beantwoord

sprinter vleuten-utrecht

  • 27 August 2022
  • 11 reacties
  • 220 Bekeken

Waarom rijden er geen sprinters tussen vleuten en Utrecht????

icon

Beste antwoord door Thom 27 August 2022, 10:02

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er vallen treinen uit vanwege het tekort aan personeel, het is niet door de staking.

Nadere informatie vindt u hier.

 

Badge +3

De intercity's tussen Leiden en Utrecht, die normaal niet stoppen in Vleuten, stoppen daar vandaag wel. Er rijden dus technisch gezien geen sprinters, maar er stoppen wel treinen en u kunt gewoon op reis, zij het wel op andere tijden dan normaal.

Nee met kinderwagens en rolstoelen kun je daar NIET zelfstandig in. Daarom zeg ik ook 'Sprinters'

Reputatie 7

Nee met kinderwagens en rolstoelen kun je daar NIET zelfstandig in

 

Jawel, de intercity's die daar stoppen zijn eigenlijk geen echte intercity's, maar sprinters die als zodanig worden ingezet. De instap is gelijkvloers.

Badge +3

De intercity’s tussen Leiden en Utrecht rijden met precies hetzelfde treintype als de sprinters tussen Den Haag/Leiden/Woerden en Utrecht.

Nou in de NS app staat dat je NIET zelfstandig kunt instappen, dus lekker duidelijk 

Reputatie 7
Badge +3

Nou in de NS app staat dat je NIET zelfstandig kunt instappen, dus lekker duidelijk 

Als je een beperking hebt dan zou je reisassistentie kunnen aanvragen, maar mijn ervaring is dat op traject Utrecht leiden sprintertreinen rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk zijn de perrons (nog) niet op de juiste hoogte zodat er alsnog iets van een hoogte verschil met de sprinters is. Vleuten staat in ieder geval op de “Kaart huidige status toegankelijke instap” van vorig jaar juni met status “Herstel” wat betekent dat 3 meetpunten achter elkaar binnen de nuttige lengte buiten de norm liggen.

https://open.overheid.nl/repository/ronl-a86fa2c8-9b98-48c9-95a8-69951731d1da/1/pdf/bijlage-1-actualisatierapport-spoor.pdf  Kaart op pagina 69.

Reputatie 7
Badge +1

Als je een beperking hebt dan zou je reisassistentie kunnen aanvragen, maar mijn ervaring is dat op traject Utrecht leiden sprintertreinen rijden.

Het hangt er vanaf welke trein je neemt.

De intercity die alleen tussen Leiden en Utrecht rijdt wordt inderdaad wel gereden met sprinters en zijn dus zelfstandig toegankelijk.

Beide opties komen in de planner naar boven, en bij de dubbeldekkers wordt de optie om reisassitentie te boeken weergegeven.

Badge +3

Als het om Vleuten gaat stoppen daar normaal de sprinters van/naar Woerden (8900) en Den Haag (6900), die zijn toegankelijk.

Maar omdat die (soms) niet rijden stopt de IC Leiden - Utrecht (8800) er extra, en dat is tegenwoordig gewoon SLT en dus toegankelijk.

Een dubbeldekker zal je op Vleuten dus niet tegenkomen (hooguit op Woerden als een IC Rotterdam/Den Haag daar extra stopt).

Reputatie 7
Badge +1

Een dubbeldekker zal je op Vleuten dus niet tegenkomen (hooguit op Woerden als een IC Rotterdam/Den Haag daar extra stopt).

Oeps, de Intercity naar Venlo (en Dordrecht de andere kant op) gaat natuurlijk een hele andere route. Tussen Leiden en Utrecht krijg je die ook in het overzicht. 

Ik heb niks gezegd. 😉

Reageer