beantwoord

Staking 30 augustus !

  • 29 August 2022
  • 38 reacties
  • 1651 Bekeken

Goedemiddag iedereen,

Ik moet morgen voor een afspraak met de trein.

Rijd de trein vanuit Roosendaal naar Santpoort-Noord Centrum? Rijden de trein dan wel in verband de staking in Midden-Nederland!

Groeten,

Jaimy

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 August 2022, 17:03

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Is het FNV die Amsterdammers belangrijker vindt dan andere Nederlanders, of is dat NS? 

 

Beetje rare vraag. 

Er rijden alleen treinen naar Schiphol vanaf Amsterdam omdat mensen het vliegtuig moeten pakken. Heeft niets met Amsterdammers te maken.   

alleen Amsterdammers moeten een vliegtuig halen schijnbaar. dat is m'n punt ;) 

Niet alleen Amsterdammers moeten een vliegtuig halen maar de meeste toeristen die aankomen op Schiphol gaan wel naar Amsterdam. Mogelijk is dit de reden. 

Waarschijnlijk heb je gelijk. Wel vind ik het wrang, eenmalige klanten belangrijker vinden dan vaste klanten. Niet dat ik nog iets positiefs had te melden over NS de laatste tijd, wat dat betreft is er niks verloren ;)

Wat ik nog wranger vindt is dat er vanaf Schiphol al een enorm aanbod is aan buslijnen die zeer frequent richting Amsterdam gaan. Op Zuid of Bijlmer kan overgestapt worden op de metro als dat nodig is. En met lijn 397 wordt je praktisch in het centrum van Amsterdam afgezet.

Dus of die pendeltreinen nou zo heel hard nodig zijn?

Welke vakbond gaat dat nog proberen na https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNHO:2019:5857

yep die uitspraak bedoelde ik waarom die pendeltreinen nu dus ook rijden. NS wil een procedure voorkomen.

Ah, had jouw opmerking verder niet gezien, sorry. Maar dat zal inderdaad de reden zijn dat geen van allen zin heeft om opnieuw met Schiphol in de rechtbank te staan.

Ah, had jouw opmerking verder niet gezien, sorry. Maar dat zal inderdaad de reden zijn dat geen van allen zin heeft om opnieuw met Schiphol in de rechtbank te staan.

Geen probleem, ik wist van het bestaan van die uitspraak die gedaan is bij de stakingen voor de pensioen leeftijd aangezien het toen erg wrang was dat er stakers aangewezen moesten worden om die trein te rijden.  Wat uiteraard de nodige weerstand gaf op standplaats Amsterdam.

Maar mooi dat je de uitspraak zo boven tafel kon halen.

Reputatie 6

ik snap het Nederlandse recht niet...

Vrijdag verloopt mijn keuzedag.Ik had dinsdag gepland om gebruik te maken van de keuzedag.Dat kan nu niet vanwege de staking Kan de keuzedag naar een later tijdstip verzet worden ?? Graag uw reactie Gerrit K

@loklok8 veel bussen zijn erg druk. Ik kon niet met de 397 mee, maar gelukkig net wel met de 369 (scheelt weer een taxi of een gigantische omweg). Zonder de pendeltreinen zou het denk ik een chaos zijn. In deze bussen is in ieder geval allesbehalve plek voor nog meer treinreizigers

 

Waar kan het kaartje na toe sturen om

te bedanken voor stakingen. Dan heb je een belangrijk afspraak staan waar wachtlijst voor was. Nu word het weer op lijstje.. Dankjewel *** Ns zo blij als hier auto heb nooit geen trein meer!

Reputatie 7
Badge

En niets goedkoop staken, de rest van het personeel is gewoon aan het werk in de andere regio’s.

Dat is dus niet zo want daar rijden ook geen treinen. Het niet stakende personeel krijgt nu salaris maar heeft ook geen werk te doen. Ik wil overigens best geloven dat dít niet de insteek van de vakbonden was, maar voordelig voor de stakingskas is het wel.

Reputatie 7
Badge +3

Vrijdag verloopt mijn keuzedag.Ik had dinsdag gepland om gebruik te maken van de keuzedag.Dat kan nu niet vanwege de staking Kan de keuzedag naar een later tijdstip verzet worden ?? Graag uw reactie Gerrit K

Nee, je hebt een jaar de tijd gehad om die keuzedag te gebruiken. Donderdag rijden de treinen weer en woensdag in een groot deel van Nederland.

In coronatijd verlopen keuzedagen werden ook niet verlengd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat Schiphol wel een punt heeft. Op een stakingsdag is het reguliere verkeer op de buslijnen naar/van Schiphol extra druk. Voeg je daar dan ook nog de luchtreizigers en hun bagage bij dan is de chaos op lijn 397 niet te overzien.

Pendeltreinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol zijn wat mij betreft verdedigbaar. 

Het zou mij overigens niets verbazen dat het middel van de estaffettestakingen wel degelijk tactisch wordt ingezet. De stakingsorganisatoren kennen NS beter dan het management van NS en weten heus wel dat op deze manier met relatief kleine inzet een maximaal ontwrichtingsresultaat behaald kan worden. De organisatoren weten natuurlijk ook dat het huidige NS helemaal niet in staat is om regionaal pendeltreinen te laten rijden. Een staking die Utrecht treft is in het vervolg voldoende om alle treinen van NS te laten stilstaan.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou mij overigens niets verbazen dat het middel van de estaffettestakingen wel degelijk tactisch wordt ingezet. De stakingsorganisatoren kennen NS beter dan het management van NS en weten heus wel dat op deze manier met relatief kleine inzet een maximaal ontwrichtingsresultaat behaald kan worden. De organisatoren weten natuurlijk ook dat het huidige NS helemaal niet in staat is om regionaal pendeltreinen te laten rijden. Een staking die Utrecht treft is in het vervolg voldoende om alle treinen van NS te laten stilstaan.

Met 5 dagen estafette stakingen heb je 5 dagen ellende, kom je 5 dagen in het nieuws en klagen reizigers 5 dagen. En sommige groepen reizigers hebben 2 dagen ellende omdat ze van de ene regio naar de ander moeten reizen, nu met de landelijke impact van regio Utrecht misschien zelfs 3. 

Reageer