tussenstop groepsticket | NS Community
beantwoord

tussenstop groepsticket

  • 29 March 2022
  • 22 reacties
  • 1205 Bekeken

Wij gaan binnenkort met de trein van Zwolle naar Nijmegen. Nu overnachten wij in Elst wat met de trein 8 minuten reizen is. Mogen wij met het groepsticket een tussenstop in Elst maken en vervolgens op een later tijdstip door reizen naar Nijmegen of moeten we dan nieuw kaartje kopen? 

Alvast bedankt voor de reacties 

icon

Beste antwoord door Tamzin 29 March 2022, 08:46

Bekijk origineel

22 reacties

U ticket is uitsluitend geldig op de aangegeven dag. U mag daarbij onderweg de reis onderbreken.

Wat niet kan is de reis onderbreken, overnachten en dan de volgende dag verder reizen. 

Je mag reizen op de datum die staat aangegeven op je ticket. Een tussenstop maken op een station dat op de aangegeven route ligt is dan geen probleem.

We willen per groepsticket reizen naar Amsterdam Centraal en dezelfde dag door naar Amsterdam.Bijlmer Arena. Is dat mogelijk?  

Reputatie 7
Badge

Hangt ervan af van welk station jullie vertrekken. Als Amsterdam Centraal op jullie route ligt naar Amsterdam Bijlmer Arena dan mag het. 

We vertrekken uit Kampen. 

Wat is dan verstandig? 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie geen optie via Amsterdam Centraal, niet vanaf Kampen en ook niet vanaf Kampen Zuid. U kunt echter wel in Muiderpoort of Amsterdam Zuid uitstappen. Van Muiderpoort naar Amsterdam-Centraal is maar een kort stukje, dat betekent wel een extra kaartje. Deze twee plaatsen kunt u bereiken als u op Kampen-Zuid opstapt.

U kunt gewoon de reis van Kampen dan wel Kampen Zuid naar Bijlmer ingeven, dan ziet u vanzelf waar de trein langskomt.

 

Ik zie wel een verbinding via Amsterdam Centraal laat op de avond. Er is altijd wat discussie of dit dan ook overdag een toegestane route is en het extra kaartje niet hoeft. In de praktijk wordt er soepel mee omgegaan. U moet dan wel vanaf Kampen-Zuid via Muiderpoort en het gaat dan nog om A-Muiderpoort-A-Centraal.

Fijn!Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +3

Is het ook de bedoeling om na Bijlmer Arena ook weer terug te gaan naar Kampen? 

Ja! En dat kan toch rechtstreeks? 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien.

Voor Amsterdam - Kampen geeft de reisplanner 2 opties. De ene is vanaf Amsterdam Centraal de sprinter (via Almere en Lelystad) naar Zwolle en dan Blauwnet naar Kampen.Dan kom je niet langs Blijmer Arena en kun/mag je daar niet uitstappen De ander is de IC richting Heerlen naar Utrecht, IC van Utrecht naar Zwolle en dan weer naar Kampen. Die IC richting Heerlen naar Utrecht komt langs Bijlmer Arena maar stopt er niet. Dan zou je meen ik ook via Utrecht mogen reizen maar dan niet die IC nemen maar de sprinter die wel op Bijlmer Arena stopt. Na onderbreken van de reis op Bijlmer Arena reis je daarna weer door naar Utrecht en verder naar Zwolle en Kampen. 

Ja! En dat kan toch rechtstreeks? 

Nee, er is geen rechtstreekse trein tussen Amsteram Bijlmer Arena en Kampen-Zuid (neem ik aan, want anders is er ook nog een extra overstap op Zwolle als het om Kampen gaat) .

Heel soms ontstaat de verbinding Amsterdam Bijlmer Arena - Kampen-Zuid bij werkzaamheden maar dat is wel heel sporadisch.

@Momo , in NL is het al lang bedtijd ;) 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het is pas 1 uur. Dat is voor mij tegenwoordig veel te vroeg om al te gaan maffen. 

Het is pas 1 uur. Dat is voor mij tegenwoordig veel te vroeg om al te gaan maffen. 

Hier is het net 7 PM geweest 😛

Badge +3

Fijn!Dankjewel!

In de praktijk zou het wel mee kunnen vallen (het wordt toegestaan, Amsterdam Regio) maar geen enkele garantie dus.

Ik zie wel een verbinding via Amsterdam Centraal laat op de avond. Er is altijd wat discussie of dit dan ook overdag een toegestane route is en het extra kaartje niet hoeft. 

Dat is niet toegestaan anders dan voor de door de reisplanner aangegeven treinen. Anders zou je de hele dag van Utrecht naar Den Haag via Amsterdam mogen gaan omdat er enkele nachtnettreinen zijn via deze route.

Als ik morgen met een groep naar het Spoorwegmuseum wil kan er dan een deel op Utrecht cs uitstappen en daar in de avond weer aansluiten voor de terug reis? De andere groep gaat dan verder naar de Maliebaan in Utrecht lopen terug naar de stad en stappen dan ook weer op cs in de trein.  Dat is dan ook mogelijk?

Badge +3

Als ik morgen met een groep naar het Spoorwegmuseum wil kan er dan een deel op Utrecht cs uitstappen en daar in de avond weer aansluiten voor de terug reis? De andere groep gaat dan verder naar de Maliebaan in Utrecht lopen terug naar de stad en stappen dan ook weer op cs in de trein.  Dat is dan ook mogelijk?

Dat is mogelijk als de hoofdboeker meereist naar Maliebaan.

Top dankjewel 

Als we morgen naar Amsterdam centraal vanuit eindhoven willen gaan, kunnen we dan via rotterdam gaan aangezien op de route via Utrecht werkzaamheden zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Als we morgen naar Amsterdam centraal vanuit eindhoven willen gaan, kunnen we dan via rotterdam gaan aangezien op de route via Utrecht werkzaamheden zijn.

Dat kan, maar je betaalt dan wel toeslag voor de ic-direct.

Badge +3

Dat kan, maar je betaalt dan wel toeslag voor de ic-direct.

Je kunt ook de IC Vlissingen - Amsterdam nemen (via Leiden) maar dat kost je wel een half uur extra.

Reageer