Skip to main content

 

De 5e en 6e IC per uur tussen de randstad en het zuiden bestaat niet meer op bepaalde dagen. maar de gevolgen van die treinen zoals belachelijke aansluitingen nog wel. het spoor zal wel te vol zijn he, ook al zijn er aantoonbaar hele gaten. Hoe kun je op deze manier nog geloven dat NS nadenkt over het belang van hun reizigers? 

Zoals Rover al schreef: "OV-reiziger jaren terug in de tijd gezet”

Dit was 20 jaar geleden ook de aansluiting in Den Bosch, toen alles ieder halfuur reed.


Op zondagochtend zijn de treinen van Utrecht naar Eindhoven mooier verdeeld, en is er wel een overstap. Geen idee waarom dit 's middags niet ook kan.


Op zondagochtend zijn de treinen van Utrecht naar Eindhoven mooier verdeeld, en is er wel een overstap. Geen idee waarom dit 's middags niet ook kan.

Op vrijdag, zaterdag en zondag zijn de treinen naar Heerlen die een deel van de dag reden tijdelijk geschrapt. De verdere dienstregeling is op die tijden niet verschoven zodat weer eventueel tussentijds treinen kunnen worden toegevoegd zonder andere treinen (inclusief veel goederentreinen) ook weer te moeten verschuiven. Zolang het de bedoeling is dat de geschrapte treinen terugkeren is dat een redelijke keuze, zeker omdat de volgende trein toch 10 minuten later gaat.

Pas als NS zou besluiten dat (een deel van) de geschrapte treinen definitief niet meer terugkomen is het logisch de hele verdere dienstregeling daar op te gaan aanpassen. 

Veel mensen hadden overigens liever gezien dat de 10 minutendiensten definitief zouden verdwijnen omdat ze overbodig zijn maar dat terzijde. Van Zutphen naar Maastricht is er overigens een snellere verbinding via Venlo die ook 50 km korter is.

Er zijn op dit moment veel urgentere zaken zoals de vele uurdiensten in de avond en in het weekend waarbij kleine vertragingen bij een gemiste aansluiting meteen leiden tot een vol uur wachten. Vergeleken daarmee is uw probleem van 10 minuten wachten toch een beetje een luxe probleem.


Van Zutphen naar Maastricht is er overigens een snellere verbinding via Venlo die ook 50 km korter is.

Klopt maar er zit 2x een stoptrein in dat traject, en je moet 2x overstappen. Gevoelsmatig is de rit dan veel langer met dat vele stoppen. Iedereen geeft waarschijnlijk de grote voorkeur aan enkel reizen per intercity met maar 1x overstappen. Helemaal als je een abonnement met afgekocht reisrecht hebt. Bovendien is reizen met maar één vervoerder (lees: NS) veel aantrekkelijker - denk aan GTBV op zo'n afstand. 


Reageer