Goedemiddag iedereen,
Ik moet morgen voor een afspraak met de trein.
Rijd de trein vanuit Roosendaal naar Santpoort-Noord Centrum? Rijden de trein dan wel in verband de staking in Midden-Nederland!
Groeten,
Jaimy
Goedemiddag iedereen,
Ik moet morgen voor een afspraak met de trein.
Rijd de trein vanuit Roosendaal naar Santpoort-Noord Centrum? Rijden de trein dan wel in verband de staking in Midden-Nederland!
Groeten,
Jaimy
Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS?
Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS?
Beetje rare vraag.
Er rijden alleen treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam omdat mensen het vliegtuig moeten pakken. Heeft niets met Amsterdammers te maken.
alleen Amsterdammers moeten een vliegtuig halen schijnbaar. dat is m'n punt ;)
Niet alleen Amsterdammers moeten een vliegtuig halen maar de meeste toeristen die aankomen op Schiphol gaan wel naar Amsterdam. Mogelijk is dit de reden.
Dat dus en je hebt natuurlijk ook de nodige toeristen die terug moeten naar huis. De afgelopen maanden is het al een behoorlijke puinhoop geweest op Schiphol dus ik denk dat daar wel iemand even een telefoontje naar NS heeft gepleegd zodat dat stukje nog intact blijft. Was er ook niet iemand die onlangs vanuit de NS-directie is overgestapt naar de KLM?
Vindt het een volkomen logisch besluit overigens. De taxibranche zal wat minder gelukkig zijn.
Nee. Alleen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport rijden 30 augustus enkele NS-treinen, in de rest van het land rijden 30 augustus geen NS-treinen.
ik vraag me af of dit strijdig is met de concessie voorwaarden. vast wel weer.
Als het personeel allemaal zo achter de actie staat waarom staken er dan dagelijks maar een beperkt aantal standplaatsen? Dan moet je als vakbond een grote jongen zijn en iedereen onbeperkt laten staken. Nu lijkt het op goedkoop staken op kosten van de werkgever.
Daarnaast heeft zoals gezegd een werkgever wettelijk het recht om bij een staking de productie stil te leggen en eventueel zelfs het personeel onbetaald naar huis te sturen
Beetje rare vraag.
Er rijden alleen treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam omdat mensen het vliegtuig moeten pakken. Heeft niets met Amsterdammers te maken.
Management NS, die heeft hiertoe besloten.
Verstandig. De vakbonden maken misbruik van het stakingsrecht door dagelijks met een paar procent van het personeel het bedrijf volledig te ontwrichten.
Het wordt tijd dat NS tot uitsluiting van het rijdend personeel overgaat en dat onbetaald naar huis stuurt zolang er wordt gestaakt.
En daar gaan we weer. Dat kan dus niet. Werkwillig personeel onbetaald naar huis sturen is verboden.
Dat kan wettelijk wel degelijk, de werkgever heeft het recht om in geval van staking de productie stil te leggen en alle personeel onbetaald naar huis te sturen, ook de werkwilligen. Dat dit middel in Nederland zelden wordt gebruikt is iets anders
Dan laat de NS het morgen flink afweten, er had toch echt wel wat meer mogelijk geweest als ze over waren gegaan naar regionale regie maar blijkbaar bestaat die optie niet meer bij de NS want op die zondag met uitval van de plan systemen grepen ze daar ook al niet op terug.
Verbazingwekkend.
Normaal houdt de wereld vaak op boven Amsterdam vanuit het midden gezien. Nu ook weer. Je had tussen Den Helder en Amsterdam en Amsterdam naar Haarlem en Den Haag en verder, ook kunnen rijden. En ook Noordoosten, Zuidoosten en zuiden wellicht. Ken zat personeneel met standplaatsen buiten Utrecht.
NS wil begrijpelijkerwijs niet onbeperkt de volle kosten blijven maken voor een paar reizigers. De vakbonden leggen nu dagelijks met een handjevol stakers het bedrijf grotendeels lam en laten NS opdraaien voor de lonen van de rest van het personeel. Dat riekt naar misbruik van het stakingsrecht.
Verstandig. De vakbonden maken misbruik van het stakingsrecht door dagelijks met een paar procent van het personeel het bedrijf volledig te ontwrichten.
Het wordt tijd dat NS tot uitsluiting van het rijdend personeel overgaat en dat onbetaald naar huis stuurt zolang er wordt gestaakt.
En daar gaan we weer. Dat kan dus niet. Werkwillig personeel onbetaald naar huis sturen is verboden.
Het enige wat je kunt doen is met een kort geding proberen de staking verboden te krijgen. Dat doet de NS niet, ze lijken de staking uit te willen zitten. Dan wordt het een wedstrijd wie het het langst volhoudt.
Dan laat de NS het morgen flink afweten, er had toch echt wel wat meer mogelijk geweest als ze over waren gegaan naar regionale regie maar blijkbaar bestaat die optie niet meer bij de NS want op die zondag met uitval van de plan systemen grepen ze daar ook al niet op terug.
Verbazingwekkend.
Normaal houdt de wereld vaak op boven Amsterdam vanuit het midden gezien. Nu ook weer. Je had tussen Den Helder en Amsterdam en Amsterdam naar Haarlem en Den Haag en verder, ook kunnen rijden. En ook Noordoosten, Zuidoosten en zuiden wellicht. Ken zat personeneel met standplaatsen buiten Utrecht.
Nee, een staking geldt voor de wet sowieso als overmacht. En bij een staking heeft een bedrijf daarnaast het recht om de productie stil te leggen en eventueel alle personeel onbetaald naar huis te sturen voor zolang de staking duurt.
duidelijk, dankjewel.
Morgen maar eens inchecken voor wat compensatie.
Nee, een staking geldt voor de wet sowieso als overmacht. En bij een staking heeft een bedrijf daarnaast het recht om de productie stil te leggen en eventueel alle personeel onbetaald naar huis te sturen voor zolang de staking duurt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.