Traject Eindhoven - Den Haag Centraal

  • 16 February 2024
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

Gaan er weer rechtstreekse treinen rijden van Eindhoven naar Den Haag Centraal?? Ik maak meerdere dagen per week gebruik van dit traject vanaf Breda. Inmiddels rijden er 5 rechtstreekse trein naar A’dam Centraal vanuit Breda, maar nog 0(!!) naar Den Haag. De werkzaamheden bij Rotterdam (waar eerder steeds naar werd verwezen) lijken inmiddels volledig voorbij…
NS, kan er duidelijke communicatie komen over de stand van zaken over dit traject op de HSL? Alvast bedankt!


4 reacties

De werkzaamheden bij Rotterdam (waar eerder steeds naar werd verwezen) lijken inmiddels volledig voorbij…

Het gaat niet om werkzaamheden bij Rotterdam maar om het opleiden van machinisten voor de ICNG (die daardoor niet beschikbaar zijn voor de gewone dienst). Dat opleidingsprogramma heeft forse vertraging opgelopen door de vele defecten aan ICNG.

Vooralsnog duren de beperkingen t/m 23 februari maar verdere verlenging is niet uitgesloten.

Reputatie 4

Voor volgende week (va. 26 feb) staat de IC Eindhoven-Den Haag Centraal in ieder geval weer in de reisplanner, maar ook hier geldt: eerst zien, dan geloven. Kans bestaat inderdaad dat ze op het laatste moment nog uitloop van de beperkingen gaan verkondigen.

Twee weken lang is het de NS gelukt om treinen op dit traject te laten rijden. Helaas van korte duur. Tot mijn verdriet zag ik vanochtend dat de trein van 06:23 opnieuw naar Amsterdam rijdt I.p.v. Den Haag Centraal. Richting Den Haag moet er weer overgestapt worden. Beperkingen t/m 14 april?! Vanwaar de keuze om opnieuw geen rechtstreekse treinen naar Den Haag te laten rijden en wel vier 4 keer naar Amsterdam?

 

 

Badge +3

Door werkzaamheden bij Den Haag kunnen deze treinen tot en met woensdag niet rijden tussen Rotterdam en Den Haag.

Reageer