Storing 3 april 2022 | NS Community

Storing 3 april 2022

Storing 3 april 2022

Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3

Hoe lang duurt het voor ik een (NS)reactie krijg op bovenstaande vraag???

Vandaag in ieder geval niet meer, want de moderators zijn er tot 22.00u

ik probeer al dagenlang een ‘geld terug bij vertraging’ verzoek in te dienen in de chat. Deze is zojuist afgewezen maar volgens mij wordt mijn situatie niet goed begrepen.

Mijn reis betrof: met NS van Nieuw Amsterdam naar Zutphen reizen. In Zwolle kon ik niet verder met NS. Ik kon mijn reis vervolgen dankzij Blauwnet, maar wel met een vertraging van een uur in Zutphen. Via mijn reishistorie kan ik geen geld-terug-bijv vertraging indienen omdat het geen NS reis was. Tja, dat is nou net het probleem NS reed niet en daardoor deze vertraging.
Hoe kan ik dit declareren?
Mijn spoor loopt dood in de chat

Herma

Als je jouw reis op de zondag nog wel hebt kunnen afmaken, dan kun je een Geld Terug bij Vertraging claim indienen via onze website. Lukt dat niet via je Mijn NS account, dan kun je het formulier gebruiken zonder Mijn NS. Wordt die alsnog afgewezen en ben je het er niet mee eens, dan kun je reageren op de mail met verdere informatie. Strict genomen is het wel zo dat we enkel een compensatie bieden bij vertraging als die op het NS traject is geweest, maar het kan zijn dat er in deze situatie uitzondering gemaakt wordt als je met een andere vervoerder hebt gereisd omdat je met de NS de reis simpelweg niet kon maken.

Als je extra kosten hebt gemaakt doordat je gebruikt gemaakt hebt van alternatief vervoer, die je anders niet zou hebben gemaakt, dan kun je daarvoor een compensatie aanvragen via de Klantenservice.

Hoi Ns, 

Op 15 maart heb ik een dagretour ticket besteld ter waarde van 21 euro. Deze heb ik klaargezet in de mijn Ns app als e ticket te gebruiken op zondag 03-04-2022. De reis zou beginnen in Heerhugowaard en eindigen in Nijmegen.  Ik heb deze reis dus totaal niet kunnen maken. En heb me door een vriend moeten laten ophalen in Heerhugowaard. Hoppa tank van de auto  leeg even op en neer van Nijmegen naar Heerhugowaard en weer terug. Conclusie 48 euro lichter aan benzine kosten En dan krijg ik zojuist ook een e-mail dat ik 10,50 terug krijg van het kaartje wat me 21 euro heeft gekost. Dus voor een reis die me 69 euro heeft gekost, krijg ik een compensatie van 10,50. Ik vindt het echt te gek voor woorden. En verwacht op zijn minst dat het volledige Ns e ticket wordt terug betaald.

 

 

 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, Fallongerritsen. Daar kunnen mijn collega's kijken wat voor compensatie we je kunnen bieden. Laat je ons weten of het is gelukt?

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, Fallongerritsen. Daar kunnen mijn collega's kijken wat voor compensatie we je kunnen bieden. Laat je ons weten of het is gelukt?

Ik probeer het via chat maar sta in de wachtrij 

Reputatie 3

Op 3 april liep ook mijn treinreis compleet in het honderd en ben ik uiteindelijk (na de chaotische situatie een uur lang op het vertrekstation te hebben aangekeken) in plaats van met mijn Weekend Vrij-abonnement met de auto heen en weer naar Enschede gegaan. Flink wat benzinekosten dus, waarvoor ik graag restitutie ontvang. Hoe dit te declareren was mij op basis van de website niet geheel duidelijk, dus ik wilde dit telefonisch regelen. Na de afgelopen weken meerdere belpogingen opgegeven te hebben vanwege de lange wachtrij, kreeg ik zojuist (vrijdagmiddag 6 mei) eindelijk de NS Klantenservice te spreken.

Mijn telefoongesprek zojuist verliep echter zéér merkwaardig, want de medewerker die ik sprak (na opnieuw behoorlijk lang wachten) vertelde namelijk dat de termijn voor het aanvragen van restitutie nu al is verstreken?!? Hij kon/wilde mij niet helpen…. Nadat ik bleef aandringen dat dit toch onmogelijk waar kon zijn, ging hij uiteindelijk nog eens intern navragen. Ik kreeg 5 minuten lang wachtmuziek te horen, waarna de verbinding door NS botweg werd verbroken. Wat is dit nu?!

Op de site zie ik wel dit formulier, maar hoe daar precies onkosten van eigen vervoer in te vullen is mij niet helder. Wat wordt er dan precies vergoed? Simpelweg een x-bedrag per kilometer? Hoe bereken ik dit?

Reageer