeling was in januari 2024 of dat er werkzaamheden waren in januari 2024. Echter dit bleek niet het geval. Navraag bij de NS-chatdienst leverde ook geen uitsluitsel op. Kan iemand uitleggen waarom deze rechtstreekse IC trein in januari 2024 niet rijdt.

icon

Beste antwoord door Bemined 16 January 2024, 17:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zullen wel weer de werkzaamheden zijn bij Schiphol gok ik.

Dit is inderdaad standaard bij werkzaamheden waardoor de IC Amersfoort - Schiphol niet kan rijden, dan rijden alle intercity's uit Enschede door naar Utrecht en de treinen uit Schothorst rijden dan tot Hilversum. Waarschijnlijk is dit bedoelt om drukte op de perrons in Amersfoort te voorkomen omdat anders 90% van de reizigers vanuit Enschede overstapt omdat het omreisadvies via Utrecht is.

Reputatie 7
Badge +2

Lijkt me eerder een gevalletje bakkilometers besparen. De treinen naar Hilversum zullen immers in zo'n geval een stuk minder druk zijn dan normaal (net als het stukje naar Schothorst dat niet al te druk is). Daar kan je dan dus een kort treintje op inzetten i.p.v. een langere trein van Enschede naar Hilversum én van Schothorst naar Den Haag wat nodig zou zijn als de reizigers zouden overstappen.

Reputatie 6
Badge

Bakbesparing is een prettige bijkomstigheid, maar het bieden van een rechtstreekse omreisroute (via Utrecht) i.p.v. het rijden naar een onlogische bestemming (Hilversum) vanuit Enschede, is de hoofdreden.

Reageer