Staking | NS Community

Staking

  • 28 August 2022
  • 27 reacties
  • 394 Bekeken

Wat mij betreft gebruikt de NS directie redelijk verstand en compenseert de jarenlange achteruitgang door inflatie en komt tegemoet aan de alleszins redelijke eisen van de stakers. Ik steun hun actie van harte! 


27 reacties

Wie mag dat betalen? De forens nog maar wat verder uitknijpen zoals voorheen altijd de strategie leek om extra geld binnen te harken gaat vast niet voldoende zijn nu die aantallen gaan afnemen door het hybride werken.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

En waarom zou die reiziger dat doen als de kwaliteit al jaren achteruitholt?

Die heeft door corona geleerd dat er ook andere opties zijn dan van 9 tot 5 op kantoor zitten.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

En waarom zou die reiziger dat doen als de kwaliteit al jaren achteruitholt?

Die heeft door corona geleerd dat er ook andere opties zijn dan van 9 tot 5 op kantoor zitten.

Dan wordt het lekker thuis zitten tenzij de werkgever dat niet goed vind, in dat geval zal je moeten slikken en de duurdere prijs moeten betalen of een alternatief moeten zoeken om ergens te komen.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

En waarom zou die reiziger dat doen als de kwaliteit al jaren achteruitholt?

Die heeft door corona geleerd dat er ook andere opties zijn dan van 9 tot 5 op kantoor zitten.

Dan wordt het lekker thuis zitten tenzij de werkgever dat niet goed vind, in dat geval zal je moeten slikken en de duurdere prijs moeten betalen of een alternatief moeten zoeken om ergens te komen.

Je mag dan wel weg zijn bij de NS, je lijkt hun credo nog goed onthouden te hebben: trouwe reizigers moeten dokken (meer en meer en meer) en hun bek houden.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

En waarom zou die reiziger dat doen als de kwaliteit al jaren achteruitholt?

Die heeft door corona geleerd dat er ook andere opties zijn dan van 9 tot 5 op kantoor zitten.

Dan wordt het lekker thuis zitten tenzij de werkgever dat niet goed vind, in dat geval zal je moeten slikken en de duurdere prijs moeten betalen of een alternatief moeten zoeken om ergens te komen.

Je mag dan wel weg zijn bij de NS, je lijkt hun credo nog goed onthouden te hebben: trouwe reizigers moeten dokken (meer en meer en meer) en hun bek houden.

Dat is helemaal geen credo van de NS, die is de reiziger staat op 1,2 en 3

Maar goed, we weten allemaal dat daar niet veel van terecht komt.

 

Maar als je zo ontevreden bent, zorg dan voor een alternatief en maak je niet druk. Is helemaal niet goed voor je gezondheid. 😁

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

En waarom zou die reiziger dat doen als de kwaliteit al jaren achteruitholt?

Die heeft door corona geleerd dat er ook andere opties zijn dan van 9 tot 5 op kantoor zitten.

Dan wordt het lekker thuis zitten tenzij de werkgever dat niet goed vind, in dat geval zal je moeten slikken en de duurdere prijs moeten betalen of een alternatief moeten zoeken om ergens te komen.

Je mag dan wel weg zijn bij de NS, je lijkt hun credo nog goed onthouden te hebben: trouwe reizigers moeten dokken (meer en meer en meer) en hun bek houden.

Dat is helemaal geen credo van de NS, die is de reiziger staat op 1,2 en 3

Maar goed, we weten allemaal dat daar niet veel van terecht komt.

 

Maar als je zo ontevreden bent, zorg dan voor een alternatief en maak je niet druk. Is helemaal niet goed voor je gezondheid. 😁

Alternatief is eenvoudig, niet steeds onderhands de concessie blijven gunnen aan een incapabel bedrijf met zichzelf overschattende werknemers, maar opnieuw aanbesteden.

De enige reden dat zowel management als personeel van NS consequent een veel te grote broek aantrekken is de gedachte dat zij toch wel hun concessie/baan behouden. Zodra het besef doordringt dat je daarvoor ook best mag leveren zal er een cultuurverschuiving moeten plaatsvinden.

Dat is helemaal geen credo van de NS, die is de reiziger staat op 1,2 en 3

Maar goed, we weten allemaal dat daar niet veel van terecht komt.

 

Maar als je zo ontevreden bent, zorg dan voor een alternatief en maak je niet druk. Is helemaal niet goed voor je gezondheid. 😁

Alternatief is eenvoudig, niet steeds onderhands de concessie blijven gunnen aan een incapabel bedrijf met zichzelf overschattende werknemers, maar opnieuw aanbesteden.

Als jij echt denkt dat dat verandering brengt en dat het goedkoper gaat worden, dan geloof jij echt nog in sprookjes.

Allereerst zal dan een enorm aantal treinen gekocht moeten gaan worden waar de levertijden vele jaren van is, of ze moeten de huidige treinen van de NS overnemen waar de NS de prijs kan bepalen omdat die ook weer hoe de markt in elkaar steekt.

Vervolgens gaan we verder met hetzelfde personeel, want opleiden machinist is ca. 1 jaar waarbij je dan ook in ieder geval voldoende opleidingscapaciteit nodig hebt om ca. 3500 machinisten op te leiden. En op dit moment is er gebrek aan personeel en is er spanning op de arbeidsmarkt dus de nieuwe concessiehouder zal meer op tafel moeten leggen om voldoende personeel te vinden. Want naast machinisten zijn er nog heel veel andere mensen werkzaam bij een spoorbedrijf in de grote van de NS.

En als je mocht denken aan DB, die hebben Arriva al jaren te koop staan maar er is nog geen liefhebber om het over te nemen. Arriva zelf wil het HRN wel hebben maar dan is wel weer de vraag of die het financieel gaat rondkrijgen zonder steun van DB.

Zowel management als personeel van NS denken al jaren dat ze onmisbaar zijn. Even wat realiteitsbesef kan alleen maar positieve gevolgen hebben.

Zowel management als personeel van NS denken al jaren dat ze onmisbaar zijn. Even wat realiteitsbesef kan alleen maar positieve gevolgen hebben.

Gezien jouw geklaag hier de laatste dagen zijn ze blijkbaar onmisbaar voor jou. Zelfs de Hc wordt door jou nodeloos gemist las ik in de andere topics.  Blijkbaar kun jij toch echt niet zonder de trein. 😁

En ik denk dat ik meer realiteitsbesef heb dan jij, ik heb het daarom nog uiteengezet ook voor je.  Ik weet nml wat er voor nodig is om treinen te laten rijden en weet ook dat de NS grote problemen heeft gehad om de concessie die ze in Duitsland had gewonnen te voorzien van treinen en personeel, dat was dusdanig een probleem dat er Nederlandse machinisten in Duitsland actief zijn geweest waar flinke bonussen voor betaald zijn.

 

Maar wees gerust, binnenkort zal er landelijk gestaakt gaan worden dan zien we aan het geklaag hier en op social media wel hoe erg mensen de NS medewerkers missen als ze een dag in heel NL niet werken.

Gelukkig kun jij dan thuis werken.

Wat mij betreft gebruikt de NS directie redelijk verstand en compenseert de jarenlange achteruitgang door inflatie en komt tegemoet aan de alleszins redelijke eisen van de stakers. Ik steun hun actie van harte! 

20%, alleszins redelijke eisen als bejaarden dit jaar 2% krijgen?

Maar ja, met geld omgaan is nooit de sterkste kant van GroenLinks geweest.

De reiziger gaat zo en zo veel meer betalen komend jaar voor het OV en dat kan dan beter bij het rijdende personeel terecht komen dan bij het management.

Echt de weg kwijt krijg ik de indruk.

Heey Tamzin, kom je weer met die 20%.  Krijgen we nu eindelijk eens die onderbouwing van je van die 20% ???  De bonden vragen nml. geen 20% loonsverhoging.

En nee ik ben de weg niet kwijt, heb google maps op de telefoon en werkt fantastisch.  Misschien ook eens uitproberen dan weet je het juiste percentage misschien ook te vinden.

 

Zowel management als personeel van NS denken al jaren dat ze onmisbaar zijn. Even wat realiteitsbesef kan alleen maar positieve gevolgen hebben.

Gezien jouw geklaag hier de laatste dagen zijn ze blijkbaar onmisbaar voor jou. Zelfs de Hc wordt door jou nodeloos gemist las ik in de andere topics.  Blijkbaar kun jij toch echt niet zonder de trein. 😁

En ik denk dat ik meer realiteitsbesef heb dan jij, ik heb het daarom nog uiteengezet ook voor je.  Ik weet nml wat er voor nodig is om treinen te laten rijden en weet ook dat de NS grote problemen heeft gehad om de concessie die ze in Duitsland had gewonnen te voorzien van treinen en personeel, dat was dusdanig een probleem dat er Nederlandse machinisten in Duitsland actief zijn geweest waar flinke bonussen voor betaald zijn.

 

Maar wees gerust, binnenkort zal er landelijk gestaakt gaan worden dan zien we aan het geklaag hier en op social media wel hoe erg mensen de NS medewerkers missen als ze een dag in heel NL niet werken.

Gelukkig kun jij dan thuis werken.

Ze werpen bij mij vooral de vraag op waarom ik nog voor zo'n vierdewereldproduct een eerstewereldprijs betaal. En als jij gelijk krijgt dan kan het NS-personeel zich straks voor zijn kop slaan als ze straks werkloos thuis zitten omdat ze hun hand compleet overspeeld hebben.

Ze werpen bij mij vooral de vraag op waarom ik nog voor zo'n vierdewereldproduct een eerstewereldprijs betaal. En als jij gelijk krijgt dan kan het NS-personeel zich straks voor zijn kop slaan als ze straks werkloos thuis zitten omdat ze hun hand compleet overspeeld hebben.

Dan mag jij naast ze gaan zitten, blijkbaar ben je toch flink afhankelijk van het OV.

En de meeste oud collega’s zijn dan heel erg welkom bij andere werkgevers die zitten te springen om personeel.

En FYI, je weet wie de groot aandeelhouder is van de NS. Precies degene die recent de werkgevers opriep om de lonen wat meer te verhogen om de hogere energiekosten te compenseren voor hun werknemers.

 

Ze werpen bij mij vooral de vraag op waarom ik nog voor zo'n vierdewereldproduct een eerstewereldprijs betaal. En als jij gelijk krijgt dan kan het NS-personeel zich straks voor zijn kop slaan als ze straks werkloos thuis zitten omdat ze hun hand compleet overspeeld hebben.

Dan mag jij naast ze gaan zitten, blijkbaar ben je toch flink afhankelijk van het OV.

En de meeste oud collega’s zijn dan heel erg welkom bij andere werkgevers die zitten te springen om personeel.

En FYI, je weet wie de groot aandeelhouder is van de NS. Precies degene die recent de werkgevers opriep om de lonen wat meer te verhogen om de hogere energiekosten te compenseren voor hun werknemers.

 

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Zolang jij dan op je werk komt dan is geleverd waar je voor betaald, je betaald namelijk om van A naar B vervoerd te worden. Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Zolang jij dan op je werk komt dan is geleverd waar je voor betaald, je betaald namelijk om van A naar B vervoerd te worden. Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Alleen leveren de diva's dus niet.

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Zolang jij dan op je werk komt dan is geleverd waar je voor betaald, je betaald namelijk om van A naar B vervoerd te worden. Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Alleen leveren de diva's dus niet.

Nee momenteel even niet, maar dat komt dus omdat er gestaakt wordt vanwege de voorstellen vanuit de NS om de arbeidsvoorwaarden flink te verslechteren, wat weer als gevolg heeft dat mensen elders gaan werken, er minder mensen bij de NS willen gaan werken met uiteindelijk als resultaat te weinig medewerkers om de dienstregeling die de managers bedacht hebben volledig uit te voeren.

Overigens ligt de schuld hiervan dus geheel bij het management die tijdig had moeten zien dat er niet genoeg personeel zou zijn voor de dienstregeling en om die reden niet meer treinen hadden moeten plannen in 2022 maar juist minder treinen.  En ook de staking komt doordat die managers denken dat ze flink kunnen snijden in de arbeidsvoorwaarden en het personeel willen afschepen met een schijntje.

Maar als de staking voorbij is en de dienstregeling is aangepast aan het aantal beschikbare medewerkers wordt je weer volgens de dienstregeling naar het werk gebracht.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

In veel gevallen zijn er perverse prikkels om managers taakstellingen te geven om zo veel mogelijk te bezuinigen. Na het halen van de bezuiniging volgt er een bonus. Dit leidt bijna altijd tot onderuitputting in de bedrijfsvoering: te weinig personeel, te weinig onderhoud, te weinig schoonmaak, bezuinigen op voorraden/onderdelen etc.

Ze werpen bij mij vooral de vraag op waarom ik nog voor zo'n vierdewereldproduct een eerstewereldprijs betaal. En als jij gelijk krijgt dan kan het NS-personeel zich straks voor zijn kop slaan als ze straks werkloos thuis zitten omdat ze hun hand compleet overspeeld hebben.

En FYI, je weet wie de groot aandeelhouder is van de NS. Precies degene die recent de werkgevers opriep om de lonen wat meer te verhogen om de hogere energiekosten te compenseren voor hun werknemers.

Er stond wel iets bij: de lonen verhogen bij bedrijven die goed winstgevend zijn. En daar hoort NS niet bij. 

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Nee, maar de reiziger moet wel voor dat enorme leger conducteurs betalen. 

Laten we een stemming houden onder de reizigers: hebben zij behoefte aan het huidige leger conducteurs of schaffen we die af en verlagen de tarieven.

 

In veel gevallen zijn er perverse prikkels om managers taakstellingen te geven om zo veel mogelijk te bezuinigen. Na het halen van de bezuiniging volgt er een bonus. Dit leidt bijna altijd tot onderuitputting in de bedrijfsvoering: te weinig personeel, te weinig onderhoud, te weinig schoonmaak, bezuinigen op voorraden/onderdelen etc.

Ondanks de bezuinigingen die je noemt maakt NS door de jaren heen gemiddeld slechts een minimale winst. Ieder normaal bedrijf zou met de NS resultaten al lang gesaneerd zijn 

Het probleem is dat de exploitatie bij NS nog steeds op dezelfde arbeidsintensieve leest geschoeid is als in 1960. Personeel in Nederland is inmiddels echter stervensduur geworden zeker als je bedenkt hoe weinig uren er gewerkt wordt.

Reputatie 7

Nee hoor, ik kan mijn werk prima thuis doen. Ik doe mijn werk echter liever op locatie en ik ben bereid daarvoor de hoofdprijs te betalen, maar dan moeten de diva's wel leveren en daar gaat het steeds mis.

Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Nee, maar de reiziger moet wel voor dat enorme leger conducteurs betalen. 

Laten we een stemming houden onder de reizigers: hebben zij behoefte aan het huidige leger conducteurs of schaffen we die af en verlagen de tarieven.

Het gaat veelal gewoon om regelmatig toezicht en vervoerbewijscontrole onderweg. Met name op bepaalde lijnen, dagen en tijden. Wie dat doet, en hoe de functie van deze persoon/personen dan genoemd wordt, is minder belangrijk. Kan ook een mobiel controleteam zijn. 

Nergens wordt bij je abonnement of kaartje vermeld dat een bezoekje en praatje met de Hc is inbegrepen in je ticket.

Nee, maar de reiziger moet wel voor dat enorme leger conducteurs betalen. 

Laten we een stemming houden onder de reizigers: hebben zij behoefte aan het huidige leger conducteurs of schaffen we die af en verlagen de tarieven.

 

Als jij werkelijk denkt dat de prijzen zullen dalen als de conducteurs van de trein gaan, ga dan werken in de Efteling.

Reageer