beantwoord

Tijdschema Nijmegese 4daagse is heel raar

  • 3 July 2022
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Het schema voor de 4daagse staat online van Arnhem naar Nijmegen 

vertrek in Arnhem om:

03:01

04:01

04:20

04:38

 

de rit duurt ongeveer 20 minuten en het is 10 minuten lopen naar het startpunt

als ik als 50km loper om 4:00 wil starten kan ik alleen de trein van 03:01 nemen en sta ik vervolgens om half 4 een half uur te wachten op de wedren, de trein van 04:01 zou ik kunnen nemen maar dan haal ik net wel of net niet de laatste vertrek tijd van 04:30

 

ideaal zou zijn een trein van 03:20 zoals die een uur later wel rijdt

 

waarom is er geen trein van 03:20? Dat scheelt enorm veel wachten

 

bedankt!

icon

Beste antwoord door MoDe 3 July 2022, 19:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waarom niet? Omdat NS al te weinig personeel heeft en niet voor elke wandelaar een trein op de tijd die de wandelaar wenst kan laten rijden.

Geniet van het half uurtje rust.

Het verbaast me gezien het personeelstekort dat NS überhaupt 's nachts extra treinen laat rijden voor de vierdaagse.

Badge +3

Welkom bij de NS Community

… kan ik alleen de trein van 03:01 nemen en sta ik vervolgens om half 4 een half uur te wachten op de wedren, de trein van 04:01 zou ik kunnen nemen 

Niet om het een of ander, maar waarom zou de NS een ‘wedren’ voor jou (of wie dan ook) willen faciliteren? 😅

Sta ik vervolgens om half 4 een half uur te wachten

Goed plan, doe dat dan maar! (of lees ik het verkeerd?)

… de trein van 04:01 zou ik kunnen nemen maar dan haal ik net wel of net niet 

Ren je rot.. https://www.spelactief.nl/activiteiten/sport-spel/ren-je-rot

Succes met de https://nl.wikipedia.org/wiki/Wedren

Je snapt het niet, u bent dus gewoon netjes op tijd voor de start aanwezig en kunt nog even op uw gemak uw voorbereidingen doen en dan van start gaan.

Wees zo en zo blij dat er speciaal voor dit event extra treinen worden ingezet want dit is extra en gezien de tijden zijn het dure uren voor de NS qua personeelskosten.

Ik ben een beetje laat van de partij, maar ook ik kom nog even klagen over de dienstregeling tijdens de 4daagse. 

In alle communicatie op de website van de 4daagse was aangegeven dat er nachttreinen ingezet zouden worden voor zowel de feestvierders als de wandelaars. Daarnaast werd op de website van de NS genoemd dat ze partner zijn van grote sportevenementen en wordt de 4daagse genoemd. Ik ben er daarom vanuit gegaan dat het geen probleem zou zijn om op tijd bij de start te komen met een NS-trein. Er werd ook aangegeven dat er deze editie extra treinen vanuit Utrecht zouden worden ingezet, voor de wandelaars... 

Uiteindelijk kwam 10 dagen voor de start de dienstregeling online en baalde ik dat ik hierop vertrouwd had. Vanuit Utrecht (en dus ook Driebergen/Zeist en Ede) was het onmogelijk om de start van de 50 km te halen, tenzij je de trein van 1 uur zou pakken (en 2 uur lang wachten in Nijmegen). Vanuit Arnhem dus alleen door de trein van 3:01 uur te pakken, waardoor je ca. een half uur moet wachten.

Het klinkt misschien als máár 30 minuten, maar als je 4 (of 3) dagen 50 km loopt is dat een heel belangrijk half uurtje. Als de trein een half uur later was gegaan zou dat ideaal zijn geweest (3:31 vertrek vanuit Arnhem, 3:55 aankomst in Nijmegen).

Maar voor mij was vooral die communicatie een probleem. Ik ging er vanuit dat in mijn eigen bed slapen en treinen gewoon mogelijk was. Maar tegen de tijd dat dit niet zo bleek te zijn was ik eigenlijk al te laat om iets anders te regelen. 

 

Reageer