Ik ben vandaag van Roosendaal naar Schiphol gereisd. Het was mij duidelijk dat er een storing was tussen Vlissingen en Roosendaal die van invloed kon zijn op reizen vanaf Roosendaal richting de Randstad, dus ik heb goed in de reisplanner in de app gekeken.
Dit was verwarrend, want overal in de reisplanner stond op hetzelfde moment andere informatie. Ik heb bij vertrektijden vanaf Roosendaal gekeken, de reis gepland in de planner en/of de IC naar Amsterdam in detail opengeklikt.
Ik kreeg toen op hetzelfde moment drie verschillende uitkomsten. Screenshots zijn kort na elkaar genomen en ook na het nemen van de screenshots was de informatie nog hetzelfde.
Hoe kan een trein in dezelfde NS-reisplanner tegelijkertijd 9 minuten vertraging hebben, 16 minuten vertraging hebben en niet rijden? Welke informatie in de reisplanner is het meest actueel?
En waarom werd de snelste reisoptie (via Breda) niet weergegeven in de reisplanner? Dit is de optie die ik heb gekozen, anders was ik volgens mij een stuk later op Schiphol aangekomen.