beantwoord

Treintijden verlaten naar Best

  • 27 March 2024
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

In het verre verleden reden er nog intercity's die stopten in Best. Nu is het zo dat er rondom Eindhoven/Best vaak festivals zijn en er redelijk veel mensen uitstappen met de laatste trein. Echter rijdt deze trein al om 00:06 en zou het al een hele hoop schelen als er om bijv. 01:06 ook nog een zou rijden zodat mensen gewoon tot het einde bij een festival kunnen blijven of nog even kunnen genieten van stratums eind wanneer het net leuk begint te worden, Zijn hier mogelijkheden voor?

icon

Beste antwoord door Rory NS 27 March 2024, 17:11

Bekijk origineel

5 reacties

In het verre verleden reden er nog intercity's die stopten in Best. Nu is het zo dat er rondom Eindhoven/Best vaak festivals zijn en er redelijk veel mensen uitstappen met de laatste trein. Echter rijdt deze trein al om 00:06 en zou het al een hele hoop schelen als er om bijv. 01:06 ook nog een zou rijden zodat mensen gewoon tot het einde bij een festival kunnen blijven of nog even kunnen genieten van stratums eind wanneer het net leuk begint te worden, Zijn hier mogelijkheden voor?

Er is een lange historie van extreme problemen met de laatste treinen van Eindhoven naar Best/Boxtel. Vandalisme, zwartrijden, geweld, drank/drugsmisbruik, etc. Deze treinen vergen daarom een enorme politieinzet met bijbehorende kosten. Ik denk dan ook dat noch NS, noch de politie er trek in zullen hebben om latere treinen in te leggen.

Er rijden in het weekend wel veel latere intercity's. Er is in het verleden gevraagd of die niet ook in Best en Boxtel zouden kunnen stoppen maar dat is toen afgewezen vanwege de hoge kosten door de hierboven genoemde problemen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Taraa,

Geen idee of dat mogelijk is. Je suggestie zal vast doorgezet worden. Al zie ik in de aankondiging van de nieuwe dienstregeling hier geen verbetering in.

Maarrr … Wat is er met Nederland Fietsland gebeurd? Eindhoven - Best is een stukje van niks. Wij gingen vroeger altijd uit op de fiets. Heerlijk, niet afhankelijk van wat of wie dan ook, bier drinken tot in de vroege uurtjes 😁

Eindhoven - Best is een stukje van niks. Wij gingen vroeger altijd uit op de fiets. 

Een kilometer of vijftien fietsen is niet echt handig als je stijf staat van de drank en de drugs. Bij het Stratumseind gaat het niet om schouwburgpubliek.

Reputatie 7
Badge +3

Een kilometer of vijftien fietsen is niet echt handig als je stijf staat van de drank en de drugs.

Daar hadden wij toch echt geen problemen mee 🙂 Maar goed, tijden zullen wel veranderd zijn. (voel me al bijna een opa)

 

Hoi Taraa en welkom bij de NS Community!

De precieze reden voor de huidige keuze moet ik je helaas schuldig blijven, maar ik kan me zomaar voorstellen dat het met bovengenoemde redenen te maken heeft. Het is niet voor niets dat bij de laatste Sprinters die in het weekend vertrekken vanaf Eindhoven Centraal regelmatig al collega's bij de deur vervoersbewijzen staan te controleren. Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je graag een extra trein zou zien. Ik zal je suggestie doorzetten. Helaas biedt dat niet binnen een paar weken een oplossing, maar je feedback wordt dan in ieder geval meegenomen door onze planners.

Reageer