beantwoord

Spits sprinters Uitgeest en Veenendaal


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

De spits sprinter van Utrecht naar Uitgeest en weer terug naar Veenendaal staan vandaag ineens niet meer in de dienstregeling. Ik moet van Zuilen naar Holendrecht en daarvoor is de sprinter echt veel beter. Anders wordt het Utrecht naar Bijlmer en dan nog weer de metro. Is er meer informatie waarom ze vandaag niet rijden en wanneer ze wel weer rijden? Ik kan er nergens informatie over vinden, wat heel irritant is. Ik neem die trein elke werkdag en ineens rijden ze niet meer zonder enige informatie. 

icon

Beste antwoord door Sneltram 15 July 2022, 08:35

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge

Is het gevolg van personeelstekort. Meestal op deze route is het beperkt tot de weekenden, maar deze week ook de vrijdag. Volgende week is het alle dagen van de week, maar dat komt dan weer door verschuivingen richting de Vierdaagsetreinen. Vanaf 25 juli moeten de trein op werkdagen weer rijden, behalve tussen Driebergen en Veenendaal, waar de hele zomer minder rijdt in de spits. Voor volgende week is de info te vinden op: Aangepaste dienstregeling l Bekijk wat er voor jou verandert | NS. Ook de weekendaanpassingen staan daar. Waarom de aanpassing van vandaag gemist is, weet ik niet.

Reputatie 6
Badge

De pagina is nu aangepast. Mooi dat het zo snel is opgepakt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat dit gedaan is n.a.v. dit bericht. Alsnog best snel voor NS-begrippen 😉

Badge +3

Uhh… welke webshop? 🤔

 

Waarom rijdt de sprinter Veenendaal Uitgeest nu alweer niet? Gister half uur vertraging omdat de trein ophield bij Breukelen. Ik reis van Vaartsche Rijn naar Holendrecht en moet nu plots twee keer overstappen, of koukleumen op station Breukelen. Gaat dit snel opgelost worden?

Reputatie 6
Badge

Dat komt door werkzaamheden bij Amsterdam. Vanaf maandag rijdt alles weer zoals voorheen, behalve de spitstrein Utrecht - Houten Castellum (via Vaartsche Rijn). Die rijdt wat langer niet in verband met omgeleide goederentreinen vanwege werkzaamheden bij Dordrecht.

Badge +3

Maar vanaf aanstaande maandag zijn er wel weer werkzaamheden op dit traject en is het ook drie dagen overstappen.

Reputatie 6
Badge

Ja, maar dat was het toch al als je met de 8900 van Vaartsche Rijn zou zijn gekomen.

Badge +3

Maar met de 7400 zou het wel rechtstreeks gekund hebben. Waarom zou je dan de 8900 nemen?

Reputatie 6
Badge

Ik dacht uit de oorspronkelijke reactie te begrijpen dat de vraag ook over de 8900 ging. Maar uiteraard: normaalgesproken zou je gewoon de 7400 nemen.

Ook vandaag rijden de sprinters ineens niet. Ik kan er niets over terug lezen in de nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan. Hoort het schrappen van deze sprinter bij de nieuwe dienstregeling en zit ik dus de komende tijd zonder trein of is het maar weer een onaangekondigde maar eenmalige actie?

Die sprinters rijden in de nieuwe dienstregeling alleen nog in de spits.

Badge +3

En alleen nog maar tussen (Amsterdam Centraal), Breukelen, Utrecht en Driebergen-Zeist. Tussen Veenendaal Centrum en Driebergen-Zeist rijden ook in de spitsuren dus maar twee sprinters per uur. Dit is sinds deze week, omdat deze week de nieuwe dienstregeling is ingegaan, maar eigenlijk een gevolg van personeelstekort; zodra er voldoende personeel is, moet deze sprinter weer gaan rijden als vanouds.

Maar dat is niet zo relevant voor een reis tussen Zuilen en Holendrecht 😊

Reputatie 5

zodra er voldoende personeel is, moet deze sprinter weer gaan rijden als vanouds.

 

Dat is natuurlijk de grote onbekende en hebben de reizigersorganisaties in LOCOV aan NS gevraagd (maar geen antwoord op gekregen): afschalingen zijn allemaal (niet zo) leuk en (niet zo) aardig, maar de vraag is vooral hoe een eventueel opschalingsplan eruit ziet. Als er in de loop van 2023 meer personeel beschikaar komt, waar en in welke volgorde zijn dan de versterkingen te verwachten?

Hoop dat de spitstrein snel weer terugkomt. Het is vaak veel te druk en NS zet nauwelijks langere treinen in in de spits waardoor ik in de middagspits vanaf Bunnik bijna altijd moet staan.

Reageer