Staking 13 september 2022 | NS Community
beantwoord

Staking 13 september 2022

  • 5 September 2022
  • 15 reacties
  • 11686 Bekeken

Goedenavond,

 

Zojuist heb ik de berichtgeving gezien van de staking op dinsdag 13 september 2022.

 

Ik heb een reis gepland van Apeldoorn naar Rotterdam Airport.

Rijden de treinen op dit traject wel of is er een mogelijkheid tot omreizen? In de NS app is hier nog niets over te vinden

icon

Beste antwoord door Momo 5 September 2022, 22:54

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Deze 2e ronde aan stakingen zijn pas een paar uur geleden aangekondigd. Bij de vorige estafette stakingen was pas de avond of laat in de middag ervoor de reisplanner bijgewerkt, voor zover mogelijk. Want ook op de dag zelf kunnen nog treinen vervallen waarvan de dag ervoor werd aangegeven dat ze zouden rijden. 

Advies is om de avond voor de staking de reisplanner te checken, daarnaast ook op de dag zelf kort voor vertrek en alle berichtgeving over de staking in de gaten te houden. Bv hier

 

en / of op https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

is er al meer bekent over dinsdag 13 sept. ik moet van Eindhoven centraal naar Heerlen centraal?

Reputatie 7
Badge +1

Het laatst bekende is dat er vooralsnog gestaakt gaat worden en volgens NS zou het treinverkeer dan landelijk stilgelegd worden. 

Dat is echter nog niet helemaal zeker.

Het hangt nu af van de gespreken die de bonden met NS voeren vandaag en morgen.

Ik moet Dinsdag 13 September per trein naar Rotterdam airport. Is dat mogelijk?

Reputatie 7
Badge +1

@Robert Jan Nee is niet mogelijk. Misschien eerst even lezen alvorens de vraag te stellen…...

Goede avond dinsdag gepland naar Utrecht te gaan vanuit den bosch. Is dat wel mogelijk ?

Goede avond dinsdag gepland naar Utrecht te gaan vanuit den bosch. Is dat wel mogelijk ?

Niet als er inderdaad gestaakt wordt. 

Weet iemand hier of de staking ‘s nachts al begint of pas in de ochtend?

Ik moet van Zwolle naar Schiphol en wil op 12 sept. de trein van 23.20 uur nemen die op 13 sept. om 00:52 op Schiphol aankomt. Zal die trein na middernacht gewoon doorrijden naar zijn eindbestemming of begint de staking al meteen om middernacht?

Weet iemand hier of de staking ‘s nachts al begint of pas in de ochtend?

Ik moet van Zwolle naar Schiphol en wil op 12 sept. de trein van 23.20 uur nemen die op 13 sept. om 00:52 op Schiphol aankomt. Zal die trein na middernacht gewoon doorrijden naar zijn eindbestemming of begint de staking al meteen om middernacht?

Meestal wordt er uitgegaan vanaf 04:00 uur. Dus 13 sept vanaf 04:00. 

Reputatie 6

NS en de vakbonden hebben een voorlopig akkoord bereikt over een nieuwe CAO. De stakingen van komende week zijn opgeschort.

NS en de vakbonden hebben een voorlopig akkoord bereikt over een nieuwe CAO. De stakingen van komende week zijn opgeschort.

Wie gaat dit feestakkoord betalen? Ik heb al een zo'n bruin vermoeden.

NS en de vakbonden hebben een voorlopig akkoord bereikt over een nieuwe CAO. De stakingen van komende week zijn opgeschort.

Wie gaat dit feestakkoord betalen? Ik heb al een zo'n bruin vermoeden.

Die groep die op 1, 2 en 3 staat? 

Reputatie 7

NS en de vakbonden hebben een voorlopig akkoord bereikt over een nieuwe CAO. De stakingen van komende week zijn opgeschort.

Wie gaat dit feestakkoord betalen? Ik heb al een zo'n bruin vermoeden.

Die groep die op 1, 2 en 3 staat? 

Niet enkel die groep en de uiteindelijke rekening zal veel hoger uitvallen dan nodig zou zijn geweest.

Wij willen 13 september van denhaag naar utrecht en s’middags dan weer terug 

is dat mogelijk 

Reputatie 7
Badge +1

Er is een CAO-akkoord gesloten dus zijn er geen stakingen meer.

Reageer