beantwoord

Uitval treinen Nijmegen-Breda

  • 5 October 2023
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

Hoi, ik vroeg me af of iemand enig idee heeft waarom er om de haverklap treinen uitvallen op het traject Nijmegen - Breda (en Breda-Nijmegen). Het gaat met name om de sprinter van Arnhem/Nijmegen naar Dordrecht. Vaak wordt er geen reden gegeven, in de app staat alleen ‘deze trein rijdt niet', waar je natuurlijk niks aan hebt...

icon

Beste antwoord door Tamzin 5 October 2023, 10:43

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi, ik vroeg me af of iemand enig idee heeft waarom er om de haverklap treinen uitvallen op het traject Nijmegen - Breda (en Breda-Nijmegen). Het gaat met name om de sprinter van Arnhem/Nijmegen naar Dordrecht. Vaak wordt er geen reden gegeven, in de app staat alleen ‘deze trein rijdt niet', waar je natuurlijk niks aan hebt...

Het gaat inderdaad niet goed. Er zIjn de laatste tijd extreem veel storingen en stremmingen op dit traject. Als er nog wel iets kan rijden wordt voorrang gegeven aan intercity's en goederentreinen.

Voor de sprinter leidt iedere verstoring daarnaast snel tot een sneeuwbal effect vanwege de zeer korte keertijd in Nijmegen. Uiteindelijk wordt de dienstregeling dan vaak weer op orde gebracht door sommige treinen (deels) te laten vervallen.

Gisteren was er trouwens een urenlange stremming doordat de infra weer eens defect was. Zowel de roosters van personeel als materieel waren daardoor in chaos. En vanmorgen stond er weer een defecte trein tussen Den Bosch en Nijmegen.

Reputatie 3

En vanmorgen stond er weer een defecte trein tussen Den Bosch en Nijmegen.

Toen werden echter juist de Intercity’s opgeheven en konden de Sprinters wel rijden (van wat ik zag in ieder geval).

En vanmorgen stond er weer een defecte trein tussen Den Bosch en Nijmegen.

Toen werden echter juist de Intercity’s opgeheven en konden de Sprinters wel rijden (van wat ik zag in ieder geval).

Ja, maar inmiddels is er ook weer bij de sprinters aangepast door het keerprobleem in Nijmegen.

En vanmorgen stond er weer een defecte trein tussen Den Bosch en Nijmegen.

Toen werden echter juist de Intercity’s opgeheven en konden de Sprinters wel rijden (van wat ik zag in ieder geval).

Ja, maar inmiddels is er ook weer bij de sprinters aangepast door het keerprobleem in Nijmegen.

En nu rijden er weer geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg, alweer een defect aan de infra.

Reputatie 7
Badge +1

En vanmorgen stond er weer een defecte trein tussen Den Bosch en Nijmegen.

Toen werden echter juist de Intercity’s opgeheven en konden de Sprinters wel rijden (van wat ik zag in ieder geval).

Ja, maar inmiddels is er ook weer bij de sprinters aangepast door het keerprobleem in Nijmegen.

En nu rijden er weer geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg, alweer een defect aan de infra.

@Tamzin En het gaat allemaal zo fantastisch en soepel dat de tweede kamer denkt: Kom we geven nog eens een 10 jarige concessie aan dit geweldige bedrijf, en ja dit is Prorail maar als je kijkt naar het aantal defecte treinen momenteel dan is het ook bij NS allemaal zeer matig.

Reageer