beantwoord

Traject Alkmaar- Den Haag in de spits

  • 28 February 2022
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb een vraag over het traject Alkmaar-Den Haag. Tot eind vorig jaar was de reistijd in de spits van Alkmaar naar Den Haag 1:07 minuten (De Intercity naar Haarlem en daarna de Intercity naar Den Haag). 


Tegenwoordig rijden er vooral sprinters. Voor het stuk Alkmaar- Haarlem begrijp ik dat dit tijdelijk is wegens Covid/ziekte. Hoe zit dat voor het stuk van Haarlem naar Den Haag? Nu zou een treinreis 1:22- 1:33 of 1:39 duren.

Is onderdeel van de nieuwe dienstregeling dat vanaf Haarlem naar Den Haag alleen maar sprinters rijden?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik kom er met de dienstregeling en chat+bellen naar de NS niet uit.

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 February 2022, 10:59

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Door een reis te plannen voor, zeg, maandag 11 april, kunt u zien wat de reguliere dienstregeling is als alle treinen die nu door coronamaatregelen zijn komen te vervallen, weer rijden.

U zult dan zien dat een reistijd van 1:07 er niet meer in zit dit jaar. Reistijden zijn dan tussen de 1:16 en 1:22. Dat komt doordat de intercity Alkmaar-Haarlem nu op andere tijden rijdt vergeleken met vorig jaar, om de aansluitingen in Hoorn te verbeteren. Daardoor is uw aansluiting in Haarlem slechter geworden.

Naar Den Haag C kunt u vanaf Haarlem de intercity naar Den Haag HS-Rotterdam C gebruiken en dan in Leiden overstappen op een aansluitende intercity naar Den Haag C. Wilt u niet extra overstappen in Leiden dan kunt u vanaf Haarlem ook rechtstreeks met de sprinter. 

Reputatie 7
Badge +1

Van Haarlem naar Den Haag rijden er echt wel voldoende intercity's. Onder andere de trein Amsterdam-Vlissingen via Haarlem. Het klopt dat de IC-verbinding Alkmaar-Haarlem door personeelsgebrek tijdelijk is geschrapt. Onderstaand een voorbeeld voor vandaag.

 

 

Duidelijk. Dan is dit een geval dat een wijziging van de dienstregeling niet voor iedereen voordelig uitpakt. Niets aan te doen.

Dank voor de reacties en de uitleg.

Reageer