beantwoord

trein rijdt niet terwijl app wat anders aangeeft.

  • 20 May 2022
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

hoe is het mogelijk dat ik 10 min geleden op de app zie dat de trein richting nijmegen 6.54u gewoon rijdt en aankomend bij het station gecanceld is. Op deze manier heb. je dus niets aan de app. Sein storing is al bijna 24u bekend.

icon

Beste antwoord door Edwin 20 May 2022, 10:37

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi 020forens, en welkom op de NS Community.

We proberen om treinen zoveel mogelijk te laten rijden, ook bij storingen. Het kan daarom voorkomen dat er echt last minute nog een wijziging is als uiteindelijk toch blijkt dat we een trein niet kunnen laten rijden. Uiteraard proberen we dat zoveel mogelijk te voorkomen en vind ik het ook jammer dat je hier last van hebt gehad! Hopelijk valt het de volgende keer mee.

Reputatie 7
Badge

In dit geval denk ik dat tussen de tijd dat u gekeken heeft en op het station aankwam, de aannemer had aangegeven de herstelwerkzaamheden niet op tijd te kunnen klaren (ik ga er even vanuit dat u vanaf Amsterdam richting Utrecht ging, de tijd bekijkend).

 

Onze planners moeten uitgaan van de tijd die Prorail aangeeft nodig te hebben voor herstel. Dit loopt nogal eens uit en dan moet er met man en macht gewerkt worden om e.e.a. weer te verwerken.

 

Ik weet van gisteren dat de storing tussen Muiderpoort en Bijlmer geen makkelijke was, het was een storing die bleef komen en gaan, waardoor het erg moeilijk was om de oorzaak te vinden.

Volgens treinposities.nl is deze trein uitgevallen omdat er vanmorgen tot 6.00 uur geen verkeersleider was voor de Kop van Noord-Holland. Hij heeft daarom niet gereden tussen Den Helder en Utrecht, vanaf Utrecht heeft er een vervangende trein naar Nijmegen gereden.

Dat dat pas heel laat op de app zichtbaar was bij vertrek uit Amsterdam is inderdaad wat vreemd omdat de trein dus om 5.34 uur al niet vertrokken is uit Den Helder. Wellicht heeft NS nog getracht een vervangende trein vanaf Amsterdam in te zetten maar is dat niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +1

Lijkt mij dan eerder, maar ik ben niet 100% deskundig in hoe inmiddels al die elektr systemen werken, dat door dat gebrek aan verkeerleiders het er ook gewoon bij is ingeschoten die trein uit de database voor de planners te halen.

Bij al dit soort heftige ẃaarom´ vragen vraag ik mezelf altijd af of de vragensteller gewoon niet zelf de hersens had kunnen laten kraken en wat ie er eigenlijk mee opschiet of het reden A of B of misschien wel C was.

Reageer