Traject Dordrecht-Lelystad | NS Community

Traject Dordrecht-Lelystad

  • 20 September 2022
  • 11 reacties
  • 414 Bekeken

Voor mijn werk moet ik vaak tussen Dordrecht en Rotterdam centraal reizen. Dit moet helaas in de spits (De zorg kan niet zomaar een uurtje later beginnen ;)) waardoor je meer mensen dan normaal hebt die reizen. Vaak had ik hier niet veel last van, omdat er elke 15 minuten een IC reedt vanaf Dordt naar Rotterdam. Maar nu sinds kort het traject tussen Dordrecht en Lelystad is uitgevallen, is de trein vanuit Vlissingen bomvol en rijden ze bizar vaak met maar 1 trein (en geen gekoppelde). Kunnen ze dit niet beter oplossen?

Ik las in een eerdere post dat standplaats Lelystad veel problemen hebben met personeelsbezetting en dat daar een bovenleiding kapot is gegaan. Maar kunnen ze dan niet het traject inkorten? Zodat bijvoorbeeld tussen Dordrecht en Den Haag HS om het kwartier een trein rijdt, of meer spitstreinen inzetten? 

Let me know wat jullie denken van deze situatie!


11 reacties

Voor een tweede treinstel VIRM eisen interne regels bij NS een tweede conducteur, hoewel het op zich geen enkel probleem is om geen tweede conducteur te hebben. Maar regels zijn belangrijker dan de reiziger.  

Alle standplaatsen hebben te maken met te weinig personeel, het is een landelijk probleem.

Deze treinserie werd vooral gereden door personeel uit Lelystad, Dordrecht en Rotterdam en om die reden maakt het dus mede uit dat daar veel tekorten zijn.

Ben het helemaal met je eens, ik moet van Leiden naar Delft en zit vaak bomvol. Hoop dat ze snel een oplossing bedenken met idd een korter traject inzetten op dezelfde tijden. 

Reputatie 7
Badge +1

Ben het helemaal met je eens, ik moet van Leiden naar Delft en zit vaak bomvol. Hoop dat ze snel een oplossing bedenken met idd een korter traject inzetten op dezelfde tijden. 

 

Ik snap het niet: Een korter traject inzettwen op dezelfde tijden??

Ben het helemaal met je eens, ik moet van Leiden naar Delft en zit vaak bomvol. Hoop dat ze snel een oplossing bedenken met idd een korter traject inzetten op dezelfde tijden. 

 

Ik snap het niet: Een korter traject inzettwen op dezelfde tijden??

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

Dan krijg je hier weer verschillende discussies over welk stuk nu het belangrijkste is waar die trein dan moet rijden en waarom niet op het andere deeltraject. 🤣

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

Dan krijg je hier weer verschillende discussies over welk stuk nu het belangrijkste is waar die trein dan moet rijden en waarom niet op het andere deeltraject. 🤣

 

Ik reis vanaf Lelystad op dit deze lijn en vanaf Amsterdam Zuid wordt het zo druk dat zelfs de staplekken vol zijn in de spits. Ik zie aan de overzijde van het perron vaak nog net een trein vertrekken die vanaf Amsterdam Zuid als eindpunt Schiphol heeft (geen idee uit welke richting deze komt). Kan deze trein niet doorgetrokken worden richting Rotterdam?

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

Dan krijg je hier weer verschillende discussies over welk stuk nu het belangrijkste is waar die trein dan moet rijden en waarom niet op het andere deeltraject. 🤣

Ik reis vanaf Lelystad op dit deze lijn en vanaf Amsterdam Zuid wordt het zo druk dat zelfs de staplekken vol zijn in de spits. Ik zie aan de overzijde van het perron vaak nog net een trein vertrekken die vanaf Amsterdam Zuid als eindpunt Schiphol heeft (geen idee uit welke richting deze komt). Kan deze trein niet doorgetrokken worden richting Rotterdam?

Als er personeel zou zijn om een andere trein te verlengen naar Rotterdam gebruikten ze dat wel om de treinen Lelystad-Dordrecht te laten rijden.

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

Dan krijg je hier weer verschillende discussies over welk stuk nu het belangrijkste is waar die trein dan moet rijden en waarom niet op het andere deeltraject. 🤣

Ik reis vanaf Lelystad op dit deze lijn en vanaf Amsterdam Zuid wordt het zo druk dat zelfs de staplekken vol zijn in de spits. Ik zie aan de overzijde van het perron vaak nog net een trein vertrekken die vanaf Amsterdam Zuid als eindpunt Schiphol heeft (geen idee uit welke richting deze komt). Kan deze trein niet doorgetrokken worden richting Rotterdam?

Als er personeel zou zijn om een andere trein te verlengen naar Rotterdam gebruikten ze dat wel om de treinen Lelystad-Dordrecht te laten rijden.

Plak dan een extra wagon vast aan de treinen die al rijden. Heb me er al bij neergelegd dat ik slechts zeer sporadisch eens kan zitten, maar je moet je echt door een kolkende mensenmassa in de gangen van de coupé heen vechten om uberhaupt bij de uitgang te kunnen komen. Er lijkt bij de NS erg veel in problemen te worden gedacht ipv oplossingen of de problemen worden niet serieus genomen. Dit traject is al jaren kop van jut als er zich problemen voordoen.

ik denk weer 4 IC’s per uur maar niet op het volledige traject maar b.v. alleen tussen Rotterdam- Leiden i.p.v. Dordrecht-Lelystad.

 

 

Dan krijg je hier weer verschillende discussies over welk stuk nu het belangrijkste is waar die trein dan moet rijden en waarom niet op het andere deeltraject. 🤣

 

Ik reis vanaf Lelystad op dit deze lijn en vanaf Amsterdam Zuid wordt het zo druk dat zelfs de staplekken vol zijn in de spits. Ik zie aan de overzijde van het perron vaak nog net een trein vertrekken die vanaf Amsterdam Zuid als eindpunt Schiphol heeft (geen idee uit welke richting deze komt). Kan deze trein niet doorgetrokken worden richting Rotterdam?

Jouw verhaal verbaast mij zeer, de drukte met de trein Lelystad - Dordrecht was voornamelijk Almere - Amsterdam-Zuid en dan Vanaf Leiden weer richting Delft. Tussen Amsterdam Zuid en Leiden heb ik eigenlijk nooit een volle trein gezien in deze serie, met uitzondering van een enkele keer na een verstoring.

Ik denk dat je het hebt over de trein naar Den Haag Centraal en dat komt nu doordat er dus een treinserie uit is gevallen op het traject welke 2x per uur reed met dubbeldekkers.

 

Het aanplakken van een extra wagon kan niet meer want het zijn geen losse delen meer maar treinstellen die in vaste combinatie rijden.  Wel kan er een treinstel worden bijgeplaatst maar in het geval de IC trein dan langer wordt dan 6 wagons/bakken dan is er een 2e Hc nodig op de trein vanwege de regels en als die er niet is kan er dus geen langere trein rijden.

Als ze in dit geval wel een langere trein plannen en deze komt aan op het station en er is een Hc te weinig dan gaat de trein zonder stops en reizigers naar het eindstation. Dus daar heb je dan helemaal niets aan.

 

Jouw verhaal verbaast mij zeer, de drukte met de trein Lelystad - Dordrecht was voornamelijk Almere - Amsterdam-Zuid en dan Vanaf Leiden weer richting Delft. Tussen Amsterdam Zuid en Leiden heb ik eigenlijk nooit een volle trein gezien in deze serie, met uitzondering van een enkele keer na een verstoring.

 

 

Elke dag, de treinen van half 6 half 7 van Amsterdam Zuid richting Leiden/Den Haag NOI/HS zijn overvol met al de studenten van de VU, er geen plek om te staan, laat maar te zitten, in alle klassen. 

Reageer