Treinreis | NS Community
beantwoord

Treinreis

  • 23 August 2022
  • 5 reacties
  • 172 Bekeken

Hi,

Aankomende woensdag (24 augustus) moet ik werken en moet ik een treinreis maken van Lelystad Centrum naar Almere Oostvaarders. Rijden deze treinen wel?

Vriendelijke groet,

Amber

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 August 2022, 15:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Edit: Tot het Noorden behoort ook Lelystad volgens de stakingsregiosindeling. Dan zult u de reis niet kunnen maken. Het is niet helemaal helder of Lelystad helemaal plat ligt, dan wel of er nog wel treinen in de richting Almere zullen tijden. De reisplanner geeft nog aan van wel, maar die doet dat ook voor Leeuwarden-Zwolle en het is niet aannemelijk dat de treinen morgen rijden.

 

 

Stakingsbereidheid in Lelystad is altijd al heel groot, slechts een enkeling zal uit principe niet staken maar de rest van de medewerkers wel. Gezien er geen trein vanaf het rangeerterrein zal gaan komen is vallen zeker de eerste treinen van de dag uit maar ik verwacht ook geen ander treinverkeer.

Ik zou er niet vanuit gaan dat er treinen rijden op dit traject.

De treinen rijden tot vanaf het zuiden tot Almere Oostvaarders, https://nos.nl/artikel/2441765-morgen-in-noord-nederland-vrijwel-geen-treinverkeer-door-staking-ns-personeel

Uw trein rijdt dus niet. Wellicht kunt u fietsen of een lijnbus nemen. Er is geen vervangend NS-vervoer

Steekbus tussen Lelystad en Almere is er zo en zo niet.

Reputatie 6
Badge +1

Of er morgen treinen rijden tussen Almere en Lelystad is erg moeilijk te zeggen. Dat hangt er vanaf of er nog personeel uit andere regio's wil rijden en of er materieel gevonden kan worden. Mocht je een rijbewijs hebben, misschien is een deelauto (Greenwheels / Mywheels / Snappcar) een optie?

Reageer