beantwoord

Staking 30 augustus !

  • 29 August 2022
  • 38 reacties
  • 1651 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 6

Dan laat de NS het morgen flink afweten, er had toch echt wel wat meer mogelijk geweest als ze over waren gegaan naar regionale regie maar blijkbaar bestaat die optie niet meer bij de NS want op die zondag met uitval van de plan systemen grepen ze daar ook al niet op terug.

Verbazingwekkend.

Normaal houdt de wereld vaak op boven Amsterdam vanuit het midden gezien. Nu ook weer. Je had tussen Den Helder en Amsterdam en Amsterdam naar Haarlem en Den Haag en verder, ook kunnen rijden. En ook Noordoosten, Zuidoosten en zuiden wellicht. Ken zat personeneel met standplaatsen buiten Utrecht.

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

Management NS, die heeft hiertoe besloten.

Verstandig. De vakbonden maken misbruik van het stakingsrecht door dagelijks met een paar procent van het personeel het bedrijf volledig te ontwrichten.

Het wordt tijd dat NS tot uitsluiting van het rijdend personeel overgaat en dat onbetaald naar huis stuurt zolang er wordt gestaakt.

Reputatie 7

ik vraag me af of dit strijdig is met de concessie voorwaarden. vast wel weer. 

Nee, een staking geldt voor de wet sowieso als overmacht. En bij een staking heeft een bedrijf daarnaast het recht om de productie stil te leggen en eventueel alle personeel onbetaald naar huis te sturen voor zolang de staking duurt.

duidelijk, dankjewel.

 

Morgen maar eens inchecken voor wat compensatie.

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

Management NS, die heeft hiertoe besloten.

ik vraag me af of dit strijdig is met de concessie voorwaarden. vast wel weer. 

Nee, een staking geldt voor de wet sowieso als overmacht. En bij een staking heeft een bedrijf daarnaast het recht om de productie stil te leggen en eventueel alle personeel onbetaald naar huis te sturen voor zolang de staking duurt.

Reputatie 7

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

 

Beetje rare vraag. 

Er rijden alleen treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam omdat mensen het vliegtuig moeten pakken. Heeft niets met Amsterdammers te maken.   

alleen Amsterdammers moeten een vliegtuig halen schijnbaar. dat is m'n punt ;) 

Reputatie 7
Badge +1

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

 

Beetje rare vraag. 

Er rijden alleen treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam omdat mensen het vliegtuig moeten pakken. Heeft niets met Amsterdammers te maken.   

Reputatie 7

ik vraag me af of dit strijdig is met de concessie voorwaarden. vast wel weer. 

Reputatie 7

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

@Jeroen Dat vind ik dus ook veel mensen moeten naar Amsterdam of via dat punt reizen.

Ze jagen zo nog meer wensen weg die liever met de auto gaan. Zodra hier mijn rijbewijs op zak heb pak ik nooit geen trein of bus meer.

Waardeloos ik snap dat ze staken.

Hoeveel mensen moet reizen richting amsterdam.. 

Dan laat de NS het morgen flink afweten, er had toch echt wel wat meer mogelijk geweest als ze over waren gegaan naar regionale regie maar blijkbaar bestaat die optie niet meer bij de NS want op die zondag met uitval van de plan systemen grepen ze daar ook al niet op terug.

Verbazingwekkend.

Badge +3

Nee. Alleen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport rijden 30 augustus enkele NS-treinen, in de rest van het land rijden 30 augustus geen NS-treinen.

Reageer