Skip to main content

Tegenwoordig rijdt er slt als intercity tussen leiden en Utrecht. Ik snap dat er door een tekort aan intercity materieel sprinters als intercity moeten rijden, maar waarom wordt er gekozen Slt? Het is de minst comfortabele sprinter van de ns. Waarom wordt er niet voor nieuwere sprinters gekozen als IC. Deze bieden meer comfort en hebben meer voorzieningen. Een beetje comfort is bij een IC toch niet teveel gevraagd?

Deze degradatie geldt ook tussen Utrecht en Rotterdam. Snel ongedaan maken deze ellende, daar hebben we geen intercity voor. Nu is het plannen met de doorgaande echte trein. Als een sneltrein tussen Rotterdam en Utrecht al geen intercitymaterieel verdient.. Vroeger werd altijd aangegeven dat mensen gemiddeld maar tien minuten in dit soort treinen zaten, wat ik niet denk -maar ok. Rotterdam-Utrecht duurt aanmerkelijk langer. Deze twee steden behoren tot de vier grootste in Nederland. En dan geen echte Intercitytrein? Waar moeten die dan wel rijden?


Tussen Leiden en Utrecht zal het niet gaan veranderen, ben ik bang. Vanaf december gaan daar 4 treinen per uur rijden en alleen de sprinters kunnen de benodigde rijtijd daarvoor halen tussen de stations. Het intercitymaterieel kan niet snel genoeg optrekken helaas.

Of dat SLT blijft of dat er ook SNG komt te rijden durf ik niet te zeggen.


Overigens zijn er ook veel klachten over de SNG, dan met name over de stoelen. Wel heeft de SNG wifi en stopcontacten.


Leiden - Utrecht is geen intercitytrace. Al hoewel de laatste jaren soms wel ic materieel werdt ingezet en dat de trein al enkele jaren niet meer stopt in Vleuten, Terwijde en Leidsche Rijn. Het blijft een enkelsporige boemmel van slechts 40 minuten.

Met de nieuwe dienstregeling gaat deze sprinter doorgetrokken worden naar s' Hertogenbosch. 2x per uur een sprinter en in de spits 4x per uur tot Houten Castellum

Alle treinen gaan dan met SLT rijden.


Leiden - Utrecht is geen intercitytrace. Al hoewel de laatste jaren soms wel ic materieel werdt ingezet en dat de trein al enkele jaren niet meer stopt in Vleuten, Terwijde en Leidsche Rijn. Het blijft een enkelsporige boemmel van slechts 40 minuten.

Met de nieuwe dienstregeling gaat deze sprinter doorgetrokken worden naar s' Hertogenbosch. 2x per uur een sprinter en in de spits 4x per uur tot Houten Castellum

Alle treinen gaan dan met SLT rijden.

Leiden - Den Bosch is toch wel een verrassende verbinding. Overigens gaat dit wel weer veel verwarring geven omdat er met twee treinnummers wordt gewerkt, een IC Leiden-Utrecht en een SPR Utrecht-Den Bosch, waarbij de planner aangeeft dat je in Utrecht moet overstappen op hetzelfde spoor. Ben benieuwd wat er op de CTA komt te staan. 


Het baanlichaam en de onderbouw van het traject Leiden-Alphen aan den Rijn-Woerden is door de slechte bodemgesteldheid ter plekke, ook onvoldoende sterk voor acht intercity’s  per uur. Dat veroorzaakt verzakking van de spoorbaan en schade aan het spoor. 

In het verleden leidde het geschommel van de dubbeldekkers ook tot klachten.


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.


Auto's zijn tegenwoordig ook van alle denkbare gemakken voorzien. Alleen een behuizing op wielen om van A naar B te komen is niet genoeg en wordt armoedig gevonden. Misschien dat mensen tegenwoordig daarom ook luxe en gemak  verwachten als basisvoorwaarde in het ov. Verwend? Jazeker. Reis eens lekker met een papieren boek en kijk eens naar buiten naar de omgeving. Lekker even offline.


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.

Ok, blijkbaar ben jij een fan van SLT dat maakt mij niet uit maar je hoeft niet zo te reageren alsof je op je pik bent getrapt ofzo want het is tevens maar een mening. Jij overdrijft ook wel heel erg jeetje. Ben ik blij dat ik jou kind niet ben in ieder geval.

En nee, Ik reis op eigen kosten want ik krijg geen OV-vergoeding. Ik doe een BBL opleiding. Het is behoorlijk wat duurder dan als je met de auto zou gaan. 


SLT lijkt meer op een opgevoerde tram. Erg summier aan voorzieningen. Geen stopcontact, USB poort, wifi, EN zelfs geen toilet.. De trein is dan ook niet veel comfortabeler dan SNG.. (vind SNG persoonlijk wel beter dan SLT)

Misschien een auto kopen?

Overigens is een trein geen gratis internetcafé, daar is hij ook niet voor bedoeld. 

Niet iedereen heeft een optie om een auto te kopen. Ik ook niet want ik ben student anders had ik dat waarschijnlijk al gedaan.

Maar je kunt ook eens tevreden zijn met wat je krijgt, het OV hier is op zich al luxe in vergelijking met veel landen elders in de wereld. Je komt hier erg over als een verwend personage die de andere kant van de maatschappij waar luxe niet vanzelfsprekend is niet kent.

Het OV is er om je van A naar B te brengen en dat doet het, alle extra's die de OV bedrijven hierbij aanbieden is dus gewoon pure luxe die je kunt waarderen zodra je die wel hebt in plaats van er over te lopen zeiken als je het niet hebt.

En wat betreft de WC, de meeste SLT's hebben inmiddels wel een WC.

Als je een kind van mij was geweest was je na al dit zeuren en negatief doen je treinkaart kwijtgeraakt en had je kunnen fietsen. Get a Life en waardeer eens wat je wel hebt aan luxe in je leven in plaats van er vanuit te gaan dat luxe overal bij hoort.

En het ergste is dat je waarschijnlijk ook nog zo loopt te zeuren hier terwijl je op een studenten kaart reist en dus onnoemlijk goedkoop een duur product kunt gebruiken.

Wat een tirade voor een grotendeels terechte opmerking.

SLT zegt het al, een light train. Lightrail is een andere benaming voor opgevoerde tram. Meer is het niet, ook niet qua comfort. Ten opzichte van bijvoorbeeld het Connexxion-materieel op de valleilijn laten de treinen veel te wensen over.


Ik vind het wel een hele nare manier hoe jij tegen klanten praat. je hebt echt weinig respect voor de meningen van anderen maar wel je eigen zelf ingenomen meningen

 

Misschien nog eens een keer bij de NS een psychische hertest afnemen om te kijken of je nog geschikt bent voor het vak machinist, u heeft geen enkele vorm van hoffelijkheid tegenover klanten van de NS. Respectloos

Dat mag jij vinden, net als dat ik vind dat er momenteel hier wat jongeren op het forum actief zijn die overal maar op afgeven omdat er geen “LUXE” aan boord is van de treinen in hun ogen. Lopen te zeuren over dat bepaalde treinen niet aan hun wensen voldoen etc.

Jullie generatie krijgt het nog lastig als het weer eens tegen gaat zitten en luxe niet vanzelfsprekend is.

En dan in twijfel trekken of ik nog geschikt ben voor machinist. :rofl::joy: Pieter laat me niet lachen je komt net kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit met je 21 jaar.

 

 


Ik heb er nooit op gelet (reisde hooguit van Utrecht naar Woerden, dus ‘intercity’) maar zat er in dat materieel wel Wifi?


SLT heeft geen wifi, het intercity materieel wat op Utrecht - Leiden reed heeft het wel.


Ik vind het wel een hele nare manier hoe jij tegen klanten praat. je hebt echt weinig respect voor de meningen van anderen maar wel je eigen zelf ingenomen meningen

 

Misschien nog eens een keer bij de NS een psychische hertest afnemen om te kijken of je nog geschikt bent voor het vak machinist, u heeft geen enkele vorm van hoffelijkheid tegenover klanten van de NS. Respectloos

Dat mag jij vinden, net als dat ik vind dat er momenteel hier wat jongeren op het forum actief zijn die overal maar op afgeven omdat er geen “LUXE” aan boord is van de treinen in hun ogen. Lopen te zeuren over dat bepaalde treinen niet aan hun wensen voldoen etc.

Jullie generatie krijgt het nog lastig als het weer eens tegen gaat zitten en luxe niet vanzelfsprekend is.

En dan in twijfel trekken of ik nog geschikt ben voor machinist. :rofl::joy: Pieter laat me niet lachen je komt net kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit met je 21 jaar.

 

Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind. Ik betaal in nederland de hoofprijs. In tsjechie is de trein idioot goedkoop, dan valt het wel te verwachten. Maar je betaalt je in nederland kapot aan vervoerskosten. Dan verwacht ik zeker een goede service.


Dat mag jij vinden, net als dat ik vind dat er momenteel hier wat jongeren op het forum actief zijn die overal maar op afgeven omdat er geen “LUXE” aan boord is van de treinen in hun ogen. Lopen te zeuren over dat bepaalde treinen niet aan hun wensen voldoen etc.

Jullie generatie krijgt het nog lastig als het weer eens tegen gaat zitten en luxe niet vanzelfsprekend is.

En dan in twijfel trekken of ik nog geschikt ben voor machinist. :rofl::joy: Pieter laat me niet lachen je komt net kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar zit met je 21 jaar.

 

Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind. Ik betaal in nederland de hoofprijs. In tsjechie is de trein idioot goedkoop, dan valt het wel te verwachten. Maar je betaalt je in nederland kapot aan vervoerskosten. Dan verwacht ik zeker een goede service.

 

Dan ga je toch lekker niet met de trein? Ga dan maar mopperen op de ANWB of weet ik veel wie omdat er wegwerkzaamheden of files zijn. Veel succes!

En houd alsjeblieft op met dat zeiken op de NS in meerdere topics. Je mening en die van P. Hamhuis is nu wel duidelijk… Schrijf voor mijn part een brief naar de NS als je wat wilt, maar stop met dat negatieve gedoe hier. Het forum is voor andere doeleinden. 


Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind.

Je geeft een mening, dan kun je er eentje terug verwachten. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar verwacht niet dat een ander zich dan stil houdt.

Het is begrijpelijk dat je liever echte intercity's ziet rijden op deze trajecten, maar als dat technisch niet mogelijk is (niet snel genoeg optrekken, te slappe bodem) dan houdt het snel op.

En vergeet niet dat SLT inmiddels ook al zo'n 15 jaar oud is. De oudsten zijn uit 2007. Logisch dus dat het niet meer aan alle wensen van tegenwoordig voldoet. Maar de treinen elk jaar voorzien van alle nieuwste technische snufjes vraagt ook de hoofdprijs en is geen optie.

SNG is overigens de enige trein (met FLIRT) die in zowel de eerste als tweede klasse stopcontacten heeft. De intercitytreinen hebben het ook niet. 


Weer zo'n opmerking dus.

Werkelijk ben jij blijkbaar te arrogant om je mening lekker bij jezelf te houden. Het boeit niemand wat jij vind. Ik betaal in nederland de hoofprijs. In tsjechie is de trein idioot goedkoop, dan valt het wel te verwachten. Maar je betaalt je in nederland kapot aan vervoerskosten. Dan verwacht ik zeker een goede service.

 

Ja, ik ben zo arrogant (als je het zo wilt noemen) om mijn mening te geven aan jongeren die net komen kijken hoe de echte wereld er uit ziet.

Die service waar je voor betaald krijg je, je betaald nml. simpelweg voor het vervoer van plaats A naar plaats B.  Dat is ook wat je krijgt en dat de nieuwere treinen meer luxe hebben dat is logisch, maar de treinen die al langer rijden die hebben dat simpelweg niet tenzij de trein een grote revisie krijgt waarbij de gehele trein onderhanden wordt genomen.

En dat de nieuwe concurrentie op het spoor met nieuwere treinen rijden is logisch omdat ze later op eht spoor zijn gaan rijden en dus later treinen hebben gekocht. Het is financieel niet mogelijk om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te laten rijden op het Nederlandse spoor.  Net zoals dat jij straks het financieel niet kan permiteren om elk jaar een nieuwe luxe auto te kopen met alles er op en er aan.

 


Vind het wel heel erg kinderachtig al dat gezeur alleen omdat ik mijn mening geef over SLT. Ga lekker iemand anders afzeiken. Kut forum


Vind het wel heel erg kinderachtig al dat gezeur alleen omdat ik mijn mening geef over SLT. Ga lekker iemand anders afzeiken. Kut forum

Mijn advies: kijk ook eens in de spiegel.


SNG is overigens de enige trein (met FLIRT) die in zowel de eerste als tweede klasse stopcontacten heeft. De intercitytreinen hebben het ook niet. 

Voor stopcontacten in verbouwde VIRM moet je in de 1e klas zijn, de 2e klas heeft wel USB poorten.


Vind het wel heel erg kinderachtig al dat gezeur alleen omdat ik mijn mening geef over SLT. Ga lekker iemand anders afzeiken. Kut forum

Het gaat er niet dat je je mening over de SLT geeft, maar over de manier waarop je dat doet en hoe je daarna tegen anderen reageert die jouw mening niet delen. Als dit jouw manier van communiceren is wens ik je nog veel succes verder in je leven. Je komt over als een arrogant stuk vreten en een verwend jochie. 


Dat vind ik prima dat iemand een mening terug geeft, maar dan hoeven mensen zich niet er mee te bemoeien of ik met de trein ga of niet. Dat zijn hun zaken helemaal niet. Neem bijv. een voorbeeld aan treinspotter Ruben. Die loopt ook alleen maar te zeiken dat ik dan maar lekker niet met de trein moet. Volgens mij hebben sommige mensen op dit forum autisme ( en daarmee heb ik het niet over JurgenH) die het niet kunnen hebben dat ik mijn mening toon. Kunnen hun niks aan doen, alleen wel erg vervelend  voor anderen die wel gewoon hun mening willen tonen.

 

  1. Bedankt voor je compliment. Ik "zeik” niet, ik geef ook gewoon mijn mening. Ik ben lid van dit forum omdat ik anderen graag wil helpen, maar als het zo moet, stop ik daar maar mee… En ik heb ook geen autisme, mocht je dat insinueren.
  2. Je moet zelf weten of je met de trein gaat. En ik snap het als je op- of aanmerkingen hebt op je treinreis of op het materieel dat wordt ingezet (iedereen heeft zo zijn of haar voorkeuren), maar je moet die niet doordrammen, dus als iets niet kan of als iets gebeurt waar jij het niet mee eens bent, moet je je daarbij neerleggen.
  3. Iedereen mag zijn mening geven. Volgens mij is dat hier in Nederland een grondrecht en is er hier op het forum ook ruimte voor. Maar doe dat op een normale manier!

Reageer