beantwoord

Rijd de trein van 5:06 naar Eindhoven morgen?

  • 13 December 2022
  • 10 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo, morgen om 5:06 nemen ik de trein vanuit Almelo naar Utrecht Centraal. Vervolgens neem ik de trein van 6:39 naar Eindhoven Centraal. Ik zie dat er veel vertragingen zijn en treinen die niet rijden vandaag. Hoe groot is de kans dat dit weer gebeurd morgen? 
 

Rijden de treinen vandaag niet door het koude weer? Of weet iemand wel waarom ze niet rijden of met veel vertraging?

icon

Beste antwoord door MoDe 13 December 2022, 10:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bevroren bovenleidingen, bevroren wissels. Elke winter geeft vrieskou problemen op het spoor. Of morgenochtend de treinen zonder vertraging rijden, is nu niet te zeggen. Maar hou er wel rekening mee.

Hallo, morgen om 5:06 nemen ik de trein vanuit Almelo naar Utrecht Centraal. Vervolgens neem ik de trein van 6:39 naar Eindhoven Centraal. Ik zie dat er veel vertragingen zijn en treinen die niet rijden vandaag. Hoe groot is de kans dat dit weer gebeurd morgen? 
 

Rijden de treinen vandaag niet door het koude weer? Of weet iemand wel waarom ze niet rijden of met veel vertraging?

Er vanuit gaan dat alles rijdt is risicovol mede gezien de nachtvorst. Als je bijv. een vliegtuig moet halen op Eindhoven Airport zou ik voor de zekerheid toch liever voor de auto kiezen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen was er ook een defecte goederentrein las ik, mogelijk vanwege het winterweer.

De glazen bol is helaas ook bevroren dus voorspellingen voor morgen kunnen niet gedaan worden. 😀

Reputatie 6

Ik zie dat er momenteel maar één doorgaande trein per uur rijdt vanuit de Randstad richting Vlissingen en dan ligt er nog niets eens één vlokje sneeuw. Wat voor drama moet dat gaan worden als het echt bar winterweer wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Op de Oude Lijn was vanmorgen eerst het treinverkeer behoorlijk ontregeld vanwege 2 defecte goederentreinen, mogelijk vanwege het winter. Vervolgens was er rond kwart voor 9 een aanrijding bij station De Vink wat zorgde voor nog meer overlast en vervallen treinen. Ik meende op Rijdendetreinen eerder deze middag gezien te hebben dat de storing voorbij was, maar nu staat er dat er door een eerdere verstoring geen Intercity's rijden tussen Leiden Centraal en Den Haag Laan v NOI.  Dat er dan nu eind van de middag vanuit de Randstad richting Vlissingen minder doorgaande treinen rijden heeft dus niets met het winterweer te maken maar meer met de naweeën van de aanrijding. Maar waarom er dan wel weer sprinters rijden rond Leiden sinds even na 3 uur en geen intercity's en ook niet ieder half uur een vervangde trein van/naar Zeeland is me wel een vraagteken. 

@Momo  Ik denk dat dit te verklaren is door de inkrimping bij de bijsturing, de organisatie bij de NS is niet meer in staat om bij grotere verstpringen of meerdere verstoringen het overzicht te bewaren en tijdig bij te sturen.

De NS heeft er voor gekozen deze afdeling nog verder uit te kleden en te centraliseren, treinpersoneel en de bijsturingsmedewerkers hebben hier al voor gewaarschuwd maar zoals zo vaak bij de NS was er niemand die wilde luisteren.

Door series geheel te schrappen kunnen ze de rest beter op de rit krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen Dat zal inderdaad ook meespelen, net als dat ik op Somda las dat er ook nog een ICT storing bij ProRail was waardoor geen versperringsmaatregel gemaakt kon worden, en een telefonie storing bij het MBN. When it rains it pours. 

Maar het is toch best triest dat een aanrijding 's morgens voor 9 uur nog zorgt voor opgeheven intercity's begin van de avond. Terwijl de storing zelf al opgelost was en de spinters intussen weer een paar uur gewoon reden. 

 

Ah, en tussen de diverse berichten over storingen rond Leiden had ik nog even gemist dat er ook nog een storing Roosendaal-Vlissingen was vanwege een defect spoor

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/45676-13-december-2022-defect-spoor-roosendaal-vlissingen

Reputatie 7
Badge +3

ProRail meldt dit over de vele storingen van vandaag.

https://www.prorail.nl/nieuws/veel-treinhinder-in-heel-nederland

Reputatie 6

Gisteren was het ook al raak tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe vanwege defect spoor. Alle sprinters eruit gehaald en de intercity's reden met 20-30 minuten vertraging. Je bent bijna bang om in de trein te stappen omdat er altijd wel iets aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +3

Met al dit soort storingen ben ik blij dat ik niet meer dagelijks met de trein hoef. 

Reageer