beantwoord

treinen in spits

  • 11 March 2022
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Gelezen dat 2 dagen geleden dat ns terug gaat naar normale dienstregeling. Super! Maar als ik op datum vanaf 22 maart kijk in ns app zie ik niet de spits treinen Den Helder tot Amsterdam en verder. 

Er ging altijd een trein vanaf Schagen om 08:36 en die zie ik niet terug. Zelfde op de terug weg vanuit Amsterdam. Er ging altijd een trein om 18.29, 18.59, 19.29 richting den helder. 

Grote verwachting dat deze opties wel weer als normaal ingezet gaan worden. In de spits is dit een erg druk traject en mensen gaan daardoor, begrijpelijk…, in de 1e klas zitten. Daar betaal ik voor en is mega druk. Kunnen jullie inzicht geven? 
 

ps: treinen zijn mega smerig.. binnen en buiten maar zal door terugkomst van vele collega’s wel weer goed komen nu? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 March 2022, 16:46

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het niet rijden van deze ritten komt niet door beperkingen door corona, maar omdat ze geen deel meer uitmaken van de reguliere dienstregeling. NS meende dat enkele spitstreinen op dit traject konden vervallen en ze rijden dus niet meer sinds de nieuwe dienstregeling inging in december 2021. Zie tabellen Da en Db op deze pagina.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik zo even kijk, was vrijdag 10 december de laatste keer dat er om 8:36 een trein vanuit Schagen naar Amsterdam (en verder) ging, en vanaf maandag 13 december begon deze trein pas vanaf Alkmaar ipv Schagen. Dat deze trein nu niet meer vanaf Schagen rijdt heeft dan dus te maken met de nieuwe 2022 dienstregeling die 12 december is ingegaan en niet met het scrappen van treinen vanwege corona. Dat deze trein niet vanaf Schagen rijdt om 8:36 is dus de normale 2022 dienstregeling.

Reageer