beantwoord

spitstreinen Leiden Utrecht

  • 30 April 2024
  • 15 reacties
  • 278 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Waarom reden er vandaag(30 April)geen spitstreinen in de avondspits? Vanmorgen reden ze wel. Er is toch geen vakantiedienstregeling in mei? Vanmorgen had ik de rechtstreekse trein om 8:31 op Bodegraven naar Utrecht Leidsche Rijn. Op de terugweg was deze rechtstreekse verbinding er niet. Ook was nergens te zien dat ze om wat voor reden dan ook uitgevallen waren. Op ma 6 en di 7 mei zouden de spitstreinen weerwel rijden maar op 8 en 9 mei niet. Heeft iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Bemined 30 April 2024, 22:27

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3

Denk dat dit ook weer komt door de werkzaamheden in Tilburg waardoor goederentreinen om moeten rijden via Utrecht Centraal, Daarvoor offeren ze spoor 20/21 op…

 

Is al eerder een topic over gemaakt maar dan voor de spitstrein in de ochtend 😂

Vanwege werkzaamheden bij Tilburg moeten er t/m 13 mei nogal wat goederentreinen omgeleid worden via Utrecht die via dezelfde sporen moeten rijden als deze sprinter. Hierdoor vervallen een groot aantal van de sprinters, alleen op de drukste momenten van de ochtendspits op maandagen, dinsdagen en donderdagen blijft deze rijden.

Dank! Wel heel apart, en waarom wordt daar dan niet over gecommuniceerd met de treinreizigers of hangt dat niet ergens gewoon op de stations. Nu ga je bijna denken dat je het zelf niet meer allemaal op een rijtje hebt.🤗

Reputatie 3

Dank! Wel heel apart, en waarom wordt daar dan niet over gecommuniceerd met de treinreizigers of hangt dat niet ergens gewoon op de stations. Nu ga je bijna denken dat je het zelf niet meer allemaal op een rijtje hebt.🤗

NS is niet zo'n koning in communiceren dus meestal staat de reiziger met grote vraagtekens naar hun reisplanner te kijken.

Je bent het beste af het gewoon hier te vragen of op de X account van NS (als je de goede medewerker krijgt 😂)

De NS laat de klanten op deze lijn echt in de kou staan. Op het stuk Alphen - Leiden rijden morgen wéér geen treinen in de ECHTE spits. Er rijden er maar 2 en dan pas na half negen. Dat is echt te laat voor iedereen die in de zorg werkt of onderwijs heeft of geeft. Ik baal hier ontzettend van en mijn abonnement valt zo extra duur uit door al die verloren tijd......

En verder zijn de treinen op deze lijn (Leiden - Tiel/Den Bosch) ontzettend vies. Kan daar een keer iets aan gedaan worden?

Ten slotte: er rijdt ook wel erg vaak een (en dezelfde) defecte trein op dit traject en dat geeft nogal vaak overlast. NS denkt het dan fancy op te lossrn, maar in de praktijk moeten er dan mensen van 2 of 3 opgepropt zitten in één klein treintje.

 

Geef ons alsjeblieft de dienstregeling van vóór de coronaperiode terug! Er rijden op dit eerder meer dan minder reizigers!!!!!

Reputatie 7

Geef ons alsjeblieft de dienstregeling van vóór de coronaperiode terug! Er rijden op dit eerder meer dan minder reizigers!!!!!

 

Duurt nog even, maar per dienstregeling 2025 (start in december dit jaar) rijden er weer wat meer treinen in de spitsuren op dit traject

Reputatie 5

....Ten slotte: er rijdt ook wel erg vaak een (en dezelfde) defecte trein op dit traject....

En het treinstelnummer is ?

Op het stuk Alphen - Leiden rijden morgen wéér geen treinen in de ECHTE spits. 

Waar zie je dat? De reisplanner geeft vanaf morgen weer gewoon de normale dienstregeling aan. Vandaag is de laatste dag van de werkzaamheden aan de Brabantroute waardoor goederentreinen moeten omrijden.

Reputatie 7
Badge

Op het stuk Alphen - Leiden rijden morgen wéér geen treinen in de ECHTE spits. 

Waar zie je dat? De reisplanner geeft vanaf morgen weer gewoon de normale dienstregeling aan. Vandaag is de laatste dag van de werkzaamheden aan de Brabantroute waardoor goederentreinen moeten omrijden.

Denk door dit bericht:

Geen idee wat er aan de hand is.

Op het stuk Alphen - Leiden rijden morgen wéér geen treinen in de ECHTE spits. 

Waar zie je dat? De reisplanner geeft vanaf morgen weer gewoon de normale dienstregeling aan. Vandaag is de laatste dag van de werkzaamheden aan de Brabantroute waardoor goederentreinen moeten omrijden.

Gezien de tijdstippen van posten bedoelde @NHD met morgen waarschijnlijk maandag terwijl jij dinsdag bedoelt.

Het misverstand komt denk ik doordat in de media werd gecommuniceerd dat het project Tilburg op zondag klaar was. Dat is ook zo maar de werkzaamheden tussen Tilburg Universiteit en Breda duren nog wel een dag langer. Dat zal wel weer iets bij Gilze-Rijen betreffen.

Reputatie 3

De NS laat de klanten op deze lijn echt in de kou staan. Op het stuk Alphen - Leiden rijden morgen wéér geen treinen in de ECHTE spits. Er rijden er maar 2 en dan pas na half negen. Dat is echt te laat voor iedereen die in de zorg werkt of onderwijs heeft of geeft. Ik baal hier ontzettend van en mijn abonnement valt zo extra duur uit door al die verloren tijd......

Er zijn nogsteeds werkzaamheden in Tilburg, als het goed is moet het morgen weer goed zijn :)

 

En geloof me, er zijn lijnen die nog zwaarder lijden. Wees blij dat er wat rijdt.

 

Er zijn nogsteeds werkzaamheden in Tilburg, als het goed is moet het morgen weer goed zijn :)

Nee, de werkzaamheden in Tilburg zijn gisteren afgerond. Er zijn echter vandaag nog werkzaamheden aan de Bredase kant van het traject naar Breda, dat is de reden van het misverstand.

Dank voor alle reacties. Mijn opmerking over uitval van spitstreinen gold inderdaad vandaag (maandag). Vanochtend geen spitstreinen en vanmiddag ook niet. Dat is altijd hopen dat er niet een trein uitvalt, want dan wordt het een uursdienst en dat is niet te doen. Gek genoeg heeft er maar één spitstrein in de richting van Utrecht gereden terwijl er meerdere richting Leiden gingen. Rara hoe kan dat….

Binnenkort zijn er ook werkzaamheden en dan gaat de NS bussen inzetten. Helaas weet je dan echt niet of je op tijd in Leiden aankomt en dus reken ik er op dat ik moet gaan fietsen. Liever een uur fietsen dan volle bussen waar je mogelijk niet in kan. 

Tip voor de NS: geef de chauffeurs een routekaart voor de vlotste route IN Leiden. Het is eerder regel dan uitzondering dat wij als passagiers de chauffeurs de route moeten aanwijzen……

 

En vandaag rijdt het tussen Tilburg en Breda weer niet wegens technisch onderzoek. ProRail maakt er weer een zootje van.

Reageer