slagboom dicht voor een trein die vertraging heeft | NS Community
beantwoord

slagboom dicht voor een trein die vertraging heeft

  • 5 October 2022
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Vanmorgen de trein richting Den Bosch gemist op station Tilburg universiteit omdat de trein naar Oisterwijk vijf minuten later vertrekt. Reden. De slagboom is dicht waardoor ik en nog vele andere reizigers onze trein doodleuk weg zagen rijden. Waarom is een slagboom dicht als er toch geen trein rijdt. Knap waardeloos. 

icon

Beste antwoord door Daniel 5 October 2022, 07:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Ik neem aan dat u het over de trein van 7.08 naar Den Bosch heeft die u miste?

De trein richting Weert die 5 minuten eerder van het kopspoor had moeten vertrekken, blijkt dat uiteindelijk met +8 gedaan te hebben. Echter zie ik via treinposities.nl dat de voorafgaande trein uit Weert daar wel op tijd is aangekomen.

Waarschijnlijke reden dat de overweg dicht was is dan dat de trein naar Weert al wel een groen sein had, maar om een of andere reden niet kon vertrekken. Bijvoorbeeld door een technisch probleem. Zoiets kan natuurlijk even duren: wellicht is het probleem pas geconstateerd toen de machinist weg wilde rijden. Dan moet hij eerst de treindienstleider bellen, die moet weer het sein terug op rood zetten en pas dan gaat de overweg weer open. Juist omdat er maar 5 minuten tussen die treinen zit miste u daardoor uw trein. Maar dat is dus niet altijd te voorkomen.

Reageer