Slechte bereikbaarheid van en naar Schiphol

  • 4 December 2023
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Ik verbaas me er al jaren over dat het onmogelijk is om op zondagochtend de eerste vluchten vanaf Schiphol te halen wanneer je vanuit Hoorn Kersenboogerd komt. De 1e1terein gaat pas om 7.00h

Ook is het onmogelijk om doordeweeks thuis te komen bij een "late"  aankomst. De laatste trein gaat 23.23h.

Ik kan me niet voorstellen dat hier vanuit reizigers geen vraag naar is. 

Ook zullen er, neem ik aan, Schiphol medewerkers zijn die hierbij gebaat zullen zijn


4 reacties

Reputatie 7
Badge

Als Schiphol betaalt dan zullen deze treinen er zeker komen.

Reputatie 7
Badge +3

Veel schipholmedewerkers zullen onregelmatige werktijden hebben en daarom over eigen vervoer beschikken, omdat er niet vanaf elk station 24 uur per dag een trein naar Schiphol en weer terug vertrekt. Op zondagochtend rijden er in het hele land minder treinen. Dit heeft te maken met een te klein reizigersaanbod om de trein rendabel te laten rijden.

Reputatie 7

Niet vanaf Kersenboogerd, maar vanaf Hoorn zelf vertrekt de eerste trein naar Schiphol al iets over 5, óók op zondag. Wellicht een idee om iets verder naar station Hoorn te gaan en dan vanaf daar de trein te nemen.

Er rijden in het weekend een aantal vroege sprinters vanuit Lelystad, Hoorn en Alkmaar (die laatste met overstap in Zaandam) naar Schiphol, allen met een aankomst voor 6 uur 's ochtends. Men kan deze dienst echter niet voor heel Noord-Nederland aanbieden.

Reageer