Skip to main content
Antwoord

trein utrecht den bosch

  • November 23, 2023
  • 8 reacties
  • 161 Bekeken

Elke weekdag rijdt er elke 10 min een trein tussen Utrecht en Den Bosch, maar waarom niet op vrijdag????

Beste antwoord door Momo

Op vrijdag zijn er minder reizigers dan op de andere weekdagen. 

Zie verder https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-verder-aan/

8 reacties

dobby
  • Op het juiste spoor
  • November 24, 2023

Erm.. is een vrijdag opeens geen weekdag meer dan?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • November 24, 2023

Op vrijdag zijn er minder reizigers dan op de andere weekdagen. 

Zie verder https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-verder-aan/


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • November 24, 2023

Oud bericht volgens mij


Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • November 24, 2023

Het artikel is van vorig jaar, maar gaat over de dienstregeling 2023, en die geldt nu. Ook in 2024 zal het zo zijn dat er op maandag tot en met donderdag zes intercity’s per uur rijden op dit traject en op vrijdag maar vier, omdat er vrijdag nog altijd duidelijk minder reizigers zijn dan op de andere werkdagen.


  • November 24, 2023

NS kan daar makkelijk iedere werkdag 4 intercity's per uur laten rijden. 6x per uur is op de andere werkdagen eigenlijk ook helemaal niet nodig. 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • November 24, 2023

NS kan daar makkelijk iedere werkdag 4 intercity's per uur laten rijden. 6x per uur is op de andere werkdagen eigenlijk ook helemaal niet nodig. 

Jawel joh, lekker rustig zitten


  • Koploper****
  • November 24, 2023

NS kan daar makkelijk iedere werkdag 4 intercity's per uur laten rijden. 6x per uur is op de andere werkdagen eigenlijk ook helemaal niet nodig. 

Die 10 minutendienst is inderdaad momenteel grote onzin die zelfs in de ochtendspits helemaal niet nodig is.


  • Intercity
  • November 24, 2023

NS kan daar makkelijk iedere werkdag 4 intercity's per uur laten rijden. 6x per uur is op de andere werkdagen eigenlijk ook helemaal niet nodig. 

Bovendien is dan het spoor minder onnodig vol, zodat bij evt. vertraging niet meteen de hele treinenloop ontregeld is.