Klopt het dat de sprinter vanuit Dordrecht naar Arnhem centraal geofferd is omdat er in zandvoord wat te doen is?
Namens alle forenzen op station Arnhem zuid bedankt…… Hopelijk gaan jullie eens inzien waarom er minder reizigers zijn…..
Klopt het dat de sprinter vanuit Dordrecht naar Arnhem centraal geofferd is omdat er in zandvoord wat te doen is?
Namens alle forenzen op station Arnhem zuid bedankt…… Hopelijk gaan jullie eens inzien waarom er minder reizigers zijn…..
We hebben het hier alleen over vandaag voor de forens, plus het komende weekend. Vanaf maandag rijd alles weer normaal. Overigens rijd deze sprinter nu Dordrecht - Nijmegen, alleen Nijmegen - Arnhem is dus geofferd. Ik weet niet over welke verbinding je het in je andere topic hebt maar we hebben het dus over een kwartier vertraging en niet over 2 uur. In Arnhem moet je hoe dan ook overstappen gezien serie 6600 daar (normaal) eindigt...
Sommige mensen moeten soms nog overstappen……
We hebben het hier alleen over vandaag voor de forens, plus het komende weekend. Vanaf maandag rijd alles weer normaal. Overigens rijd deze sprinter nu Dordrecht - Nijmegen, alleen Nijmegen - Arnhem is dus geofferd.
Morgen rijdt ook Tilburg-Nijmegen om het uur. Het summum is de verbinding Wijchen-Nijmegen waar morgen driekwart van alle treinen geschrapt wordt.
Maar ook goed nieuws: de sprinters Dordrecht-Roosendaal en Arnhem-Ede rijden dit jaar wel. Die reden vorig jaar helemaal niet.
Het is wachten tot Max Verstappen stopt met de F1, dan gaat er geen hond meer naar de F1 in Zandvoort.
Ergens moeten offers gemaakt worden, anders hadden jullie daar weer over kunnen zeiken dat NS de mensen die naar Zandvoort willen in de kou liet staan met te weinig treinen.
Overigens wel eens dat we dat gedoe in Zandvoort elk jaar beter kwijt dan rijk zijn.
Dus als er een evenement is mag je ervan uit gaan dat er optijd vervoer is als en als forens moet je het maar uitzoeken met je duurbetaalde abonnement
Dus als er een evenement is mag je ervan uit gaan dat er optijd vervoer is als en als forens moet je het maar uitzoeken met je duurbetaalde abonnement
NS is sowieso niet verplicht om (en dat geldt voor ieder traject) meer dan twee treinen per uur te laten rijden.
Het enige wat ik triest vind is dat er allerlei beperkingen ten opzichte van de normale dienstregeling zijn terwijl de treinen naar Zandvoort vandaag amper halfvol zijn. Een vijf-minuten dienst is op vrijdag helemaal niet nodig.
Ergens moeten offers gemaakt worden, anders hadden jullie daar weer over kunnen zeiken dat NS de mensen die naar Zandvoort willen in de kou liet staan met te weinig treinen.
Overigens wel eens dat we dat gedoe in Zandvoort elk jaar beter kwijt dan rijk zijn.
Een 5 minuten dienstregeling is overdreven. Met 10 minuten red je het ook wel, tja dan zitten die treinen maar tjokvol. En NS is niet de enige vervoerder in het land hé?
Een 5 minuten dienstregeling is overdreven. Met 10 minuten red je het ook wel, tja dan zitten die treinen maar tjokvol. En NS is niet de enige vervoerder in het land hé?
In de ochtend zaten de treinen richting Zandvoort nog halfvol. Maar inmiddels zitten in de meeste treinen nog hooguit 100-150 man (in 12 bakken SLT). Het slaat nu echt nergens meer op, totale overkill.
Er mochten vandaag ook geen fietsen meegenomen worden maar je ziet allerlei mensen op het perron in Zandvoort met hun fiets in- en uitstappen.
De piek ligt toch op zondag? Waarom vrijdag en zaterdag ook zo'n dienstregeling?
En NS is niet de enige vervoerder in het land hé?
Jij gelooft dat een Arriva / Keolis etc. het materieel over hebben om een dergelijke dienstregeling over te nemen? Ook deze bedrijven zouden flink moeten snijden op hun gebruikelijke trajecten. Hou er ook nog rekening mee dat de machinisten van die treinen eerst ook allemaal zullen moeten wegleren op het traject Amsterdam - Zandvoort.
En NS is niet de enige vervoerder in het land hé?
Jij gelooft dat een Arriva / Keolis etc. het materieel over hebben om een dergelijke dienstregeling over te nemen? Ook deze bedrijven zouden flink moeten snijden op hun gebruikelijke trajecten. Hou er ook nog rekening mee dat de machinisten van die treinen eerst ook allemaal zullen moeten wegleren op het traject Amsterdam - Zandvoort.
Ik heb het niet over treinvervoer hier, maar over busvervoer. Als het echt zo'n belangerijk evenement is zet je meerdere vervoerders in en niet 1 die maar alles moet dragen. Bussen hebben dan wel minder capaciteit maar ze kunnen toch een gedeelte van de lasten dragen.
Des noods legt DGP nog wat extra geld neer door touringbussen te huren, maar ja zover willen ze natuurlijk ook weer niet gaan want dat gaat weer van de winst af..
100 touringbussen per dag is toch 9000 man minder per dag voor NS ♂️
Vorig jaar waren het 134900 man
Is dus toch 20% minder lasten voor NS.
De piek ligt toch op zondag? Waarom vrijdag en zaterdag ook zo'n dienstregeling?
Vooral de vrijdag is bijzonder, een dood normale werkdag.
Ik kom net terug uit Antwerpen en moest via Haarlem. Even naar het circus gekeken. Treinen nog niet eens voor de helft gevuld. Ook totaal geen wachtende reizigers op het perron.
Als het echt zo'n belangerijk evenement is zet je meerdere vervoerders in en niet 1 die maar alles moet dragen.
Dat gebeurt ook. Naast de extra treinen rijden er ook vanuit het hele land touringcars naar het circuit.
Ik heb het niet over treinvervoer hier, maar over busvervoer. Als het echt zo'n belangerijk evenement is zet je meerdere vervoerders in en niet 1 die maar alles moet dragen. Bussen hebben dan wel minder capaciteit maar ze kunnen toch een gedeelte van de lasten dragen.
Daar zit wel een enorm verschil in aan capaciteit. Geloof dat er gemiddeld 12 bakken SLT worden ingezet op de treindienst van en naar Zandvoort, dat geeft een capaciteit van om en nabij 700 personen per trein (Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain ). Een touringcar heeft er iets van 90, je moet dan dus al 8 touringcars laten rijden om 1 trein te vervangen. En de treinen rijden dus gekoppeld, dat maakt 2 treinstellen die een capaciteit leveren van 1400 reizigers. Zelfs op een rustige dag zoals vandaag zijn dat teveel bussen ten overstaan van het aantal treinen. De bus rijdt ook nog eens trager dus je hebt er zelfs nóg meer van nodig. Ook kunnen de bussen gemakkelijk in files terecht komen tijdens de piekmomenten in Zandvoort en omstreken.
Als het echt zo'n belangerijk evenement is zet je meerdere vervoerders in en niet 1 die maar alles moet dragen.
Dat gebeurt ook. Naast de extra treinen rijden er ook vanuit het hele land touringcars naar het circuit.
Leuk hoor... 52,50 neer moeten leggen voor een enkeltje heen vanuit Middelburg, dan heb ik de keuze snel gemaakt . Veel vrijheid heb je ook niet want die touringbussen rijden alleen met aankomst om 09:30 op Zandvoort en vertrek vanaf Zandvoort om 19:30, maar ja het is iets...
Ik heb het niet over treinvervoer hier, maar over busvervoer. Als het echt zo'n belangerijk evenement is zet je meerdere vervoerders in en niet 1 die maar alles moet dragen. Bussen hebben dan wel minder capaciteit maar ze kunnen toch een gedeelte van de lasten dragen.
Als je extra bussen gaat inzetten wordt het evenementen vervoer en niemand is wettelijk verplicht om dat te doen. Je kunt proberen touringcars of bussen te huren maar als bedrijven er geen zin hebben of het niet lucratief vinden doen ze het gewoon niet. Dan krijg je alleen bussen met prijzen van €52.50 vanuit Middelburg.
Hetzelfde probleem als met het vervangende busvervoer bij werkzaamheden, misschien interessant voor een Kroatisch bedrijf maar de gemiddelde Nederlandse touringcar boer laat zijn bussen in de garage staan. Die wil langere contracten in plaats van incidenteel vervoer, tenzij het toevallig goed uitkomt en heel lucratief is.
Des noods legt DGP nog wat extra geld neer door touringbussen te huren, maar ja zover willen ze natuurlijk ook weer niet gaan want dat gaat weer van de winst af..
DGP (welke winst?) heeft sowieso geen rooie cent, die moeten nu al overal bedelen om het hoofd boven water te houden. DGP wil juist dat mensen met de reguliere OV trein komen immers dan hoeven zij nergens financiëel aan bij te dragen.
Daar zit wel een enorm verschil in aan capaciteit. Geloof dat er gemiddeld 12 bakken SLT worden ingezet op de treindienst van en naar Zandvoort, dat geeft een capaciteit van om en nabij 700 personen per trein
700 personen per trein…
134900 reizigers vorig jaar…
134900/700 = 193 treinen…
12 treinen per uur.…
Dat is in totaal 12 uur gevuld…
En tja, niet alle treinen zitten bom vol, maar 12 treinen per uur vind ik bijzonder...
Maar goed fijn dat er in iedergeval een traject is met meer dan genoeg capaciteit, sommige mensen dromen daarvan
Ergens moeten offers gemaakt worden, anders hadden jullie daar weer over kunnen zeiken dat NS de mensen die naar Zandvoort willen in de kou liet staan met te weinig treinen.
Betaalt de Grand Prix de vele extra treinen? Zou best kunnen, maar ben gewoon nieuwsgierig. Voor andere evenementen zoals festivals moeten organisatoren immers ook extra treinvervoer betalen toch?
Blijft feitelijk beschouwd natuurlijk bizar dat elders geschrapt moet worden in treinen om een racefeestje van miljonairs in de duinen te faciliteren qua bezoekersvervoer. Maar iedereen z'n mening.
Betaalt de Grand Prix de vele extra treinen? Voor andere evenementen zoals festivals moeten organisatoren immers ook extra treinvervoer betalen toch?
Binnen de reguliere bedrijfstijden van het OV moet NS zelf voor voldoende capaciteit zorgen. Alleen voor extra treinen buiten de reguliere bedrijfstijden moet de organisatie (mee)betalen.
Het misverstand komt denk ik omdat festivals en concerten vaak pas rond middernacht zijn afgelopen en mensen dan niet meer met reguliere treinen thuis kunnen komen.
De laatste trein van Zandvoort naar Amsterdam tijdens de F1 gaat om 01.00 uur. Als DGP dus nog graag een extra trein om 02.00 uur zou willen hebben dan moet daarvoor wel betaald worden.
Hetzelfde gold destijds voor de nachtnettreinen in Brabant.
Verder moet je uiteraard betalen als je overdag zelf graag een extra trein wil laten rijden (bijv. voor een bedrijfsfeestje, etc) of andere extra wensen hebt.
Bij regionale vervoerders zijn vaak andere afspraken gemaakt, daar is soms extra stukje budget gereserveerd dat de vervoerder kan gebruiken voor extra treinen of bussen bij evenementen.
We hebben het hier alleen over vandaag voor de forens, plus het komende weekend. Vanaf maandag rijd alles weer normaal. Overigens rijd deze sprinter nu Dordrecht - Nijmegen, alleen Nijmegen - Arnhem is dus geofferd.
Morgen rijdt ook Tilburg-Nijmegen om het uur. Het summum is de verbinding Wijchen-Nijmegen waar morgen driekwart van alle treinen geschrapt wordt.
Dan ligt is het waarschijnlijk daaraan. Ik zag in de weekenddienstregeling al dat er allemaal treinen die normaal wel rijden weggevallen waren, maar er stond nergens dat er op dat traject werkzaamheden waren.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.