stakingen | NS Community
beantwoord

stakingen

  • 29 August 2022
  • 15 reacties
  • 28062 Bekeken

Hallo,

zijn er donderdag 1 september nog stakingen dat er iets niet rijd? Dit ivm met de introductiedag van mijn opleiding. Dan weet ik of ik morgen al moet reizen of dat ik kan wachten tot donderdagochtend.

Mvg,

Sophie

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 29 August 2022, 18:41

Bekijk origineel

15 reacties

Morgen rijden er geen/nauwelijks treinen. Woensdag vooral in Zuid en Oost Nederland niet. In de rest van het land wel. Donderdag is nog niet bekend, maar waarschijnlijk is er geen staking.

Ik ga er vanuit dat de introductiedag wordt afgelast bij stakingen.

Wat er na woensdag gebeurt staat in de sterren.

Hallo,

Is inmiddels al definitief duidelijk of er donderdag gestaakt wordt? Kan ik donderdag met de NS van Soestdijk naar Hilversum mediapark reizen?

 

 

s inmiddels al definitief duidelijk of er donderdag gestaakt wordt? 

Nee

Je kunt echter altijd met de bus, zie https://9292.nl/

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor donderdag zijn er (nog) geen stakingen afgekondigd. Wel zouden er volgende week landelijke stakingen kunnen komen wanneer er na de huidige estafette stakingen nog geen cao-bod is waar de vakbonden tevreden mee zijn.

Reputatie 6
Badge +1

Als de bonden donderdag zouden willen staken, hadden ze dat uiterlijk gisteren aan NS moeten laten weten. Dus nee, donderdag wordt er niet gestaakt. Blijft overeind dat er wel eens een trein kan uitvallen door (nog steeds) gebrek aan personeel of doordat al het materieel behoorlijk door elkaar zal staan na drie dagen van stakingen.

Ik vraag me af of er vrijdag dan alweer treinen rijden tussen deventer en Roosendaal. Als ik niet kan reizen kan ik net zo goed gaan werken. In de zorg zijn we ook hard nodig.

Reputatie 7
Badge +3

De stakingen zijn voorlopig opgeschort. Vrijdag zullen de treinen wel volgens dienstregeling rijden. 

En rijden zaterdag en zondag de treinen volgens dienstregeling?

Reputatie 7
Badge +3

Vrijdag, zaterdag en zondag is de dienstregeling op diverse trajecten aangepast vanwege de speciale Formule 1 dienstregeling. 

https://nieuws.ns.nl/speciale-ns-dienstregeling-voor-formule-1/

Rijden er morgen treinen tussen Rotterdam en Utrecht en volgens de gewone dienstregeling? Wat is het advies?

Badge +3

Rijden er morgen treinen tussen Rotterdam en Utrecht en volgens de gewone dienstregeling? Wat is het advies?

Welkom bij de NS Community!

Voor morgen zijn er geen stakingen bekend, maar hou de Reisplanner in de gaten voor eventuele (kleine) wijzigingen in de dienstregeling. Tussen Rotterdam en Utrecht zal geen probleem zijn.

Vanaf maandag 5 september wel (structureel) minder treinen op veel trajecten.

Is het NS treinverkeer maandag 5 september 2022 weer conform de dienstregeling?

Badge +3

Dat hangt ervanaf welke dienstregeling u als uitgangspunt neemt. Er wordt niet gestaakt, maar door personeelstekort rijden er wel minder treinen.

Uitgangspunt is dat vanaf 5 september op werkdagen elk kwartier een Intercity rijdt waar dat eerder om de 10 minuten was, dat er vanaf 20.00 minder treinen rijden waar dat eerder vanaf 22.00 uur was, en dat in het weekend er elk half uur Intercity’s en Sprinters rijden waar dat eerder elk kwartier was. Plan uw reis in de reisplanner om te zien wat de gevolgen voor uw reis zijn.

Stakingen moeten uiterlijk 48 uur van te voren worden aangemeld. .Vanavond weet u dus pas zeker of er wel of niet gestaakt wordt want in principe zouden de vakbonden vanmiddag nog een staking voor maandagmiddag en/of -avond kunnen aanmelden.

Los van stakingen rijden er vanaf 5 september blijvend minder treinen vanwege een tekort aan geld/personeel..

Reageer