beantwoord

Rijden op nieuwsjaarsdag de treinen wel gewoon?

  • 29 October 2022
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Ik heb een vlucht geboekt op 1 januari en hoop dat ik schiphol kan bereiken met het OV. In de reisplanner vind ik gewoon een treinreis, maar ik wil voor de zekerheid even checken of dat wel echt klopt.

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 October 2022, 18:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Op nieuwjaarsdag rijden de treinen als op een zondag. Afwijkend t.o.v. voorgaande jaren start de dienstregeling in 2023 echter pas rond 10.00 uur.

Reputatie 7
Badge +1

Wat dus betekent dat je geen vlucht < ca. 13.00, inkl aanreis en insjektijd etc. kan nemen.

Woon je toevallig in de regio waar ook deze Conxx Amstellanden komt: dan kan je de bus uitproberen, want die hebben WEL een speciaal contract-waar ze zich ook nog aan houden, met deze zo geplaagde airport om werknemers op tijd op hun werkplek te brengen.

Reputatie 7
Badge

Als volgens de reisplanner je reis mogelijk is dan zou het moeten kunnen. Echter volgens mij worden de gegevens pas 10 dagen voor vertrek bekend. Maar garanties kan niemand geven.

Ja dat zou balen zijn, ik vlieg rond 12:30, 10:00 zou net te laat zijn. En nee ik woon in regio Utrecht, dus bus wordt het niet. Maar toch bedankt voor de informatie, dan weet ik dat ik een andere oplossing moet zoeken. 

Het nachtnet start op Nieuwjaarsdag om 01.00 uur met een uurdienst, tussen 05.00 en 10.00 uur rijden de treinen om het halfuur en om 10.00 uur start de normale dienst.

Alleen als u in Utrecht Centraal kunt opstappen heeft u geluk en zou u dus de hele nacht en ochtend wel naar Schiphol kunnen reizen zij het via Amsterdam Centraal.

Klopt het dus dat de reguliere treinen pas vanaf 10.00 rijden op 1 januari 2023 maar dat de nachttrein vanaf 01.00 elk uur rijdt en vanaf 5.00 uur zelfs twee keer per uur rijdt? 
 

ook ik vlieg namelijk in de ochtend vanaf Schiphol en zou graag voor 5.00 uur vanuit Utrecht de nachtrein naar Schiphol willen gebruiken. Reisplanner zegt dat dit OK is, de omroerer op het station gaf aan dat er tussen 20.00 op 31/12/22 en 10.00 op 01/01/23 geen treinen zouden rijden.

 

just to be sure……. Nachtreinen rijden wel vanaf 01.00 uur vanuit Utrecht?

Hoi Eapbouwman en welkom bij onze Community.

Het nachtnet rijdt vanaf 1:00 uur, dus vanuit Utrecht Centraal kun je elk uur naar Schiphol reizen. De reisplanner is bijgewerkt. Na 5:00 uur rijdt er elk halfuur een trein. Je kunt gewoon reizen.

 

Reageer