Skip to main content

Klopt het dat de trein naar Leiden die om 09:58 vanaf Leidsche Rijn zou vertrekken de stop heeft overgeslagen? Ik stond op het station te wachten en er reed een sprinter hard voorbij zonder te stoppen en de reisapp geeft aan dat de sprinter met vijf minuten vertraging rijdt.

Volgens treinposities.nl is die trein met 6 minuten vertraging vertrokken.

Op treinposities.nl is ook te zien dat de doorkomst snelheid op Leidsche Rijn 126 km/u was om 10:04. Het lijkt mij dus dat er niet gestopt is op Leidsche Rijn 😂.

https://treinposities.nl/voertuig/ns_slt_2605

Ik vraag me wel af waarom de verkeerde treinnummer er bij staat...

Ook in Terwijde op hoge snelheid voorbij. Wellicht heeft de verkeersleiding besloten beide stops te schrappen omdat de trein wat vertraagd was. 

Deze treinserie stopt niet altijd op Utrecht Leidsche Rijn, maar alleen op maandag tot en met donderdag tussen ochtend- en avondspits. Wellicht heeft de machinist over het hoofd gezien dat hij er nu wel moest stoppen. Aangezien de trein nog wel in de reisinformatie stond, verwacht ik niet dat dit een beslissing van de treindienstleiding was.

Op station Utrecht Terwijde stopt deze treinserie sowieso nooit.

Alleen serie 6900 stopt op Vleuten en Terwijde, de 8900 stopt ook 2x per uur op deze stations tijdens de spits.

Reageer