beantwoord

Stelselmatig te korte treinen

  • 23 October 2022
  • 30 reacties
  • 1359 Bekeken

Laat ik vooropstellen dat ik begrip heb voor de ontstane situatie wegens het personeelsgebrek bij NS, en de gevolgen die daaruit voortvloeien.

Wat ik echter niet kan plaatsen is dat de treinen die wel rijden stelselmatig veel te kort zijn.

De Intercity Zwolle-Groningen van vandaag bijvoorbeeld (V:22:45 Zwolle) komt met 6 bakken ICM Zwolle binnen en wordt gehalveerd tot 3 bakken. Gevolg is een rijdend sardineblik.

De HC heeft vruchteloze pogingen gedaan 6 bakken mee te krijgen. Kudo's voor de beste man.

Ik vraag me af hoe dit toch komt. Kunnen de treinen die wel gereden worden niet de normale (of maximale) lengte krijgen?

icon

Beste antwoord door MoDe 24 October 2022, 00:41

Bekijk origineel

30 reacties

Badge +3

Wat ik las is dat NS een voorstel heeft gestuurd naar de reizigersorganisaties en daarover in gesprek is. 

Bij het BTM geldt de 8% voor het basis opstaptarief, het kilometertarief bepaalt iedere provincie of stadsregio zelf.

Oke dan wordt het voor BTM (nu € 1,01) dan € 1,09… prima!

Mijn busritten in Eindhoven van woensdag overigens nog niet in mijn Flex Reishistorie (website en app) maar de stationspassage wel. Normaal ging dat veel sneller…

Als OV-chipkaart de transacties kent, waarom Mijn NS dan niet (meer dan een dag later)?

Als die nooit verschijnen (Flex) ook prima natuurlijk, maar dat zal wel niet… 

Die bussen (heeft niets met NS te maken) waren overigens ‘rustig’ (ik zou 1 poppetje geven) dus een zitplaats voor je tas, of niet op die stoel met koffievlek (of iets anders?) zitten was geen probleem 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Die ritten komen vanzelf wel in je NS reishistorie, bij mijn RET ritten in juli duurde het ook een paar dagen en bij één van mijn NS ritten 3 weken. Tja, met Flex springt NS er blijkbaar nogal flexibel mee om, komt vanzelf wel een keer, wanneer moet je maar afwachten. 

Badge +3

Geduld is een schone zaak en een dagje of twee wachten maakt mij ook niet uit. Factuur zal uiteindelijk wel kloppen maar zie 

Gaat mij er over dat transacties die al (lang) bekend zijn bij TLS niet gewoon verwerkt worden door de NS.

Er gaat dus ergens iets mis, en daar zou je weinig personeel voor nodig hebben als het voorheen gewoon prima werkte! 😴

Off-topic nog deze https://twitter.com/tonboon/status/1585718524756082688 

Reputatie 7
Badge +3

Bij TLS staan er met Flex geen prijzen bij. Bij NS moeten de prijzen nog bepaald worden en dat zal wat tijd kosten. Al is het volkomen onbegrijpelijk dat zoiets soms weken moet duren, zeker als een andere reis een paar uur eerder wel binnen een paar dagen in de reishistorie staat. Ook bij mijn oude klassieke Traject Vrij moest de prijs achteraf bepaald worden maar stonden de reizen er bijna wel altijd in, al kon het soms bij reizen buiten het traject wel eens wat langer duren, maar geen weken. 

Reputatie 2

NS maakt foute beslissingen en oplossingen! 

Reageer