beantwoord

Trein veel te vroeg vertrokken

  • 31 August 2022
  • 5 reacties
  • 317 Bekeken

Zo net zou ik de trein van 7:02 nemen vanuit Station Soest. Dus ik loop om 6:58 het perron op, rijdt de trein vóór mijn neus weg. De trein hier heeft regelmatig de neiging om eerder te vertrekken maar dit was me iets te vroeg. Als treinen zich niet aan de dienstregeling houden kan ik mijn reis niet plannen met de app. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Daniel 31 August 2022, 07:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Normaal zou in Soest niet veel te vroeg vertrokken kunnen worden, het is immers een kruisingsstation op enkelspoor. Maar ik zie dat de tegemoetkomende trein vandaag een kwartier vertraging had, dus dan had de trein naar Utrecht mogelijk al veilig bij binnenkomst en is het personeel in de war gebracht.

Ik hoop althans dat dat het was en het niet bewust gebeurt is. Dat zou wel kunnen namelijk, want die tegentrein heeft nu al 6 minuten in Den Dolder staan wachten en daar had 'ie nog 5 minuten langer moeten staan als jouw trein op de geplande tijd uit Soest was vertrokken. Dat zou dan nog meer dan nu al een treinfile opgeleverd hebben, maar er zijn klantvriendelijker opties te bedenken om dat te voorkomen (bv. die trein met +15 even op het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder zetten zodat de achteropkomende treinen er geen last van hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, dit is inderdaad wel enigszins overdreven. Ook in Soest Zuid is-ie veel te vroeg vertrokken. Pas in Den Dolder is het weer rechtgetrokken. Mag inderdaad hopen dat dit niet de bedoeling was.

Als je hierdoor minimaal een half uur vertraging hebt opgelopen, kun je wel een beroep doen op Geld Terug bij Vertraging. Grote kans dat de claim in eerste instantie door de computer wordt afgewezen, maar daar kun je dan op reageren en het verhaal uitleggen.

Reputatie 7
Badge +1

Hmm, dit is inderdaad wel enigszins overdreven. Ook in Soest Zuid is-ie veel te vroeg vertrokken. Pas in Den Dolder is het weer rechtgetrokken.

Ik zie daar helaas geen vervroegingen, alleen een paar kleine vertragingen. Mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +3

Vertrektijd Soest is 7.02 uur, maar hij was om 6.58 uur al in beweging.
Vertrektijd Soest Zuid is 7.04 uur, maar hij was om 7.01 uur al in beweging.

Vervroegingen staan niet bij de tijden. Je kunt het alleen aan het Snelheidsverloop zien.

Reputatie 7
Badge +1

Vertrektijd Soest is 7.02 uur, maar hij was om 6.58 uur al in beweging.
Vertrektijd Soest Zuid is 7.04 uur, maar hij was om 7.01 uur al in beweging.

Vervroegingen staan niet bij de tijden. Je kunt het alleen aan het Snelheidsverloop zien.

Ik had in 1e instantie precies hetzelfde als rvdborgt.Bij een 2e keer kijken zag ik ook het verloop van de rit. Ik ben eerlijk gezegd wel bang voor een bewussie in dit geval. Ook al omdat het dus op 2 achtereenvolgende stations gebeurd.

Reageer