Toch nog een trein!! | NS Community

Toch nog een trein!!


Reputatie 3

Geen Trein, maar de ICE rijdt wel…..

Zal wel druk worden!

Hoe is het mogelijk dat de ICE wel rijdt en de NS treinen niet?

 

Ik vind het wel een blamage dit dit kan gebeuren…..

Hele zondag geen trein…...Niet te geloven…….

Wat is er toch aan de hand?


13 reacties

De storing zit bij het planning programma van NS voor de inzet van materieel en personeel. Andere spoorwegmaatschappijen hebben hun eigen planningsystemen en dus geen last van een storing in het systeem van NS. Vandaar dat behalve NS iedereen normaal rijdt. 

Reputatie 2

IC Brussel rijdt ook (gedeeltelijk?). Heb er meerdere bij Sloterdijk langs zien komen met passagiers erin.

Reputatie 7
Badge +1

De storing zit bij het planning programma van NS voor materieel en personeel. Andere spoorwegmaatshappijen hebben hun eigen planningsystemen en dus geen last van een storing in het systeem van NS. 

De ICE rijdt in Nederland ook onder NS.

Maar ik vermoed dat enerzijds de personeels- en mateerieelplanning van NSI minder ingewikkeld is en dat ze anderzijds daar meer gewend zijn om te improviseren.

De storing zit bij het planning programma van NS voor materieel en personeel. Andere spoorwegmaatshappijen hebben hun eigen planningsystemen en dus geen last van een storing in het systeem van NS. 

De ICE rijdt in Nederland ook onder NS.

Maar die personeelinzet is volledig gescheiden.

Reputatie 3

Ik heb vandaag tussen Driebergen-Zeist en Maarn langs de snelweg ook een Connexxion-Protos gezien (die ging richting Ede). Maar ik weet niet of er mensen in zaten; ik vraag me wel af hoe die trein in Utrecht is gekomen en waarom.

Ik heb vandaag tussen Driebergen-Zeist en Maarn langs de snelweg ook een Connexxion-Protos gezien (die ging richting Ede). Maar ik weet niet of er mensen in zaten; ik vraag me wel af hoe die trein in Utrecht is gekomen en waarom.

Alle niet-NS treinen rijden normaal, er was een internetstoring in het planningsysteem van NS. Wat hij bij Utrecht deed is ook mij onduidelijk. 

Reputatie 3

Connexxion rijdt tussen Ede en Amersfoort, niet tussen Ede en Utrecht

Badge +3

En met een ICE vanuit Amsterdam naar Arnhem gaat ook niet lukken, want die is omgeleid via Venlo.

Stopt wel in Den Bosch maar niet in Eindhoven en Venlo?

 

Reputatie 3

Ja dat is de reguliere omreisroute van de ICE (en ook de nachttreinen geloof ik), met een stop in Den Bosch in plaats van in Arnhem, maar nergens anders.

Internationale treinen en treinen van andere vervoerders reden ook gewoon wel, die hebben niets te maken met het systeem wat vandaag plat lag bij de NS.

 

De ICE en IC Brussel rijden onder systemen van NS internationaal en die staan weer los van de NS, dus daar waren geen problemen met de planning software.  Die hebben hooguit problemen gehad om het personeel op de locaties te krijgen aangezien die veel met de NS treinen naar Amsterdam gaan om hun werkdag te beginnen.

Reputatie 7
Badge +3

Moet rijdend personeel niet (ook) eigen vervoer hebben om op de standplaats te kunnen komen? Die zullen toch ook op tijd moeten zijn voor een vroege dienst als er nog geen treinen rijden of thuis moeten komen na een late dienst als er geen treinen meer rijden?

Reputatie 7
Badge +1

IDe ICE en IC Brussel rijden onder systemen van NS internationaal en die staan weer los van de NS, dus daar waren geen problemen met de planning software.  Die hebben hooguit problemen gehad om het personeel op de locaties te krijgen aangezien die veel met de NS treinen naar Amsterdam gaan om hun werkdag te beginnen.

IC Berlijn, ICE en IC Brussel hebben ook hun problemen gehad vandaag. Voornamelijk in de eerste uren van de storing zijn ook daar treinen uitgevallen. Maar daarna reden ze weer.

IDe ICE en IC Brussel rijden onder systemen van NS internationaal en die staan weer los van de NS, dus daar waren geen problemen met de planning software.  Die hebben hooguit problemen gehad om het personeel op de locaties te krijgen aangezien die veel met de NS treinen naar Amsterdam gaan om hun werkdag te beginnen.

IC Berlijn, ICE en IC Brussel hebben ook hun problemen gehad vandaag. Voornamelijk in de eerste uren van de storing zijn ook daar treinen uitgevallen. Maar daarna reden ze weer.

Er zullen treinen in de weg hebben gestaan op de routes, ik lees van verschillende ex collega's dat ze echt overal gestrand waren, ook op kleinere stations wat dus een blokkade gevormd zal hebben voor de internationale treinen tot die treinen afgerangeerd waren.

 

@Momo  Ja, maar als je al onderweg bent met de trein naar je werk (niet zoveel parkeerplek in Amsterdam dus voorkeur per trein) dan moet toch ook NS international zorgen voor een taxi voor het eigen personeel om naar de standplaats te komen (en weer thuis te komen).

Reageer