Skip to main content

Vanavond om 23.14 uit Eindhoven naar Tilburg vertrokken. Eindpunt wegens de werkzaamheden tussen Tilburg en Breda. Van Tilburg met de NS-bus naar Breda gereisd en daar om 00.19 aangekomen. De trein naar Roosendaal zou om 00.49 vertrekken. Dus 30 minuten gewacht. Geen trein. De +5 werd + 10 en  +20. De omroep toen: de intercity naar Roosendaal vertrekt over enkele minuten..... Nee hoor, geen trein en ook geen personeel te zien, nergens. Om 01.37 zou er volgens de planner een bus naar Roosendaal rijden. Dat bleek ook het geval. Samen met naar schatting 30 - 40 mensen uiteindelijk bijna anderhalf uur staan wachten dus, op een verder verlaten station Breda. De "intercity naar Roosendaal" was om 01.30 opeens plotseling van de schermen verdwenen. Hoe kan dat?? En waarom wordt dan 2x automatisch omgeroepen dat ie "over enkele minuten" vertrekt?  Kan ik GTBV aanvragen, heeft dat zin met dat continu in/uitchecken voor trein en bus?

Tegen 02.00 was de bus in Etten-Leur bij het station en wat zagen we: net op dat moment een "extra trein" die net van Breda aankwam (die verscheen ook in de app). Alleen was de trein wel helemaal leeg, want iedereen naar Roosendaal zat namelijk in de touringcar.... enkele mensen maakten nog aanstalten om naar de trein te rennen, maar die trok al op en reed leeg verder naar Roosendaal.

Geen goede beurt NS!

Er staat hier: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-10-31/703687 dat deze inderdaad niet gereden heeft. Echter als je hetzelfde treintje bij treinposities invult, zie je dit staan: https://treinposities.nl/ritinfo/20241101/703687

De laatste optie, deze: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-10-31/306690 reed wel, die heb je waarschijnlijk ook gezien in Etten-Leur. 
 

Ik zou voor GTBV contact opnemen met de klantenservice, zeker gezien de informatievoorziening op het tijdstip ontbrak en je meermaals in en uit hebt gecheckt (maar wel op hetzelfde station).

 


Vanavond om 23.14 uit Eindhoven naar Tilburg vertrokken. Eindpunt wegens de werkzaamheden tussen Tilburg en Breda. Van Tilburg met de NS-bus naar Breda gereisd en daar om 00.19 aangekomen. De trein naar Roosendaal zou om 00.49 vertrekken. Dus 30 minuten gewacht. Geen trein. De +5 werd + 10 en  +20. De omroep toen: de intercity naar Roosendaal vertrekt over enkele minuten..... Nee hoor, geen trein en ook geen personeel te zien, nergens. Om 01.37 zou er volgens de planner een bus naar Roosendaal rijden. Dat bleek ook het geval. Samen met naar schatting 30 - 40 mensen uiteindelijk bijna anderhalf uur staan wachten dus, op een verder verlaten station Breda. De "intercity naar Roosendaal" was om 01.30 opeens plotseling van de schermen verdwenen. Hoe kan dat?? En waarom wordt dan 2x automatisch omgeroepen dat ie "over enkele minuten" vertrekt?  Kan ik GTBV aanvragen, heeft dat zin met dat continu in/uitchecken voor trein en bus?

Tegen 02.00 was de bus in Etten-Leur bij het station en wat zagen we: net op dat moment een "extra trein" die net van Breda aankwam (die verscheen ook in de app). Alleen was de trein wel helemaal leeg, want iedereen naar Roosendaal zat namelijk in de touringcar.... enkele mensen maakten nog aanstalten om naar de trein te rennen, maar die trok al op en reed leeg verder naar Roosendaal.

Geen goede beurt NS!

@Rene74 : Je loopt hier al heel wat jaren rond op dit forum, Had je echt anders verwacht? Ik zie ook op X een constante achteruitgang in de dienstverlening van NS. Natuurlijk kan je GTBV aanvragen dat zal dan wel weer worden afgewezen en dan ben je zomaar 2 maanden verder voordat je eindelijk je geld hebt. Als ik terugdenk aan de jaren 80 bij NS en ik zie hoe het er nu aan toe gaat dan heb ik heel veel heimwee naar de jaren 80.


@Rene74 : Je loopt hier al heel wat jaren rond op dit forum, Had je echt anders verwacht? Ik zie ook op X een constante achteruitgang in de dienstverlening van NS. Natuurlijk kan je GTBV aanvragen dat zal dan wel weer worden afgewezen en dan ben je zomaar 2 maanden verder voordat je eindelijk je geld hebt. Als ik terugdenk aan de jaren 80 bij NS en ik zie hoe het er nu aan toe gaat dan heb ik heel veel heimwee naar de jaren 80.

Je mag toch wel verwachten dat een trein waarvan een uur lang wordt gezegd dat ie 'over enkele minuten' vertrekt ook echt zal vertrekken? Na 20-30 minuten wordt normaal gesproken gewoon de trein uit de dienstregeling gehaald, waarom nu niet?

 

Nee joh lekker alleen maar negatief denken, daar gaan we op vooruit!


@Henkpeetersen

Ik ben wel wat gewend, maar dit, zeker icm de werkzaamheden tussen Tilburg en Breda, wetende dat er nog mensen richting Roosendaal moeten, komt dan toch weer koud op je dak.

Waarom zet je een trein Breda - Roosendaal in de planner om 00.49 die vervolgens niet komt opdagen, nul info verder, en dan als mosterd na de maaltijd na een dik uur een extra trein laat rijden terwijl iedereen dan net weg is met een NS-bus?

Mij is ook onduidelijk waarom er om 01.37 die stopbus naar Roosendaal in de planner stond, terwijl er helemaal geen werkzaamheden zijn tussen Breda en Roosendaal? 

Bijzonder allemaal. Hoorde een vrouw klagen tegen twee anderen in de bus (in zulke situaties gaat iedereen opeens met onbekenden praten) dat ze sinds kort forenst Rotterdam - Tilburg, maar al spijt heeft van haar trajectabonnement vanwege de regelmatige hinder en uitval op dit stuk. Kan je niet op bouwen als je op tijd op je werk moet zijn.

Vertrokken 23.14 Eindhoven, aankomst Roosendaal 02.20. Totale reistijd 3 uur en 6 minuten.....

 


Mij is ook onduidelijk waarom er om 01.37 die stopbus Roosendaal in de planner stond, terwijl er helemaal geen werkzaamheden zijn tussen Breda en Roosendaal? 

Bijzonder allemaal.

 

Deze bus reed iedere dag om 00:35 van Tilburg naar Roosendaal. Lijkt mij dus een bus voor mensen die nog van Tilburg naar Roosendaal moeten..

Ook reed er een bus naar Eindhoven Centraal, Rotterdam Centraal en Den Bosch.

 

Waarom? Geen idee, misschien ter vervanging van de laatste treinen zodat diegene uit Tilburg deze toch nog kunnen halen.


@Rene74 : Je loopt hier al heel wat jaren rond op dit forum, Had je echt anders verwacht? Ik zie ook op X een constante achteruitgang in de dienstverlening van NS. Natuurlijk kan je GTBV aanvragen dat zal dan wel weer worden afgewezen en dan ben je zomaar 2 maanden verder voordat je eindelijk je geld hebt. Als ik terugdenk aan de jaren 80 bij NS en ik zie hoe het er nu aan toe gaat dan heb ik heel veel heimwee naar de jaren 80.

Je mag toch wel verwachten dat een trein waarvan een uur lang wordt gezegd dat ie 'over enkele minuten' vertrekt ook echt zal vertrekken? Na 20-30 minuten wordt normaal gesproken gewoon de trein uit de dienstregeling gehaald, waarom nu niet?

Goed lezen. De trein van 00.49 is wel uit de dienstregeling gehaald. Er is géén heel uur omgeroepen dat hij zo zou vertrekken, dit is 2x omgeroepen het laatst rond 01.15. Daarna bleef het stil en het scherm werd en bleef leeg.

Tegen 01.45 is er alsnog een andere trein verschenen, een sprinter, maar iedereen was al weg met die bus. En enkelen met een door klantenservice geregelde taxi hoorde ik.


Ik zou voor GTBV contact opnemen met de klantenservice, zeker gezien de informatievoorziening op het tijdstip ontbrak en je meermaals in en uit hebt gecheckt (maar wel op hetzelfde station).

Ingecheckt in Eindhoven, uitgecheckt in Tilburg. Ingecheckt bij de touringcar, uitgecheckt bij touringcar in Breda. Ingecheckt bij poortjes Breda. Later weer uitgecheckt bij dezelfde poortjes. Weer teruggelopen naar de bus en een incheck bij die ene NS-bus naar Roosendaal. In Roosendaal niet kunnen uitchecken (geen los paaltje). Wat een in/uitcheck gedoe.... Fijne reis.....

Heb Dalvrij-abonnement. Ik vraag e.e.a wel na bij klantenservice.


Goed lezen. De trein van 00.49 is wel uit de dienstregeling gehaald. Er is géén heel uur omgeroepen dat hij zo zou vertrekken, dit is 2x omgeroepen het laatst rond 01.15. Daarna bleef het stil en het scherm werd en bleef leeg.

Tegen 01.45 is er alsnog een andere trein verschenen, een sprinter, maar iedereen was al weg met die bus. En enkelen met een door klantenservice geregelde taxi hoorde ik.

Goed dan, maar op treinposities is toch te zien dat deze trein een uur vertraging zou hebben en het lijkt me dat dat ook zichtbaar in de reisplanner was. Er is dus weer wat misgegaan intern.


De vertrekstaat van Breda laat dit zien

De aanrijding was tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, waarom rijdt dan een trein tussen Breda en Roosendaal niet? Of was er door die aanrijding geen personeel voor de trein uit Breda?

De trein waar het om ging is trouwens deze https://treinposities.nl/ritinfo/20241031/703687 en die zou gereden worden door treinstel 8672. Dit stel pendelde de hele dag tussen Breda en Roosendaal en was als laatste reizigersrit om 23:37 van Breda naar Roosendaal gegaan, aankomst 23:56 en was daarna nog gepland om om 00:49 weer van Breda naar Roosendaal te gaan. Dan zou die natuurlijk eerst weer (leeg) van Roosendaal naar Breda moeten zijn gegaan. Of hij is niet van Roosendaal leeg naar Breda gegaan mogelijk vanwege geen machinist, of eenmaal in Breda was er geen machinist (of HC) en is de trein komen te vervallen. Misschien is er wel nog gepobeerd personeel te vinden om de trein alsnog te gaan te gaan, dat zou die +62 kunnen verklaren. Het verloop planning geeft aan dat de trein om 1:49 uit de planning is gehaald. 


Bedankt voor de toelichting op wat gebeurd zou kunnen zijn @Momo 

Ik zie in de vertrekstaat staan : rijdt niet vanwege een verstoring elders”. Jammer dat ze dat dan niet omroepen. Duidelijke info ter plekke geven zou fijn zijn……. Als ik NS was, had ik om 01.25 op z'n minst omgeroepen dat er nog een stopbus reed en dat je daarmee zeker nog in Roosendaal zou komen…… beetje meedenken met de reizigers en actief informeren is dat….. of is er alleen automatische computerstemomroep mogelijk? Mensen maar laten wachten en wachten zonder transparante communicatie ver na middernacht op een bijna verlaten station is geen pretje…..


Reageer