Reistijd Geleen Oost naar Zoetermeer Oost | NS Community
beantwoord

Reistijd Geleen Oost naar Zoetermeer Oost

  • 6 February 2023
  • 11 reacties
  • 272 Bekeken

Neem ik om 06.38 de trein uit Geleen Oost dan heb ik in Utrecht tijd om over te stappen op de Intercity naar Den Haag en ben on 09.17 uur zijn Zoetermeer Oost; totaal 2h en 39 minuten.

Ga ik om 08.38 weg uit Geleen Oost dan doe ik er 2h en 54 minuten over omdat ik in Utrecht de intercity naar Den haag niet haal met 1 minuut overstaptijd en omhoog naar ander perron.

 

Waarom is dit zo slecht geregeld terwijl het om precies dezelfde treinen gaat?

 

PS Toen Zoetermeer Oost en Geleen Oost nog intercity stations waren duurde de reis net iets meer dan 2 uur.

 

icon

Beste antwoord door Momo 6 February 2023, 17:06

Bekijk origineel

11 reacties

Dat scheelt inderdaad aardig wat. Bij die eerste optie heb je ook gelijk 16 minuten overstaptijd. Ik je signaal doorzetten, maar ik ben bang dat een wijziging als deze teveel effect zal hebben op de rest van de dienstregeling tijdens de spits. 

Dag dank voor de snelle reactie. Hoe kan het dat precies dezelfde trein  er later langer over doet?

Reputatie 7
Badge +3

Bij vertrek om 6:38 uit Geleen Oost stapt u in Utrecht over op de IC van 8:43. Deze IC serie (treinserie 2000) rijdt nu alleen tijdens de ochtend en middagspits en gaat dus niet om 10:43. De laatste in de ochtend vertrekt om 9:13 en de eerstvolgende gaat weer om 15:43. In plaats van deze IC heeft u dan een overstap op de sprinter naar Den Haag en een sprinter doet er uiteraard langer over omdat deze ook op de tussengelegen sprinterstations stopt.

Reputatie 7
Badge

Dag dank voor de snelle reactie. Hoe kan het dat precies dezelfde trein  er later langer over doet?

 

 

 

[Edit]Momo was me voor 😁[/edit]

 

Neem ik om 06.38 de trein uit Geleen Oost dan heb ik in Utrecht tijd om over te stappen op de Intercity naar Den Haag 

Ga ik om 08.38 weg uit Geleen Oost dan doet diezelfde trein er 7 minuten langer over en kan ivm niet overstappen?

Hoe kan dat NS?

Badge +3

Precies die vraag is toch al beantwoord in dit topic negen maanden geleden?

Neen, de vraag was waarom doet trein Sittard -Utrecht er een uur later 7 minuten langer over?

Badge +3

Ik begrijp niet over welke zeven minuten u het hebt. De reistijd is in beide gevallen hetzelfde. Als u om 6:38 uit Geleen-Oost vertrekt, bent u om 8:27 in Utrecht. Als u om 8:38 uit Geleen-Oost vertrekt, bent u om 10:27 in Utrecht.
 

dag, trein van 22.08 uit Geleen Oost is om 23.49 in Utrecht Centraal . Dat is dus 8 minuten sneller dan de trein van 08.08 of 06.38? Hoe kan dat?

Reputatie 7
Badge +2

Overdag wordt er volgens een 10-minutendienst tussen Eindhoven en Utrecht gereden door de ICs uit Maastricht, Heerlen en Venlo. Omdat er tussen Sittard en Eindhoven een kwartiersdienst bestaat gevormd door de ICs uit Heerlen en Maastricht, moet één van beide treinen enkele minuten stilstaan onderweg om in het 10-minutenpatroon boven Eindhoven te komen. Dat doet in dit geval dus de wat rustiger IC uit Heerlen.

's Avonds laat wordt er over het hele traject een kwartiersdienst gereden, dus is die langere stilstand niet nodig omdat het patroon aan weerszijden van Eindhoven gelijk is. De ligging van de treinen is ook nog iets anders omdat er 's avonds een IC Maastricht - Enkhuizen met iets andere tijden rijdt i.p.v. Maastricht - Alkmaar, dat kan ook nog enkele minuutjes schelen aan stilstanden op stations.

Overdag wordt er volgens een 10-minutendienst tussen Eindhoven en Utrecht gereden door de ICs uit Maastricht, Heerlen en Venlo. Omdat er tussen Sittard en Eindhoven een kwartiersdienst bestaat gevormd door de ICs uit Heerlen en Maastricht, moet één van beide treinen enkele minuten stilstaan onderweg om in het 10-minutenpatroon boven Eindhoven te komen. Dat doet in dit geval dus de wat rustiger IC uit Heerlen.

Fijn hè die nutteloze tienminutendiensten.

Reageer