beantwoord

toeslag HSL Intercity Direct



Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7

 

 

Opvallend trouwens dat een eventuele nieuwe concessie wordt bekort tot nog maar 8 jaar.

Kan dat niet gewoon een foutje van RTL nieuws zijn? In de brief zelf worden de jaartallen voor de concessie niet genoemd. 

 

Rtl heeft het hier bij het rechte eind. Het betreft de interpretatie die de staatssecretaris geeft aan de pso verordening.

Van 2025 tot eind 2033 zijn overigens 9 jaar.

Reputatie 7
Badge

Simpel, omdat de iemand het moet betalen en de enige die aan de NS betalen zijn de reizigers.

 

De manier ook hoe je het zegt vind ik respectloos. En zo simpel zou het niet moeten zijn. De vorige keer ontkende je zelfs nog dat de reiziger ervoor moest opdraaien. En nu geef je het zonder blikken of blozen gewoon toe dat de reizigers toch moet gaan betalen voor de fouten van anderen. Nou mooi hoor

Ja simpel. Sorry maar ik heb een emmer nodig om in te kotsen. 🤢

Simpel, omdat de iemand het moet betalen en de enige die aan de NS betalen zijn de reizigers.

 

De manier ook hoe je het zegt vind ik respectloos. En zo simpel zou het niet moeten zijn. De vorige keer ontkende je zelfs nog dat de reiziger ervoor moest opdraaien. En nu geef je het zonder blikken of blozen gewoon toe dat de reizigers toch moet gaan betalen voor de fouten van anderen. Nou mooi hoor

Ja simpel. Sorry maar ik heb een emmer nodig om in te kotsen. 🤢

Wat respectloos is is jouw laatste zin in je bericht.

 

En je haalt in je reactie ook nog dingen door elkaar heen, de reiziger draait niet op voor het FYRA debacle maar wel voor de hogere kosten van de HSL concessie. Dat zijn dus 2 hele andere dingen en als je die niet uit elkaar kunt halen kun je beter niet reageren en al helemaal niet zo onrespectvol.

Reputatie 7
Badge

Wat respectloos is is jouw laatste zin in je bericht.

 

En je haalt in je reactie ook nog dingen door elkaar heen, de reiziger draait niet op voor het FYRA debacle maar wel voor de hogere kosten van de HSL concessie. Dat zijn dus 2 hele andere dingen en als je die niet uit elkaar kunt halen kun je beter niet reageren en al helemaal niet zo onrespectvol.

 

Ik had het voornamelijk over de fyra. En jij reageerde daarop "dat iemand maar simpelweg voor de kosten moest opdraaien en dat was dus de reiziger" zonder erbij te vermelden dat je alleen de hogesnelheidslijn bedoelde. Maar dan nog.. tot nu toe waren er zo veel problemen met de hogesnelheidslijn. Waarvan de reiziger daar het meeste last van heeft gehad. En voor dat moet de reiziger ook nog eens extra betalen, in de vorm van een toeslag (die ook nog eens steeds duurder wordt) Terwijl het zo'n zooitje is op de lijn. Dat rijmt toch niet? Ik zeg, afvschaffen die toeslag. Als het product perfect was geweest dan had je nog kunnen zeggen dat die extra 2,40. toeslag gerechtvaardigd zou zijn. Maar met de problemen die er zijn op de hogesnelheidslijn vind ik het niet terecht om de reiziger daarvoor de laten opdraaien. 

Reputatie 7
Badge

Het is wel heel makkelijk om te roepen dat de toeslag maar afgeschaft moet worden. Dat maakt de financiële positie van NS alleen maar nog slechter en de treinen nog drukker. 

Wat een onzin. De lijn is op het moment al druk en slecht genoeg. Erger kan het haast niet kwa drukte en slechte prestatie.

Reputatie 7
Badge +3

Door de toeslag af te schaffen worden de treinen alleen maar drukker en krijgt NS minder inkomsten. Dat is de consequentie van wat je voorstelt. 

Reputatie 7
Badge

 

 

Overigens bied dat mij wel perspectief, ik zal rijkswaterstaat ook maar eens aanschrijven voor het slechte wegdek en de files op de wegen en eisen dat ik minder hoef te betalen voor het gebruik van de wegen. Daarnaast zal ik de regering eens aanspreken op het hoge benzine verbruik van mijn Mustang en dat ik daarvoor ook gecompenseerd wil worden in de benzine prijs of in de bealsting die ik moet betalen.

 

Ben alleen bang dat zowel rijkswaterstaat als de regering jullie lijn hierin niet wil volgen.

Je gaat redelijk offtopic dit heeft niks te maken met de toeslag van de intercity direct. Maar maakt niet uit eigenlijk

Want ach...ik wil hier toch evengoed op reageren. Ik rij op het moment een Renauld Twingo en die verbruikt haast niks aan benzine plus de wegenbelasting is tamelijk laag voor mij omdat mijn auto niet zwaar is. Eerder ligt. Zij verhogen ook niet ieder jaar de prijzen. Ja dat de benzine duur is is vanwege dat gedonder in Rusland. Daar kan ik tenminste nog begrip voor hebben. 

Jullie verhogen de prijs gewoon standaard ieder jaar. Niet alleen op de hogesnelheidslijn. Maar op alle tarieven en alle abbonementen. En ik maak mij ernstig zorgen hoe de reizigers in de toekomst het geld kunnen blijven opbrengen als deze trent door blijft zetten. Ik voorzie dat over 20 jaar reizen met de trein gewoon niet meer te betalen valt. Dit zeg ik niet perse om het alleen op te nemen voor de reizigers. Ik zeg dit ook voor jullie eigen bestwil NS. Zaken moeten echt gaan veranderen. Oplossingen moeten gezocht worden. Dit kan zo niet door gaan. Niet voor de lange termijn in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast zal ik de regering eens aanspreken op het hoge benzine verbruik van mijn Mustang en dat ik daarvoor ook gecompenseerd wil worden in de benzine prijs of in de bealsting die ik moet betalen.

Namens de regering: in plaats van die benzine slurpende Mustang had u ook een Tesla kunnen aanschaffen en die kunnen laden met de zonnenpanelen die op uw dak liggen. 🤣

 

Verder mee eens dat het niet veel zin heeft bij NS te klagen over problemen met de infra. Als je dan toch wilt klagen, klaag dan over de manier hoe NS omgaat met dergelijke storingen, dat kan in bepaalde gevallen wel beter.

Reputatie 7
Badge +3

Jullie verhogen de prijs gewoon standaard ieder jaar. Niet alleen op de hogesnelheidslijn. Maar op alle tarieven en alle abbonementen. 

Prijsverhogingen zijn een fact of life. In de winkel is een brood, een pak melk of een varkenskarbonade ook niet meer dezelfde prijs als 10 of 20 jaar geleden, ook zonder de achterlijk hoge inflatie de we momenteel hebben. En ook andere dingen worden iedere keer duurder. Maar ook de salarisseen en uitkeringen zijn niet meer gelijk aan 10 of 20 jaar geleden. De kosten van NS, waaronder de personeelskosten, stijgen ook en dat wordt doorberekend aan de reizigers. 

 

Reputatie 7
Badge

Prijsverhogingen zijn een fact of life. In de winkel is een brood, een pak melk of een varkenskarbonade ook niet meer dezelfde prijs als 10 of 20 jaar geleden,

 

 

Ik wist niet dat we op de Supermarkt Forum zaten nu. Mijn excuus. 

Je gaat redelijk offtopic dit heeft niks te maken met de toeslag van de intercity direct. Maar maakt niet uit eigenlijk

Want ach...ik wil hier toch evengoed op reageren. Ik rij op het moment een Renauld Twingo en die verbruikt haast niks aan benzine plus de wegenbelasting is tamelijk laag voor mij omdat mijn auto niet zwaar is. Eerder ligt. Zij verhogen ook niet ieder jaar de prijzen. Ja dat de benzine duur is is vanwege dat gedonder in Rusland. Daar kan ik tenminste nog begrip voor hebben. 

Jullie verhogen de prijs gewoon standaard ieder jaar. Niet alleen op de hogesnelheidslijn. Maar op alle tarieven en alle abbonementen. En ik maak mij ernstig zorgen hoe de reizigers in de toekomst het geld kunnen blijven opbrengen als deze trent door blijft zetten. Ik voorzie dat over 20 jaar reizen met de trein gewoon niet meer te betalen valt. Dit zeg ik niet perse om het alleen op te nemen voor de reizigers. Ik zeg dit ook voor jullie eigen bestwil NS. Zaken moeten echt gaan veranderen. Oplossingen moeten gezocht worden. Dit kan zo niet door gaan. Niet voor de lange termijn in ieder geval.

Nou de regering verhoogt elk jaar de wegenbelasting en de accijnzen op de brandstoffen.

Ik krijg het idee dat je voornamelijk toegespitst bent op de NS en geen breder zichtveld hebt voor wat daar buiten gebeurt.

Zoals Momo ook al aangeeft worden de prijzen OVERAL duurder dus ja dan ook bij het OV.

En wat betreft het vergelijk van jouw Twingo met mijn Mustang, je kan ook gewoon kiezen om niet via de HSL te reizen dan heb je geen toeslag.  Dat is hetzelfde als dat ik kies voor rijden in een Mustang i.p.v. rijden in een Twingo.

@Momo  je weet toch dat de Mustang Cabrio leuker is om mee te rijden dan een Tesla ?

Reageer