Tegemoetkoming in kosten voor vervangend vervoer met een maximum van 25 euro per persoon | NS Community
beantwoord

Tegemoetkoming in kosten voor vervangend vervoer met een maximum van 25 euro per persoon

  • 30 August 2022
  • 21 reacties
  • 2372 Bekeken

Ik moet vandaag/morgen naar Arnhem.
Nu zie ik dat er geen trein rijdt.
Vandaag en morgen wordt er gestaakt.
Op de Website van de Gelderlander staat, dat ik igv. staking 25@ mag aanvragen.
(https://www.gelderlander.nl/nijmegen/staking-ns-vandaag-en-morgen-amper-treinen-maar-er-ligt-25-euro-klaar-voor-elke-reiziger~aaefcde0/)

Dit wil ik graag doen.
Hoe moet ik dit precies gaan doen?
Graag lees ik uw antwoord.

icon

Beste antwoord door Momo 30 August 2022, 17:25

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zie de info op https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Ik krijg geen reactie. Er staat dat het erg druk is en dat ze niet weten wanneer ze kunnen antwoorden…

 

Reputatie 7
Badge +1

Als je de chat opent typ je het woord ‘staking’ in. Vervolgens kies je 'vergoeding of geld terug vragen'. En daarna op ‘Vergoeding’. Je krijgt dan het formulier te zien waar je de vergoeding aan kunt vragen.

Een fysieke medewerker is niet nodig om het formulier te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Via de chatbot Jens zou je niet hoeven wachten en kun je een forumulier invullen voor een vergoeding. 

Waar vind ik dit formulier?

 

Het lukt helaas niet. In de chat gebeurd niets, en ik krijg geen enkel antwoord. Ook niet na 30 minuten wachten

 

Reputatie 3

De chatbot werkt ook bij mij niet. Momenteel werkt de chat zo: je typt een vraag/bericht in en je wacht vervolgens tot een medewerker daarop reageert. De chatbot is niet aanwezig, al enkele dagen niet.

 

Heb zelf eergisteren ook via de chat wat gevraagd en heb geen enkele chatbot gezien. Mijn vraag is door een fysieke medewerker beantwoord, zonder tussenkomst van een chatbot.

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt niet dit te zien als je op Chat klikt?

 

Reputatie 6
Badge +2

De chatbot duikt helaas niet bij alle chats op. Wanneer je onze Jens niet te spreken krijgt, kun je de chat nog eens proberen te openen via een andere browser. Dit is wel de makkelijkste en snelste manier om een claim in te dienen. Mocht dat ook niet lukken, dan kun je ook contact opnemen met onze klantenservice om het verzoek alsnog in te dienen.

Nee. er staat 

 

Vanwege de aangekondigde stakingen is het erg druk. Helaas kunnen wij nog niet zeggen op welke trajecten en in welke mate je hinder gaat ondervinden van de acties. Zodra wij meer weten, delen we dit op NS.nl en in de Reisplanner.

Reputatie 7
Badge +3

Iemand anders gaf ook eerder al aan dat hij Jens de chatbot niet kreeg, maar bij een andere browser lukt het wel. In Chrome krijg ik Jens wel gelijk. In Edge krijg ik hem ook, al krijg ik als ik via de website klantenservice kies wel eerst de nieuwe pagina van de klantenservice waarvandaan het wat meer klikken is naar de pagina met alle contactmogelijkheden (waaronder de chat). Via de link op de speciale stakingsregelingpagina gaat het sneller.

 

Kan niet. Want als ik een nieuwe website open, bv. in Google, komt mijn chatverloop mee en blijft het hetzelfde.
Hoe kom ik nu aan mijn 25€?

 

Reputatie 3

Ik vermoed dat het wellicht met cookies te maken heeft. Ik krijg ‘m niet te pakken in Chrome of Firefox, maar wel in Edge nadat ik alle cookies heb aangevinkt.

Wat ik heb geprobeerd is dit:

  • Incognitovenster geopend via Edge
  • Deze link bezocht: Contact | NS
  • Het cookievenster geopend en alle cookies aangevinkt
  • Op “Chat” geklikt

En Jens komt tevoorschijn bij mij.

Misschien is dat het proberen waard.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dan weet ik het ook niet. Misschien alles sluiten, cookies wissen (of ieder geval die van NS) en nog eens proberen? Of een andere browser?

Reputatie 7
Badge +1

Wat bij mij wel eens gebeurt, is dat als ik een chat begin (met de chatbot) en ik later terugkom op de website van NS dat de chat wel wordt hervat, maar niet meer met chatbot. 

Bij mij was het voldoende om de chat in z'n geheel te beëindigen (kruisje rechtsboven het chatvenster) en opnieuw te starten.

lukt niet

 

Reputatie 7
Badge +3

Kan niet. Want als ik een nieuwe website open, bv. in Google, komt mijn chatverloop mee en blijft het hetzelfde.
Hoe kom ik nu aan mijn 25€?

 

Die €25 kun je achteraf aanvragen met overleggen van bewijzen.

hoe dan? Dat ik de auto had genomen?

 

Reputatie 7
Badge +1

In het nieuwsbericht dat je eerder meestuurde staat dat een screenshot met de route en te rijden afstand van huis naar werk al voldoende is als bewijs.

Mij ontbreekt nog op de website (een link naar) waar je specifiek de tegemoetkoming aanvraagt. Kijk ik er overheen / Kan iemand die geven (dus niet naar de voorwaarden, uitgelichte items, chatbot of een link naar klantenservice, maar gewoon rechtstreeks naar het formulier)? Ik heb een pdf met de gemaakte kosten en die wil ik met mijn gegevens uploaden.

Reputatie 7
Badge +3

Je komt via chatbot Jens bij het formulier. 

Reageer