Skip to main content

Ik vraag me af, wat gaat er gebeuren met de TRAXX+ICR-rijtuigen als de ICNG ooit in dienst komt . Weet iemand dat

De TRAXX locomotieven zullen op den duur terug naar de leasemaatschappij (Akiem als ik me niet vergis) gaan. 

De ICR rijtuigen wil NS volgens mij gaan verkopen, maar als dat niet lukt zullen ze waarschijnlijk gesloopt gaan worden.


De TRAXX locomotieven zullen op den duur terug naar de leasemaatschappij (Akiem als ik me niet vergis) gaan. 

De ICR rijtuigen wil NS volgens mij gaan verkopen, maar als dat niet lukt zullen ze waarschijnlijk gesloopt gaan worden.

Inmiddels is al een deel van de NS rijtuigen verkocht aan Leo Mobility: 

https://www.treinenweb.nl/nieuws/10829/leo-mobility-neemt-deel-van-icr-rijtuigen-over.html#:~:text=Afgelopen%20dinsdag%20zijn%2025%20voormalige,Het%20transport%20vond%20maandag%20plaats.

Keek net op Treinpositie.nl. En zag dat op serie 9500 alleen ICNG - België rijden. Daar staat tegenover dat het aantal Traxx + ICR tijdelijk is toegenomen op de serie 1100. 

Geen idee hoeveel NS Traxx + (Belgische) ICR er nog zijn. 


Reageer