beantwoord

Trein Maastricht-Alkmaar vaak te laat aankomen

  • 13 April 2023
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Goedenavond allen,

 

Ik heb regelmatig de trein van Maastricht-Alkmaar. Ik stap hier in op Zaandam, en rij mee tot het eindpunt. Dit doe ik vaak in de ochtend, op wisselende tijden. (7-9) Bijna altijd heb ik, dat op station Zaandam de trein prima optijd aankomt (soms zelfs ietsje te vroeg) op station Castricum hij ook nog optijd aankomt, en vervolgens op Alkmaar te laat aankomt (+1 of +2) dit is zo ongeveer 90% van de keren.

Ik weet dat het niet komt door de snelheidsvermindering voor station Alkmaar, aangezien de sprinter Adam C. - Hoorn wel altijd optijd aankomt. Ik heb met vertragingen geen probleem, maar mijn overstap is hierdoor van 7 minuten naar 5 gegaan. Dat is nogal wat als ik het station nog uit moet en naar het busstation moet gaan.

Weet iemand waarom dit gebeurt? En waarom dit ondertussen niet word aangegeven in de app? Het gebeurt met zo een regelmaat dat het volgens mij wel wat handiger is…

Het ligt trouwens ook niet aan de herfstproblemen, dit doet hij het hele jaar al.

 

Met vriendelijke groet,

Anouk

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 April 2023, 21:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Goedenavond allen,

 

Ik heb regelmatig de trein van Maastricht-Alkmaar. Ik stap hier in op Zaandam, en rij mee tot het eindpunt. Dit doe ik vaak in de ochtend, op wisselende tijden. (7-9) Bijna altijd heb ik, dat op station Zaandam de trein prima optijd aankomt (soms zelfs ietsje te vroeg) op station Castricum hij ook nog optijd aankomt, en vervolgens op Alkmaar te laat aankomt (+1 of +2) dit is zo ongeveer 90% van de keren.

Ik weet dat het niet komt door de snelheidsvermindering voor station Alkmaar, aangezien de sprinter Adam C. - Hoorn wel altijd optijd aankomt. Ik heb met vertragingen geen probleem, maar mijn overstap is hierdoor van 7 minuten naar 5 gegaan. Dat is nogal wat als ik het station nog uit moet en naar het busstation moet gaan.

Weet iemand waarom dit gebeurt? En waarom dit ondertussen niet word aangegeven in de app? Het gebeurt met zo een regelmaat dat het volgens mij wel wat handiger is…

Het ligt trouwens ook niet aan de herfstproblemen, dit doet hij het hele jaar al.

 

Met vriendelijke groet,

Anouk

Hi Anouk! Dit klinkt als een vreemde situatie. Ik kan je daar als Hoofdconducteur op dit moment niet van meer info over voorzien, maar misschien dat één van onze machinsten ( @Edwin bijvoorbeeld) je daar iets over kan vertellen

Kun je een aantal voorbeelden van dagen + tijden aangeven waarop dit gebeurde? Dan is er misschien iets terug te vinden.

Hallo NootNoot en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan ook niet zo iets achterhalen waardoor dit komt. Ik zie ook geen structuur in vertragingen op dit traject. Ik ben bang dat je erg veel pech hebt als je 90% van de tijd dit meemaakt. Ik zal je signaal doorzetten en hopelijk kan iemand anders wel een verklaring geven. Net als Bemined wil ik vragen of je wat voorbeelden kan geven wanneer dit is gebeurd.

Badge +3

Overstappen op Zaandam is natuurlijk heel verstandig (geen gedoe op Sloterdijk)

Maar goed, je wilt tot Alkmaar (gelukkig maar, want regelmatig gaan treinen Nijmegen - Den Helder niet verder dan daar, of keren in Schagen zoals vroeger?).

Maar je komt dus (met nogal wisselende aankomsttijden) aan in Castricum, en daar dus een aansluiting op een bus?

Hallo allemaal, wat veel reacties zeg.

Mijn geheugen is nogal slecht, dus ik zal ze vanaf nu ook bijhouden voor de toekomst. Wat ik nog wel goed kan herinneren is dat ik afgelopen woensdag pas om 9:41 aankwam door de vertraagde Sprinter naar Asd.

Als reactie op Robert:

Ik pak inderdaad de overstap op Zaandam. Niet zozeer omdat ik anders op Sloterdijk sta, maar omdat ik tussen Zaandam en Uitgeest instap. Dat is dus of 15 minuten wachten (of 30 als het geen spits is) op Uitgeest of 7 in Zaandam. Ik pak altijd de trein Alkmaar-Maastricht omdat deze aanzienlijk rustiger is dan de trein Nijmegen-Den Helder (en deze sluit minder goed aan)

Ik stap uit op Alkmaar, waar ik overstap op een bus. De tijd die ik hiervoor normaal heb (als ik optijd aankom) is 7 minuten. Dan loop ik daar 4 van (naar de bus), en heb ik dus ruim de tijd om daar te komen. Als mijn trein met regelmaat 1 a 2 minuten later is, moet ik dus haastten voor de bus.

Het rare vind ik dus dat ik wel optijd aankom in Castricum (waar ik dus niet uitstap) maar vervolgens niet in Alkmaar (waar ik wel uitstap) terwijl de sprinter richting Hoorn hier geen last van heeft. Naar mijn gevoel (geen idee of dat dus waar is) valt de stiptheid bij de machinist een beetje weg, aangezien het toch de laatste stop is en de trein er nog voor een klein halfuurtje staat. Maarja, dat is wat ik er dan bij denk.

 

Zoals al gezegd, zal ik vandaag bijhouden hoelaat ik dus daadwerkelijk aankom, aangezien al mijn uitchecktijden ook altijd 1-2 minuten later zijn, maar ik snap dat die niet heel erg overeenkomen met wanneer de trein ook echt stopt. (want sommigen lopen sneller dan andere natuurlijk)

Alvast bedankt voor alle reacties!

Met vriendelijke groet,

Anouk

Reageer