Traject den helder Beverwijk | NS Community
beantwoord

Traject den helder Beverwijk

  • 1 March 2022
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Hoe kan 't zo zijn dat een reisduur van 1 uur 10 min bij de nieuwe dienstregeling 1 uur 25 min duurt voor een enkele reis. Bij een retour is dat 2x . Ik ben hier behoorlijk pissig over. Misschien is hier een verklaarbare reden voor. Ik hoor 't graag. 

icon

Beste antwoord door Thijs_jvv 1 March 2022, 22:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vanwege Corona en het ziekteverzuim daardoor is er niet genoeg personeel om alle treinen te laten rijden. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen.html  waarin is aangegeven welke treinen tijdelijk komen te vervallen. Mogelijk dat deze vervallen treinen na 31 maart weer gaan rijden.

Reputatie 3

Dit gaat denk ik over de veranderde vertrektijden van de sprinter Hoorn - Amsterdam Centraal. Deze sprinter is verlegd om de overstap in Hoorn richting Enkhuizen en Amsterdam te verbeteren, en ook de overstap in Heerhugowaard vanuit Hoorn naar Den Helder. Helaas is hierdoor de overstap vanuit de richting Beverwijk naar Den Helder flink verslechterd.

Maar de spitsintercity Alkmaar - Haarlem geeft een betere aansluiting, dan ben je 1:04 onderweg. Maar deze rijden in ieder geval tot eind maart dus niet vanwege personeelstekort.

Bedankt voor jullie antwoorden. Het begrip is er zeker. Ik moet alleen nu een trein eerder, vertrek den helder 0504 en kom 's avonds aan om 1830. Dit zijn hele lange dagen. In de oude dienstregeling scheelde dit toch een uur per dag.

Sterkte met de collegas6

Reputatie 7
Badge +1

Woon je vlakbij B´wijk of eerder H´kerk? Overweeg dan of je niet beter kan fietsen/rijden naar Castricum, of event. Uitgeest voor minder lange uren in die trein.

Reageer