staking | NS Community

staking

  • 28 August 2022
  • 11 reacties
  • 347 Bekeken

Hallo,

Ik ga dinsdag naar Emmen met mijn vriendin vanuit Eindhoven 2 nachten kan dat of kan dat niet? 

Hoor graag u reactie!

Gr ghislains


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dinsdag is de staking in regio midden, waar Utrecht in valt. Je kunt dan niet via Utrecht reizen. Maar Eindhoven - Den Bosch - Zwolle zou moeten lukken. Beste is op de dag zelf te bekijken of een dag ervoor de update in het sticky topic over de staking.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dinsdag staakt midden Nederland. Utrecht ligt er zeker uit. Dinsdagochtend kun je pas kijken in hoeverre de reis dan mogelijk is, maar ik verwacht van niet.

Dankjewel voor de reacties maar we hebben een hotel geboekt en kunnen niet de dag zelf pas annuleren zeg maar drm moeten we optijd weten 

 

Reputatie 7
Badge +3

Meer informatie dan hierboven al is aangegeven is er momenteel nog niet. Zelf verwacht ik dat reizen met overstappen in Den Bosch op de IC naar Zwolle gewoon mogelijk is. Dan heb je treinen die niet door stakingsgebied komen. Die reis kun je nu ook plannen door als via station Arnhem in te geven. Afgaand op de andere stakingsdagen is de reisplanner de avond van tevoren aangepast.

Dankjewel ik zie het met mijn ns reis planner dat we ook via den Bosch kunnen toppie! Dankjewel

Reputatie 7
Badge +1

Juich niet te vroeg en klaag bij die bonden. Die planner wordt pas aangepast-en dan enkel in de mate van het mogelijke, de dag tevoren. Maar ook dan kan je er niet blindelings op vertrouwen dat het gaat zoals beloofd. [onwaarheid/aangepast door moderator]

Juich niet te vroeg en klaag bij die bonden. Die planner wordt pas aangepast-en dan enkel in de mate van het mogelijke, de dag tevoren. Maar ook dan kan je er niet blindelings op vertrouwen dat het gaat zoals beloofd. [onwaarheid/aangepast door moderator]

Wat een complete onzin kraam je weer uit.

Staken is een recht in Nederland en wordt o.a. gebruikt als werkgever en werknemers er niet uitkomen bij CAO onderhandelingen om druk op de werkgever uit te oefenen.

En als zoals in dit geval de werkgever het best vind en geen enkele moeite doet om een beter voorstel op tafel neer te leggen zodat er weer gesproken gaat worden dan kun je ook de werkgever inmiddels eens gaan aanspreken op zijn verantwoording richting de reizigers en niet alleen naar het personeel te wijzen welke opkomt voor hun eigen belangen.

 

Ik zou even een slag om de arm houden dinsdag. Als ander operationeel personeel (bijsturing oid), ook het werk neerlegt zie ik het nog wel gebeuren dat een groot deel van het land plat gaat.

Ik zou even een slag om de arm houden dinsdag. Als ander operationeel personeel (bijsturing oid), ook het werk neerlegt zie ik het nog wel gebeuren dat een groot deel van het land plat gaat.

Ben benieuwd wanneer de andere afdelingen gaan staken want de NS lijkt nog niet te willen bewegen.

@ghislainesmith morgen landelijk geen treinverkeer, zoals ik vreesde. 

Ja zag het gisteren jammer!

Reageer