beantwoord

Treinuitval vandaag

  • 10 September 2022
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Tot mijn verbazing is de helft van de sprinters vandaag uitgevallen op het traject Utrecht - Zwolle, terwijl er niets vermeld staat in het overzicht.

Ik dacht dat de NS weer normaal zou rijden na de aanpassingen in de dienstregeling. 

Betekent dit nu dat dit een onaangekondigde wijziging is, waardoor ik wel recht heb op geld terug bij vertraging?

https://www.ns.nl/reisinformatie/dienstregeling

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 September 2022, 08:43

Bekijk origineel

5 reacties

Waarschijnlijk personeelsgebrek

Badge +3

Deze extra uitval (ook in andere treinseries) komt bovenop de aangepaste dienstregeling. Inderdaad is er hier nu recht op Geld terug bij vertraging, omdat de opgeheven ritten wel in de reisplanner vermeld stonden (en daar nu opgeheven zijn).

Deze extra uitval (ook in andere treinseries) komt bovenop de aangepaste dienstregeling. Inderdaad is er hier nu recht op Geld terug bij vertraging, omdat de opgeheven ritten wel in de reisplanner vermeld stonden (en daar nu opgeheven zijn).

Dank! Dat scheelt dan weer.

Maar ik had verwacht dat dit niet meer voor zou komen:

Door een tekort aan personeel rijden al enige tijd op een aantal trajecten minder treinen. Net als veel andere bedrijven en sectoren ondervindt NS de gevolgen van de krappe arbeidsmarkt. Daarom voeren we vanaf maandag 5 september een aantal belangrijke structurele aanpassingen door in de dienstregeling voor dit najaar. Daarmee voorkomen we vervelende verrassingen. 

 

Misschien moet de NS toch maar eens overwegen de arbeidsvoorwaarden voor personeel structureel te verbeteren. Ik werk in een sector die al jaren in de top van personeelstekorten staat, maar dankzij goede secundaire arbeidsvoorwaarden en een fijne sfeer - beide missen bij de NS - zijn bij ons alle vacatures vervuld...

Badge +3

Maar ik had verwacht dat dit niet meer voor zou komen:

Door een tekort aan personeel rijden al enige tijd op een aantal trajecten minder treinen. Net als veel andere bedrijven en sectoren ondervindt NS de gevolgen van de krappe arbeidsmarkt. Daarom voeren we vanaf maandag 5 september een aantal belangrijke structurele aanpassingen door in de dienstregeling voor dit najaar. Daarmee voorkomen we vervelende verrassingen.


Stukje verderop:

We doen ons best om onderstaand overzicht actueel te houden. Toch kan het door last minute wijzigingen gebeuren dat een aanpassing in de dienstregeling niet in dit overzicht staat. In de NS Reisplanner zijn deze wijzigingen wel altijd verwerkt.

Maar ik had verwacht dat dit niet meer voor zou komen:

Door een tekort aan personeel rijden al enige tijd op een aantal trajecten minder treinen. Net als veel andere bedrijven en sectoren ondervindt NS de gevolgen van de krappe arbeidsmarkt. Daarom voeren we vanaf maandag 5 september een aantal belangrijke structurele aanpassingen door in de dienstregeling voor dit najaar. Daarmee voorkomen we vervelende verrassingen.


Stukje verderop:

We doen ons best om onderstaand overzicht actueel te houden. Toch kan het door last minute wijzigingen gebeuren dat een aanpassing in de dienstregeling niet in dit overzicht staat. In de NS Reisplanner zijn deze wijzigingen wel altijd verwerkt.

 

Eens, noodwijzigingen kunnen natuurlijk altijd. Maar het eerste weekend is het dus gewoon weer raak. Dat belooft wat voor de komende drie maanden. Blijkbaar zijn de afschalingen niet voldoende geweest. Je kunt dan wel raden wat er in december gaat gebeuren. 

Reageer